Fernando Alonso a jeho stáj Ferrari odmítají připustit, že by při Velké ceně Belgie F1, která Španěla skončila havárií, přišel o šanci na titul mistra světa. Zprávu přinesl v neděli server Autosportu.
Alonso vypadl jen několik kol před koncem, kdy na mokré trati dostal na obrubníku smyk, a nyní ztrácí na lídra šampionátu Lewise Hamiltona jedenačtyřicet bodů.
Dvojnásobný mistr světa však dál věří, že stále může bojovat s Hamilktonem a Webberem.
"Pořád je to možné," trvá na svém devětadvacetiletý Alonso, který si zisk třetího titulu mistra světa dal za cíl pro tutu sezonu. "Pořád je tu tatáž pětice jezdců, která může vyhrát, a naše šance je pořád padesát na padesát, stejně jako před Velkou cenou Belgie. Je před námi šest závodů, v nichž se může stát cokoli. Ten, kdo odvede nejlepší práci, bude mistr světa," prohlásil Alonso.
"Ve Spa se mi nedařilo, zatímco někteří ze soupeřů dopadli o mnoho lépe. Jenson, Sebastian a já jsme neměli štěstí, takže ve zbývajících šesti závodech musíme získat zpět to, co jsme tady ztratili," připomněl pilota McLarenu Jensona Buttona, který také havaroval, a jezdce Red Bullu Sebastiana Vettela, který se musel vypořádat s trestem za kolizi s Buttonem a dojel patnáctý a bez bodů.
Alonso prohlásil, že jeho havárie nezměnila nic na jeho odhodlání a nadšení, které nyní směřuje k domácímu závodu Ferrari, Velké ceně Itálie, která se jede za dva týdny v Monze. "Jen dva z pěti kandidátů na titul si v Belgii připsali body, v příštím závodě to může dopadnout úplně opačně," upozornil.
Naděje Ferrari dostaly v Belgii tvrdý úder i pokud jde o týmový Pohár konstruktérů. Barvy italské stáje hájil jen Felipe Massa, který dojel čtvrtý, a Ferrari ztrácí na vedoucí tým Red Bull osmdesát bodů. Šéf týmu Stefano Domenicali ovšem podpořil Alonsovo odhodlání a připomněl sezonu 2007, kdy Fin Kimi Räikkönen v barvách jeho stáje získal během posledních dvou závodů sedmnáct bodů na Lewise Hamiltona z McLarenu a vybojoval titul. "Tenhle víkend pro nás rozhodně neskončil dobře, situace v obou šampionátech je teď složitější, ale stále není nemožné, abychom dosáhli svých cílů," řekl Domenicali. "Pro ty, co mají krátkou paměť, připomenu, jak to bylo před třemi lety. Tehdy jsme byli v daleko horší situaci a všichni víme, jak to nakonec dopadlo."
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.