Fernando Alonso nemá obavy z toho, že by v posledních závodech museli překročit rámec osmi povolených motorů na sezónu.
Španělský pilot může ve zbývajících šesti závodech použit bez penalizace již pouze jeden zcela nový osmiválec Ferrari. Zpočátku roku jej pár problémů s motorem postihlo - musel mu být vyměněn před úvodním závodem v Bahrajnu a další mu odešel ke konci Velké ceny Malajsie. Tým své agregáty před závodním víkendem v Barceloně upravil a od té doby je, zdá se, po problémech.
Alonsovým největším soupeřům - pilotům McLarenu a Red Bullu - zbývají nové motory ještě dva. Čeká se, že drtivá většina týmů sáhne po čerstvých agregátech v Monze, kde je čeká největší zátěž letošního kalendáře - což by znamenalo, že jezdec Ferrari by musel v posledních pět závodů sezóny odjet se staršími pohonnými jednotkami.
"Věříme si, [že žádnou penalizaci nedostaneme]," prohlásil Alonso v Belgii pro GP Week. "Máme pod kontrolou plán na využití osmi motorů. Doufáme, že všechno půjde podle něj, program zbývajících závodů známe. S agregáty bychom měli vyjít. Půjde-li vše normálně, nebudeme mít problém."
Jeho slova potvrdil i šéf závodního týmu Stefano Domenicali: "Nevidím žádný důvod k obavám."
Fernando Alonso projíždí zatáčkou La Source v Belgii
Jediným jezdcem, který letos musel sáhnout již po devátém motoru, za což také obdržel trest, je Pedro de la Rosa. Sauber musel devátý osmiválec Ferrari nasadit před týdnem v Belgii.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.