Wroom, tradiční lednové setkání týmů Ferrari a Ducati, má za sebou dvacetiletou historii. K této příležitosti vydalo nakladatelství Giorgio Nada knihu, ve které autor, Ercole Colombo, na dvou stech stranách a v téměř osmi stech fotografiích, vypráví příběhy, které se během té doby odehrály.
„Snažím se rozpoznat, kde jsem se to ocitl, bez sněhu je tu všechno tak odlišné,“ prohlásil Fernando Alonso v Dolomitech. „Po Oviedu, je to nejkrásnější místo, na kterém jsem kdy byl,“ pokračuje ve svém hodnocení španělský pilot, který časně ráno vyrazil ze Ženevy, aby byl přítomen slavnostnímu křtu v Madonně di Campiglio . Pro nedělní vydání deníku Gazzetta dello Sport, poskytl krátký rozhovor.
Fernando, jaké máte vzpomínky na první setkání s týmem, které se na tomto místě odehrálo před sedmi měsíci?Ten týden byl pro mě prvním přímým kontaktem s celým týmem. Ocitl jsem se ve zvláštním prostředí a prožil jsem jedinečnou zkušenost, neopakovatelnou zkušenost. Těším se na leden, až se sem znovu vrátíme, chci porazit Giancarla (Fisichellu) v lyžování.
Jak se změnil Váš pohled na Ferrari?Věděl jsem, že závodit za Ferrari je něco naprosto odlišného, v každém závodě je téměř povinné získat pole a zvítězit, jakýkoliv jiný výsledek je zklamáním. I když jsem to tušil již předtím, byl jsem překvapen, jak moc mě to zasáhlo. Pro nás piloty je hodně příjemné cítit tuto vášeň, protože víme, kde závodíme.
Povinná dovolená zastavila kolotoč F1. Ale jaká bude ta Vaše?Druhá část šampionátu pro nás bude hodně napjatá, i když odpočívám myšlenkami stále pracuji, je nemožné vypnout mozek. Jsem sportovec, musím trénovat, nějaký čas na relaxaci určitě bude, ale stále se musím zaobírat přípravou na další závod.
Čtyři dny jste strávil na simulátoruZkoušel jsem novinky, které můžeme nasadit v některém z dalších závodu, ale taky musíme pohlížet do další sezóny. Musíme fanouškům připravit závěr šampionátu v co nejkrásnějším stylu, v posledních 7 závodech nás čeká tvrdá práce.
Webber, Vettel, Hamilton a Button. Koho z nich se nejvíce obáváte?Mám velký respekt ke všem jmenovaným. Myslím si, že pro fanoušky by bylo senzační mít pět pilotů v boji o titul až do samého závěru. Čekají nás tratě, kde bude mít navrch Red Bull a další, které budou lépe vyhovovat McLarenu. Ale i my máme své možnosti a je jen na nás, abychom je předvedli.
A sám Fernando Alonso, jaké si dává šance na zisk titulu?Začínám skoro na stejno s ostatními, dávám si tak padesát procent.
Víte co znamená slovo pokrytectví?Ano.
Kolik jste ho zažil v poslední době?Bylo hodně momentu dobrých a méně dobrých, řeklo se spousta slov mimo dané téma. Ale to co se počítá je ten fakt, mít v listopadu o nějaký ten bod navíc než druhy v pořadí. Jezdci a také inženýři se musí sto procentně soustředit na svou práci, to co se děje mimo dráhu není až tak důležité, za to body nedostaneme.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.