Až 400 tisíc fanoušků motosportu bude moci přímo na místě shlédnout za dva roky Velkou cenu Spojených států, která se uskuteční na nově budovaném okruhu poblíž Austinu v americkém Texasu.
Dle informací, které zveřejnil americký list Statesman, bude výstavba okruhu stát 180 milionu dolarů, což je v přepočtu více než 3,5 miliard Kč.
Na realizaci stavby se bude podílet 1500 dělníků, zatímco po jeho dokončení ke zdárnému průběhu závodního víkendu bude třeba sil 1200 dočasných pracovníků. O okruh se mimo závodní sezónu bude starat pouze 40 lidí, kteří budou zaměstnáni na plný úvazek.
Dění na trati, která vyroste na jihovýchodě Austinu v části Wandering Creek, bude moci sledovat až 400 tisíc fanoušků, což v kalendáři Formule 1 představuje nejvyšší kapacitu ze všech okruhů.
Velkou cenu Formule 1 bude organizovat společnost Full Throttle Productions. Očekává se, že roční přínosy pro místní ekonomiku přesáhnout 300 milionů dolarů (přes 5,8 miliard Kč)
Večerní Austin, Texas (USA)
Samotný stát Texas je mimochodem 11 největší ekonomikou na světě. Austin, někdy taky nazývaný Silicon Hills kvůli svému významu na poli technologického průmyslu v USA, je 15. největší město Spojených států s více než 250 tisíci hotelovými pokoji v rozsahu 280 km. "Hlavní město živé hudby" bylo zvoleno také nejzelenějším městem Ameriky. Časopis Money ho zařadil mezi dvě nejlepší města na území USA, Forbes mezi pět nejbezpečnějších měst.
Pokud vás zajímá, kde přesně bude okruh vybudován, podívejte se zde (PDF - 1,86 MB).
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.