Wroom, tradiční lednové setkání týmů Ferrari a Ducati, má za sebou dvacetiletou historii. K této příležitosti vydalo nakladatelství Giorgio Nada knihu, ve které autor, Ercole Colombo, na dvou stech stranách a v téměř osmi stech fotografiích, vypráví příběhy, které se během té doby odehrály.
„Snažím se rozpoznat, kde jsem se to ocitl, bez sněhu je tu všechno tak odlišné,“ prohlásil Fernando Alonso v Dolomitech. „Po Oviedu, je to nejkrásnější místo, na kterém jsem kdy byl,“ pokračuje ve svém hodnocení španělský pilot, který časně ráno vyrazil ze Ženevy, aby byl přítomen slavnostnímu křtu v Madonně di Campiglio . Pro nedělní vydání deníku Gazzetta dello Sport, poskytl krátký rozhovor.
Fernando, jaké máte vzpomínky na první setkání s týmem, které se na tomto místě odehrálo před sedmi měsíci?Ten týden byl pro mě prvním přímým kontaktem s celým týmem. Ocitl jsem se ve zvláštním prostředí a prožil jsem jedinečnou zkušenost, neopakovatelnou zkušenost. Těším se na leden, až se sem znovu vrátíme, chci porazit Giancarla (Fisichellu) v lyžování.
Jak se změnil Váš pohled na Ferrari?Věděl jsem, že závodit za Ferrari je něco naprosto odlišného, v každém závodě je téměř povinné získat pole a zvítězit, jakýkoliv jiný výsledek je zklamáním. I když jsem to tušil již předtím, byl jsem překvapen, jak moc mě to zasáhlo. Pro nás piloty je hodně příjemné cítit tuto vášeň, protože víme, kde závodíme.
Povinná dovolená zastavila kolotoč F1. Ale jaká bude ta Vaše?Druhá část šampionátu pro nás bude hodně napjatá, i když odpočívám myšlenkami stále pracuji, je nemožné vypnout mozek. Jsem sportovec, musím trénovat, nějaký čas na relaxaci určitě bude, ale stále se musím zaobírat přípravou na další závod.
Čtyři dny jste strávil na simulátoruZkoušel jsem novinky, které můžeme nasadit v některém z dalších závodu, ale taky musíme pohlížet do další sezóny. Musíme fanouškům připravit závěr šampionátu v co nejkrásnějším stylu, v posledních 7 závodech nás čeká tvrdá práce.
Webber, Vettel, Hamilton a Button. Koho z nich se nejvíce obáváte?Mám velký respekt ke všem jmenovaným. Myslím si, že pro fanoušky by bylo senzační mít pět pilotů v boji o titul až do samého závěru. Čekají nás tratě, kde bude mít navrch Red Bull a další, které budou lépe vyhovovat McLarenu. Ale i my máme své možnosti a je jen na nás, abychom je předvedli.
A sám Fernando Alonso, jaké si dává šance na zisk titulu?Začínám skoro na stejno s ostatními, dávám si tak padesát procent.
Víte co znamená slovo pokrytectví?Ano.
Kolik jste ho zažil v poslední době?Bylo hodně momentu dobrých a méně dobrých, řeklo se spousta slov mimo dané téma. Ale to co se počítá je ten fakt, mít v listopadu o nějaký ten bod navíc než druhy v pořadí. Jezdci a také inženýři se musí sto procentně soustředit na svou práci, to co se děje mimo dráhu není až tak důležité, za to body nedostaneme.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.