Lotus Racing uvedl, že dá příležitost mladému pilotovi z Malajsie při aerodynamickém testu svého vozu v přímém směru na rovince.
Malajský motokárový závodník Nabil Jeffri, se sveze s jejich monopostem T127 příští měsíc v Británii. Tým zatím neupřesnil místo svého testu.
Jeffri v současnosti závodí v pacifickém šampionátu Formule BMW, kde mu patří po šesti z patnácti závodů zatím pátá příčka.
Je součástí programu (Air Asia ASEAN Driver Development Program) pro vývoj mladých pilotů, který vede generální ředitel letecké společnosti Air Asia a současně šéf Lotusu Tony Fernandes.
Mladý pilot z toho má obrovskou radost: "Jsem z této příležitosti řídit monopost pro Lotus Racing při aerodynamickém testu nadšený. Je to velkou předností získat zkušenosti s nejslibnějším týmem Formule 1. Svézt se se závodním monopostem Lotusu bude určitě nesmírně cenným jezdeckým zážitkem. Těším se na mnoho dalších podobných příležitostí, které se naskytnou díky členství ve vývojovém programu AirAsia pro mladé piloty."
Nabil Jeffri (foto: eurasiamotorsport.com)
Tony Fernandes k tomu uvedl: "Je vzrušující den pro nás všechny v závodním týmu Lotusu - dát možnost sehrát nedílnou roli ve vývoji našeho týmu mladému talentu, jakým je Nabil, díky jeho vzkvétajícímu nadání. Dokládá to, že existuje cesta na vrchol motosportu, bez ohledu na to, kolik vám je či kde závodíte.
Jsem si jistý, že než usedne do horké sedačky, promluví si s Fairuzem Fauzym, který mu udělí nějakou radu. Fairuz je dalším malajskou sportovní hvězdou, který jakožto náš třetí pilot ukazuje, že to můžete dotáhnout na vrchol motosportu, pokud tvrdě pracujete na splnění svých snů. Oba jsou inspirací pro všechny v našem týmu a mladým talentům po celém světě."
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.