Sakon Jamamoto dle svých slov dokončí sezónu v závodní sedačce španělského nováčka - týmu HRT.
"Dokončím sezónu," prohlásil Jamamoto pro holandský web formule1.nl. "Nevím, jestli nahradím Bruna či Karuna. Jisté však je, že odjedu všechny zbývající závody! Tým se rozhoduje, kdo z nich bude jezdit. Má pozice je ale jistá."
Karun Chandhok, který odpočíval v posledních třech velkých cenách, z rozhodnutí svého týmu radost příliš nemá, ale důvody chápe: "Důvody jsou koneckonců jasné, tým se tak rozhodl kvůli finančních a některých dalších podmínek. Myslím, že se ve dvou či třech závodech před koncem sezóny ještě svezu, ale upřímně se již soustředíme spíše na rok 2011."
Zleva doprava: Sakon Jamamoto, José Ramon Carabante (majitel týmu) a Bruno Senna
Obecně se soudí, že spolu s Jamamotem tečou do Španělska nezanedbatelné peníze za každý jeho start od štědrých japonských sponzorů, což je důvodem pro to, že se Chandhok či Senna musí na rozdíl od počátku sezóny střídat v jednom voze. Trochu mi to připomíná angažmá Kazukiho Nakajimy ve Williamsu, jenž kdysi závodil bez větších úspěchů za podobných okolností.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.