Pět kandidátů na titul dělí pouhých dvacet bodů, do konce sezony zbývá sedm grand prix. Andrea Cremonesi, odborník na formuli 1 v deníku Gazzetta dello Sport, favorizuje na zisk titulu Webbera, dává mu 30 %. Vettel má 25 % šanci na zisk titulu, Alonso a Hamilton shodně 20 % a Jenson Button 5%. Co nakonec rozhodne? Jaké jsou silné nebo naopak slabé stránky pětice kandidátů?
Mark Webber (161 bodů, 4 vítězství) – Australan je pilotem s největším počtem vítězství a fakt, že je v týmu podceňován v něm vyvolává vzpruhu, nemá tendenci upadat do depresí. V kvalifikacích výrazně zaostává za svým stájovým kolegou, dokázal ho porazit pouze čtyřikrát, ale pokaždé z toho bylo pole position. V závodech je však situace zcela vyrovnaná, Mark pravidelně boduje, jediný výpadek si prožil ve Valencii. Výkon motoru mu nedá spát, proto se obává následujících závodů ve Spa a Monze, kde právě tento parametr vozu má klíčový vliv na vývoj závodu.
Lewis Hamilton (157 bodů, 2 vítězství) – Lewis je rychlý, talentovaný a z vozu dokáže získat maximum, to je právě to co ho odlišuje a co mu muže v závěru sezony pomoci. Dokáže se kvalifikovat nad rámec možností svého současného vozu, i proto dokázal získat pole v Kanadě. Největší slabinou je jeho vlastní tým, McLaren se v posledních závodech vydal špatným směrem ve vývoji vozu, a protože ani jeho stájový kolega výrazně nezaostává, nemůže po týmu žádat status jedničky.
Sebastian Vettel (151 bodů, 2 vítězství) – Sedm krát získal pole position z toho čtyři v řadě za sebou, tři nejrychlejší kola v závodě, o rychlosti nemůže být pochyb, navíc má plnou podporu týmu. Je mladý, perspektivní, nechybí mu sebedůvěra a odhodlání, ale až příliš často chybuje, zatím nezvládá tlak, který je na něj vyvíjen. V posledních třech závodech daroval soupeřům drahocenné body, pro chyby nebo pro problémy při startech, nemluvě o incidentu v Turecku.
Jenson Button (147 bodů, 2 vítězství) – Titul z předešlé sezóny ho nastavil správným směrem, Jenson získal jistotu a sebedůvěru. Nemá vážné problémy s Hamiltonem, pokud je závod chaotický, s chladnou hlavou z toho profituje. Achillovou patou Jensona Buttona jsou kvalifikace, nejlepším umístěním v letošním roce je čtvrté místo.
Fernando Alonso (141 bodů, 2 vítězství) – Od Valencie Ferrari chytlo druhý dech a je nejspolehlivějším vozem v současném startovním poli. Navíc do Belgie přiveze Scuderia zucela inovovanou zadní část vozu. Veškerá pozornost týmu je soustředěna na španělského pilota. Fernando ztratil důležité body v Austrálii, Číně, Monaku a Británii, pokud chce pomýšlet na titul, podobné výpadky si již nemůže dovolit.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.