Dnes byly odhaleny listem Statesman plány na konfiguraci nového připravovaného okruhu v americkém Austinu.
Jeho návrhář Hermann Tilke se do něj snažil zakomponovat některé ze slavných zatáček současného kalendáře. Najdete v něm místa připomínající slavné zatáčky letošního kalendáře.
Promotér nově budovaného okruhu v Austinu Tavo Hellmund řekl, že zatáčky 3 - 6 by měly být kopií Maggotts a Becketts ze Silverstone, zatáčky 12 - 15 připomínají pasáž ze stadiónu z Hockenheimu a 16 - 18 napodobují slavnou osmou tureckou zatáčku.
Naproti tomu první zatáčka (na obrázku níže úplně vpravo dole), která se nachází ve stoupání do mírného kopce, by měla být jedinečná, charakterizující austinskou trať. Její délka by měla činit 5 471 m s převýšením 40 m.
Hellmund pro americké novináře prohlásil: "Měla by být krásná. Myslím, že ji piloti a fanoušci budou mít rádi."
Ze zveřejněné konfigurace je patrné, že Tilke se snažil s ohledem na snazší předjíždění myslet nejen na dlouhé rovinky a ostré vlásenky, ale i na část se střídajícími se rychlými zatáčkami, což by mohlo slibovat zajímavou podívanou.
Jezdit by se mělo proti hodinovým ručičkám, což je na tradičních okruzích méně obvyklé. Zajímavý by mohl být i výhled na velkou část dráhy z tribun na její vnitřní straně.
Mapka okruhu, originální soubor zde (PDF: 2,2 MB)
Trojrozměrný profil budoucího okruhu (originál ke stažení zde)
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Guenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.