Fernando Alonso a jeho stáj Ferrari odmítají připustit, že by při Velké ceně Belgie F1, která Španěla skončila havárií, přišel o šanci na titul mistra světa. Zprávu přinesl v neděli server Autosportu.
Alonso vypadl jen několik kol před koncem, kdy na mokré trati dostal na obrubníku smyk, a nyní ztrácí na lídra šampionátu Lewise Hamiltona jedenačtyřicet bodů.
Dvojnásobný mistr světa však dál věří, že stále může bojovat s Hamilktonem a Webberem.
"Pořád je to možné," trvá na svém devětadvacetiletý Alonso, který si zisk třetího titulu mistra světa dal za cíl pro tutu sezonu. "Pořád je tu tatáž pětice jezdců, která může vyhrát, a naše šance je pořád padesát na padesát, stejně jako před Velkou cenou Belgie. Je před námi šest závodů, v nichž se může stát cokoli. Ten, kdo odvede nejlepší práci, bude mistr světa," prohlásil Alonso.
"Ve Spa se mi nedařilo, zatímco někteří ze soupeřů dopadli o mnoho lépe. Jenson, Sebastian a já jsme neměli štěstí, takže ve zbývajících šesti závodech musíme získat zpět to, co jsme tady ztratili," připomněl pilota McLarenu Jensona Buttona, který také havaroval, a jezdce Red Bullu Sebastiana Vettela, který se musel vypořádat s trestem za kolizi s Buttonem a dojel patnáctý a bez bodů.
Alonso prohlásil, že jeho havárie nezměnila nic na jeho odhodlání a nadšení, které nyní směřuje k domácímu závodu Ferrari, Velké ceně Itálie, která se jede za dva týdny v Monze. "Jen dva z pěti kandidátů na titul si v Belgii připsali body, v příštím závodě to může dopadnout úplně opačně," upozornil.
Naděje Ferrari dostaly v Belgii tvrdý úder i pokud jde o týmový Pohár konstruktérů. Barvy italské stáje hájil jen Felipe Massa, který dojel čtvrtý, a Ferrari ztrácí na vedoucí tým Red Bull osmdesát bodů. Šéf týmu Stefano Domenicali ovšem podpořil Alonsovo odhodlání a připomněl sezonu 2007, kdy Fin Kimi Räikkönen v barvách jeho stáje získal během posledních dvou závodů sedmnáct bodů na Lewise Hamiltona z McLarenu a vybojoval titul. "Tenhle víkend pro nás rozhodně neskončil dobře, situace v obou šampionátech je teď složitější, ale stále není nemožné, abychom dosáhli svých cílů," řekl Domenicali. "Pro ty, co mají krátkou paměť, připomenu, jak to bylo před třemi lety. Tehdy jsme byli v daleko horší situaci a všichni víme, jak to nakonec dopadlo."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.