Šéf McLarenu Martin Whitmarsh po Velké ceně Belgie potvrdil, že za hlavního rivala svých jezdců považuje Marka Webbera. Australan však podle něj nemusí mít podporu vlastního týmu, který tíhne k protežování mladého Sebastiana Vettela.
Mark Webber je v pořadí jezdců letošního seriálu závodů formule jedna na druhém místě. Právě jeho jmenoval šéf Mclarenu jako největšího rivala Lewise Hamiltona. Webber na lídra šampionátu ztrácí pouhé tři body.
„Matematicky je nejblíž. Je to dobrý závodník a také dobře jezdí, takže musí být náš hlavní protivník,“ potvrdil Whitmarsh.Nástupce Rona Dennise však nevylučuje z boje o titul ani další jezdce. Mezi prvním Hamiltonem a pátým Alonsem je šest závodů před koncem bodový rozdíl pouhých jednačtyřiceti bodů. „V boji je pořád spousta jezdců. Zatím je to úžasný seriál, teď jsme za polovinou a je skvělé vést pohár jezdců. Cítíme, že bychom měli vést i v poháru konstruktérů, ale jsme o bod pozadu a všechno je teprve před námi,“ řekl Whitmarsh.Mladší pilot Red Bullu ztrácí na svého kolegu 28 bodů. Whitmarsh si ale nemyslí, že by rakouský tým nyní přistoupil k podpoře Webbera. „Nad tím se nepozastavuji. Podle mě mají docela rádi svého mladšího jezdce, takže pochybuji, že by začali podporovat Marka,“ otevřeně vyjádřil šéf McLarenu.
Lepší pozice Sebastiana Vettela v týmu je veřejným tajemstvím, na které ironicky upozornil i samotný Webber po vítězství ve Velké ceně Velké Británie. Závod provázelo pnutí uvnitř týmu, když Sebastian Vettel v tréninku rozbil jedno ze dvou nových předních křídel a do kvalifikace dostal Webberovo. Australan musel jet se starou specifikací křídla a kvalifikoval se jako druhý za Vettelem. Závod ale vyhrál a po dojetí do týmového rádia pronesl: „Na týmovou dvojku to nebylo špatné.“ Vnitřní rozbroje sledovala média po celém světě (náš server například zde, zde nebo zde). Webber se později za svá slova omluvil.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.