Polský pilot stáje F1 Renault Robert Kubica by měl podle znovu se množících spekulací brzy přestoupit do Ferrari, opačným směrem má putovat Brazilec Felipe Massa. Zprávu přinesl ve středu server f1-live.
Zprávu o výměně obou jezdců přinesla španělská televize. Podobné informace zveřejnil i švýcarský Motorsport Aktuell, který tvrdí, že Massa na konci sezony italskou stáj opustí, aby udělal místo Kubicovi. Brazilec by se ale neměl ubírat k Renaultu, ale do stáje Sauber, která používá motory Ferrari. Právě vůz Sauber Massa pilotoval v roce 2002, ve své první sezoně v F1, a pak ještě v letech 2004 a 2005.
"Tyhle zvěsti se mi samozřejmě donesly," potvrdil Kubica, "ale nejdůležitější ze všeho je vítězství. Všichni jsme tady proto, abychom vyhrávali, a k tomu potřebujete to nejlepší auto. Teď jsem v Renaultu, takže se soustředím, abych jezdil co nejlépe a abychom společně naše auto vylepšovali. V roce 2011 chceme bojovat o titul. Pak se uvidí," uvedl první polský pilot v F1.
Kubica nepopírá, že by jednou rád za Ferrari závodil. "V motokárách, seriálu Formule Renault i v F3 jsem vždycky jezdil za italský tým, víc než rok jsem dokonce žil nedaleko Monzy. Ferrari je výjimečná stáj, jsou tam velké emoce, velká historie. Myslím, že každý pilot touží dostat místo u Ferrari," řekl Kubica.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.