Dnes byly odhaleny listem Statesman plány na konfiguraci nového připravovaného okruhu v americkém Austinu.
Jeho návrhář Hermann Tilke se do něj snažil zakomponovat některé ze slavných zatáček současného kalendáře. Najdete v něm místa připomínající slavné zatáčky letošního kalendáře.
Promotér nově budovaného okruhu v Austinu Tavo Hellmund řekl, že zatáčky 3 - 6 by měly být kopií Maggotts a Becketts ze Silverstone, zatáčky 12 - 15 připomínají pasáž ze stadiónu z Hockenheimu a 16 - 18 napodobují slavnou osmou tureckou zatáčku.
Naproti tomu první zatáčka (na obrázku níže úplně vpravo dole), která se nachází ve stoupání do mírného kopce, by měla být jedinečná, charakterizující austinskou trať. Její délka by měla činit 5 471 m s převýšením 40 m.
Hellmund pro americké novináře prohlásil: "Měla by být krásná. Myslím, že ji piloti a fanoušci budou mít rádi."
Ze zveřejněné konfigurace je patrné, že Tilke se snažil s ohledem na snazší předjíždění myslet nejen na dlouhé rovinky a ostré vlásenky, ale i na část se střídajícími se rychlými zatáčkami, což by mohlo slibovat zajímavou podívanou.
Jezdit by se mělo proti hodinovým ručičkám, což je na tradičních okruzích méně obvyklé. Zajímavý by mohl být i výhled na velkou část dráhy z tribun na její vnitřní straně.
Mapka okruhu, originální soubor zde (PDF: 2,2 MB)
Trojrozměrný profil budoucího okruhu (originál ke stažení zde)
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.