Pět kandidátů na titul dělí pouhých dvacet bodů, do konce sezony zbývá sedm grand prix. Andrea Cremonesi, odborník na formuli 1 v deníku Gazzetta dello Sport, favorizuje na zisk titulu Webbera, dává mu 30 %. Vettel má 25 % šanci na zisk titulu, Alonso a Hamilton shodně 20 % a Jenson Button 5%. Co nakonec rozhodne? Jaké jsou silné nebo naopak slabé stránky pětice kandidátů?
Mark Webber (161 bodů, 4 vítězství) – Australan je pilotem s největším počtem vítězství a fakt, že je v týmu podceňován v něm vyvolává vzpruhu, nemá tendenci upadat do depresí. V kvalifikacích výrazně zaostává za svým stájovým kolegou, dokázal ho porazit pouze čtyřikrát, ale pokaždé z toho bylo pole position. V závodech je však situace zcela vyrovnaná, Mark pravidelně boduje, jediný výpadek si prožil ve Valencii. Výkon motoru mu nedá spát, proto se obává následujících závodů ve Spa a Monze, kde právě tento parametr vozu má klíčový vliv na vývoj závodu.
Lewis Hamilton (157 bodů, 2 vítězství) – Lewis je rychlý, talentovaný a z vozu dokáže získat maximum, to je právě to co ho odlišuje a co mu muže v závěru sezony pomoci. Dokáže se kvalifikovat nad rámec možností svého současného vozu, i proto dokázal získat pole v Kanadě. Největší slabinou je jeho vlastní tým, McLaren se v posledních závodech vydal špatným směrem ve vývoji vozu, a protože ani jeho stájový kolega výrazně nezaostává, nemůže po týmu žádat status jedničky.
Sebastian Vettel (151 bodů, 2 vítězství) – Sedm krát získal pole position z toho čtyři v řadě za sebou, tři nejrychlejší kola v závodě, o rychlosti nemůže být pochyb, navíc má plnou podporu týmu. Je mladý, perspektivní, nechybí mu sebedůvěra a odhodlání, ale až příliš často chybuje, zatím nezvládá tlak, který je na něj vyvíjen. V posledních třech závodech daroval soupeřům drahocenné body, pro chyby nebo pro problémy při startech, nemluvě o incidentu v Turecku.
Jenson Button (147 bodů, 2 vítězství) – Titul z předešlé sezóny ho nastavil správným směrem, Jenson získal jistotu a sebedůvěru. Nemá vážné problémy s Hamiltonem, pokud je závod chaotický, s chladnou hlavou z toho profituje. Achillovou patou Jensona Buttona jsou kvalifikace, nejlepším umístěním v letošním roce je čtvrté místo.
Fernando Alonso (141 bodů, 2 vítězství) – Od Valencie Ferrari chytlo druhý dech a je nejspolehlivějším vozem v současném startovním poli. Navíc do Belgie přiveze Scuderia zucela inovovanou zadní část vozu. Veškerá pozornost týmu je soustředěna na španělského pilota. Fernando ztratil důležité body v Austrálii, Číně, Monaku a Británii, pokud chce pomýšlet na titul, podobné výpadky si již nemůže dovolit.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.