Fernando Alonso nemá obavy z toho, že by v posledních závodech museli překročit rámec osmi povolených motorů na sezónu.
Španělský pilot může ve zbývajících šesti závodech použit bez penalizace již pouze jeden zcela nový osmiválec Ferrari. Zpočátku roku jej pár problémů s motorem postihlo - musel mu být vyměněn před úvodním závodem v Bahrajnu a další mu odešel ke konci Velké ceny Malajsie. Tým své agregáty před závodním víkendem v Barceloně upravil a od té doby je, zdá se, po problémech.
Alonsovým největším soupeřům - pilotům McLarenu a Red Bullu - zbývají nové motory ještě dva. Čeká se, že drtivá většina týmů sáhne po čerstvých agregátech v Monze, kde je čeká největší zátěž letošního kalendáře - což by znamenalo, že jezdec Ferrari by musel v posledních pět závodů sezóny odjet se staršími pohonnými jednotkami.
"Věříme si, [že žádnou penalizaci nedostaneme]," prohlásil Alonso v Belgii pro GP Week. "Máme pod kontrolou plán na využití osmi motorů. Doufáme, že všechno půjde podle něj, program zbývajících závodů známe. S agregáty bychom měli vyjít. Půjde-li vše normálně, nebudeme mít problém."
Jeho slova potvrdil i šéf závodního týmu Stefano Domenicali: "Nevidím žádný důvod k obavám."
Fernando Alonso projíždí zatáčkou La Source v Belgii
Jediným jezdcem, který letos musel sáhnout již po devátém motoru, za což také obdržel trest, je Pedro de la Rosa. Sauber musel devátý osmiválec Ferrari nasadit před týdnem v Belgii.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.