Od roku 2012 bychom měli být opět svědky GP USA. Tentokrát ne na okruhu v Indianapolis, kde se jelo naposledy v roce 2007, ale na nově zbudované trati v texaském Austinu. O okruhu za 180 milionů dolarů promluvil na oficiálních stránkách formule 1 organizátor stavby Tavo Hellmund.
„Považoval jsem Austin za vyhovující místo a zašel s touto myšlenkou za Berniem. Austin se za posledních 15 let rozvinul v každém směru, takže nebylo lepší místo pro konání Grand Prix USA. Stát Texas se vyvinul v 11. největší světovou ekonomiku a mnoho ze společností Formule 500 má své sídlo zde,“ zdělil Tavo Hellmund.A jakže to bude trať vypadat? „Tato trať má přirozené výškové rozdíly, což slibuje rychlou trať s obtížnými zatáčkami. Ale nejdůležitější věcí je, že to musí být mistrovské dílo vhodné především pro fanoušky. Diváci musí mít možnost vidět velkou část trati, ať už budou kdekoli na okruhu.“„Mojí filozofií je, že musíte byt ve správný čas, na správném místě a teď si myslím je ten správný čas pro GP v Austinu. Smlouvu máme na příštích 10 let, ale mohli bychom tu závodit až 40 let,“ odhalil délku kontraktu Hellmund.Pro ty co se těšili, že tímto skončí plány na postavení městského okruhu v New Yorku, mám špatnou správu. Bernie se svých umělých okruhů v městech jen tak nevzdá! „Ujasněme si jednu věc: Austin bude pořádat GP USA. Ale to neznamená, že nemůžeme mít jiný závod v USA pod jiným názvem. Byl bych blázen, pokud by existovala možnost závodit v New Yorku a já odpověděl „ne díky“. Ale pro teď to není víc, než jen pouhý sen. Skutečnost je taková, že máme smlouvu s Austinem a právě zde se uskuteční GP USA,“ objasnil svoje zaoceánské plány Bernie Ecclestone.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.