Rozhodnutí, kdo z nováčků se stane 13. týmem příštího ročníku Formule 1, je na spadnutí. FIA jej již brzy oznámí.
Mezi uchazeče o volné místo patří Stefan GP, Jacques Villeneuve s Durangem a Epsilon Euskadi - ačkoliv tento španělský tým závodící v Le Mans by se pro zvýšení svých šancí raději pokusil o spojení s HRT.
Za favorita je pokládán Villeneuvův tým. Mistr světa z roku 1997 o svých šancích však mlčí: "Prezentovali jsme náš tým výběrové komisi, nenásledovala žádná okamžitá reakce, ale všichni se zdáli být spokojeni," cituje Villeneuva La Presse Canadienne. "Nevíme, jestli se k podobné prezentaci dostaly i ostatní skupiny. Co vím je, že jsme ji zvládli dobře. Je to hop nebo trop: buď to vyjde a bude to skvělé, nebo řeknou 'Ne' a všechno můžeme zahodit. Rozhodnutí by mělo padnout na konci měsíce."
Ačkoliv je rozhodnutí FIA na spadnutí, Villeneuve se v současnosti připravuje na závod série NASCAR v Montrealu a doufá, že výsledek nepadne ještě tento víkend: "Doufám, že nevydají oznámení tento závodní víkend. Nerad bych jej strávil rozhovory o Formuli 1. Bude-li ovšem výsledek pozitivní, vložím veškeré své úsilí v budování tohoto týmu."
Villeneuve se může mimo jiné těšit také z podpory bývalého šéfa McLarenu Rona Dennise. "Všichni ve světě Formule 1 doufají, že to vyjde," prohlásil Dennis pro kanadský Rue Frontenac. "Vždy je to dobré, když se bývalý šampion Formule 1 udrží v tomto sportu. Vstup do tohoto odvětví pro něj ovšem nebude jednoduchý. Vše bude záležet na jeho finančních možnostech."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.