Lotus Racing uvedl, že dá příležitost mladému pilotovi z Malajsie při aerodynamickém testu svého vozu v přímém směru na rovince.
Malajský motokárový závodník Nabil Jeffri, se sveze s jejich monopostem T127 příští měsíc v Británii. Tým zatím neupřesnil místo svého testu.
Jeffri v současnosti závodí v pacifickém šampionátu Formule BMW, kde mu patří po šesti z patnácti závodů zatím pátá příčka.
Je součástí programu (Air Asia ASEAN Driver Development Program) pro vývoj mladých pilotů, který vede generální ředitel letecké společnosti Air Asia a současně šéf Lotusu Tony Fernandes.
Mladý pilot z toho má obrovskou radost: "Jsem z této příležitosti řídit monopost pro Lotus Racing při aerodynamickém testu nadšený. Je to velkou předností získat zkušenosti s nejslibnějším týmem Formule 1. Svézt se se závodním monopostem Lotusu bude určitě nesmírně cenným jezdeckým zážitkem. Těším se na mnoho dalších podobných příležitostí, které se naskytnou díky členství ve vývojovém programu AirAsia pro mladé piloty."
Nabil Jeffri (foto: eurasiamotorsport.com)
Tony Fernandes k tomu uvedl: "Je vzrušující den pro nás všechny v závodním týmu Lotusu - dát možnost sehrát nedílnou roli ve vývoji našeho týmu mladému talentu, jakým je Nabil, díky jeho vzkvétajícímu nadání. Dokládá to, že existuje cesta na vrchol motosportu, bez ohledu na to, kolik vám je či kde závodíte.
Jsem si jistý, že než usedne do horké sedačky, promluví si s Fairuzem Fauzym, který mu udělí nějakou radu. Fairuz je dalším malajskou sportovní hvězdou, který jakožto náš třetí pilot ukazuje, že to můžete dotáhnout na vrchol motosportu, pokud tvrdě pracujete na splnění svých snů. Oba jsou inspirací pro všechny v našem týmu a mladým talentům po celém světě."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.