I přes nedávné rozhodnutí FIA nepřijmout pro příští ročník Formule 1 třináctý tým se Jacques Villeneuve nevzdává a dále hledá cestu, jak se do F1 dostat. Jaké má možnosti?
Villeneuve je ve spojení s bývalým ředitel stáje BAR Rickem Gornem a má se za to, že před oznámením FIA nikoho dalšího nepřijímat již měl zajištěné peníze na provoz týmu F1, pokud by vše klaplo.
Jenže FIA Villeneuvův tým ani nikoho jiného nevybrala. Jedinou možností, jak se do F1 dostat, tedy zbývá koupení či partnerství s některým ze současných týmů. Pro tento účel se jeví jako vhodné dva týmy: Virgin nebo HRT. Byl to druhý jmenovaný, o kterém se v Monze spekulovalo, že možná nezvládne dokončit ani letošní sezónu, což jeho majitel Ramon Carabante ihned popřel.
"Jedinou možností, jak se dostat v roce 2011 do F1, je koupě existujícího týmu," potvrdil italským novinářům na Monze podle grandprix.com Giuseppe Dorigo z Duranga. "Podle plánů do toho půjdeme s Jacquem Villeneuvem. Věříme, že to za to stojí. Naším jediným cílem nyní je postavit se příští rok na startovní rošt."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.