Dnes byly odhaleny listem Statesman plány na konfiguraci nového připravovaného okruhu v americkém Austinu.
Jeho návrhář Hermann Tilke se do něj snažil zakomponovat některé ze slavných zatáček současného kalendáře. Najdete v něm místa připomínající slavné zatáčky letošního kalendáře.
Promotér nově budovaného okruhu v Austinu Tavo Hellmund řekl, že zatáčky 3 - 6 by měly být kopií Maggotts a Becketts ze Silverstone, zatáčky 12 - 15 připomínají pasáž ze stadiónu z Hockenheimu a 16 - 18 napodobují slavnou osmou tureckou zatáčku.
Naproti tomu první zatáčka (na obrázku níže úplně vpravo dole), která se nachází ve stoupání do mírného kopce, by měla být jedinečná, charakterizující austinskou trať. Její délka by měla činit 5 471 m s převýšením 40 m.
Hellmund pro americké novináře prohlásil: "Měla by být krásná. Myslím, že ji piloti a fanoušci budou mít rádi."
Ze zveřejněné konfigurace je patrné, že Tilke se snažil s ohledem na snazší předjíždění myslet nejen na dlouhé rovinky a ostré vlásenky, ale i na část se střídajícími se rychlými zatáčkami, což by mohlo slibovat zajímavou podívanou.
Jezdit by se mělo proti hodinovým ručičkám, což je na tradičních okruzích méně obvyklé. Zajímavý by mohl být i výhled na velkou část dráhy z tribun na její vnitřní straně.
Mapka okruhu, originální soubor zde (PDF: 2,2 MB)
Trojrozměrný profil budoucího okruhu (originál ke stažení zde)
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.