Španěl ve stáje Ferrari může těžit ze vzájemných duelů ostatních týmů, které v historii Formule 1 již mnohokrát znamenaly, že „když dva se hádají, třetí se směje.“ A úspěch mu může přinést také spojenec v týmu Felipe Massa, naproti rivalům Hamilton – Buton (McLaren) a Webber-Vettel (Red Bull), kteří takovou výhodu nemají.
Dva páry "kohoutů" a jedno eso: 5 závodu před koncem, to jsou karty v rukou, se kterými se hraje ve světovém šampionátu Formule 1. Pokr ve kterém se nedá blafovat, a ve kterém Alonso zaznamenal velké znovuzrození. Vítězství v Monze, konečně krásné pro Španěla, protože jej dosáhl pod tlakem ostatních závodníků a excelentní práce týmu, dělá z Fernanda eso na zeleném ubruse, se kterým se musí vypořádat páry pilotů McLarenu a Red Bullu.
Sendvič — pořadí Alonsa se 166 body je jeho hlavní složkou: největší bodovou ztrátu má na Webera, který má 187 bodů a Hamiltona se 182 body; nejmenší na pozicích za ním – Buton se 165 body a Vettel se 163 body. Je třeba dívat se dopředu a postoupit v bodové hierarchii. Konkurence je silná, bodový rozdíl je stále značný: -21 bodů, "rudí" nebyli na všech okruzích tak dobří jako v Monze a navíc musí pokračovat s motory, které už minimálně jednou použili. Na druhou stranu má v kapse uklidňující faktor – Massu – který je schopen Alonsovi krýt záda. A to je velmi důležitá výhoda, kterou další dva týmy v boji o titul - McLaren a Red Bull - nemají.
Využití soubojů ostatních: jeden z klíčů tohoto minišampionátu skládajícího se z 5 závodů, díky snaze Ferrari a velkému jezdeckému zlepšení Alonsa s vyloučením chyb, které ho v minulosti zpomalovaly, spočívá ve schopnosti využití vzájemných soubojů ostatních týmů, kteří mohou díky tomu ztratit tolik cenné body. Je zřejmé, že v Red Bullu panuje otevřená válka Vettela s Webberem, který získává body na trati, ale současně poskytuje pomoc Vettelovi a nezdá se, že by vzájemné sestřelení obou vozů Red Bull v Turecku týmu pomohlo. A nebo v McLarenu, jak se Hamilton snaží, ale nedaří se mu "zbavit se" Buttona, který se svou trpělivostí a prozíravostí je stále ve hře. Díky tomu naděje na vítězství Fernanda Alonsa stále rostou. A tyto předchozí události to jen potvrzují — nesčetněkrát se stalo, že titul ve světovém šampionátu získal pilot způsobem „když dva se perou, třetí se směje.“ Podívejme se na některé z nich.
Rok 1981: Williams závodí s dvojicí Jones-Reutemann, ale hned druhá velká cena onoho roku v Brazílii, pohřbila naději a měla fatální následky. Do boxů povolali Reutmanna, jenž byl na čele, aby dal prostor Jonesovi, který byl druhý, ale Argentinec nezaváhal a vyhrál. Druhý Jones se zdráhal vystoupit na pódium a tak začala válka mezi oběma jezdci, kterou se týmu nepodařilo zažehnat.
Další příklad otevřeného souboje mezi jezdci o titul – protěžovaný Piquet s Brabhamen. V poslední ceně v Las Vegas bojoval o titul mezi sebou Brazilec a Argentinec, Williams vyhrál Velkou cenu s Jonesem, ale ztratil šampionát díky Reutemannovi, který byl pouhý bod za Piquetem.
Osudný defekt během Velké ceny Austrálie 1986
Sezóna 1986, opět stáj Williams: zatímco se Piquet a Mansell ve vnitrotýmovém duelu připravovali o důležité body, Prost je trpělivě sbíral tam, kde mu to charakteristika vozu a okolnosti umožnily.K poslednímu závodu sezony do Austrálie přijel na čele průběžného pořadí Mansell. Oba jeho sokové ztráceli 7 bodů. Zůstával dlouho na dostačující pozici, ovšem náhle jeho levá zadní pneumatika Goodyear nečekaně praskla, čímž se stal vůz jen obtížně ovladatelným. Dokázal nad ním sice získat zpět kontrolu, ale už nemohl pokračovat a odstavil ho stranou od závodní dráhy. Pomalu a smutně kráčel do boxů. Jeho rival Alain Prost vyhrál závod o 4 vteřiny před Piquetem a získal druhý mistrovský titul.
A v nejbližší historii se něco podobného stalo Räikkönenovi na Ferrari: díky bratrovražednému souboji mezi Alonsem a Hamiltonem na McLarenu, "nepořádku" v boxech v Maďarsku mezi něma. Až do poslední úžasné Velké ceny Brazílie, v níž Hamilton měnil všechny barvy a sledoval chyby pomocí tlačítek na volantu, a Alonso, který se houpal na pódiu koukaje na Räikkönena slavícího titul. Nemůžeme ovšem zapomenout, jak si v roce 1974 Regazzoni otevřeně stěžoval na špatné zacházení Ferrari, které upřednostňovalo Laudu, a drama do poslední Velké ceny proti Fitipaldimu na McLarenu.
Massa je klíč — příklady a události, které pomáhají Fernandovi doufat, zvlášť pokud nervy kohokoliv – Vettela ve Spa, Hamiltona v Monze, neodolaly velkému tlaku a zvlášť v domácím prostředí maranellských, kteří odvedli v boxech perfektní práci a aplikovali lepší strategii včetně Massovy pomoci, který se letos na pódiu umístil dvakrát a získal dvakrát čtvrté místo. Zvyšuje to šance v posledních závodech, které budou rozhodující. Využití Brazilce schopného odvádět týmovou práci, se zdá nejen z historického pohledu být esem v rukávu.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.