„Red Bull není připraven zvládnout dva špičkové jezdce, zatímco Alonso má za sebou celé Ferrari, které bude pracovat jen pro něj,“ uvádí Giancarlo Minardi v rozhovoru ve včerejší vydání italské Gazzety dello Sport.
Z pětice jezdců, kteří mají největší šanci na zisk titulu, začínali u Giancarla Minardiho dva: Fernando Alonso v roce 2001 a Mark Webber o rok později, když před domácím publikem v Melbourne, získal se slabým Minardi dva body za páté místo.
Giancarlo, začneme u Alonsa a jeho první sezoně s Ferrari.Fernando je velkým přínosem. Silně motivovaný, odhodlaný, je to pilot, který si umí získat autoritu v týmu. A lidé okolo něj vědí, že odvádí 100% práci a navíc se dokáže podílet na vývoji vozu.
Získal si Maranello.Mluví dobře italsky a v italském týmu je mu to jen ku prospěchu. A pak je to hoch, který je oblíbený i mimo závodní dráhu.
V několika málo závodech se stal styčným bodem týmu.Styčným bodem je časomíra, jsou to časy na jedno kolo, které určují míru. Bez toho, abychom nějak sráželi Felipeho výkony, je to vynikající pilot a dobrý zaměstnanec. Pokud oba budou spolupracovat, mohou ve Ferrari dokázat velké věci.Je tu znát určité napětí. Tak jako v Německu.V Německu Massa pravděpodobně nedocenil vzniklou situaci. Bylo evidentní, že jeho stájový kolega je rychlejší. Jsem přesvědčený o tom, že Massa dobře ví o kvalitách svého kolegy a Alonso má ještě něco navíc. Smířit se s tímto faktem je velice těžké, ale tituly se získávají s těmi nejrychlejšími.
Pouhý den po závodě v Maďarsku, Alonso trénoval na simulátoru.To znovu potvrzuje má slova o jeho pracovním nasazení a odhodlanosti, dobře ví, že dva získané tituly mu cestu neusnadní a on musí tvrdě pracovat, aby mohl pomýšlet na další. Teď přijde fáze, kdy musí znovu načerpat síly, v Maďarsku závodil na limitu možností svých i svého vozu, Fernando dobře ví jak tvrdá práce ho čeká v závěru šampionátu.
Letošní rok je ve znamení Red Bullu.Red Bull má určitě navrch. Mají vítězný vůz, ale jak jsme mohli již několikrát vidět, tým není připravený na to, aby dokázal obsloužit dva kandidáty na titul. Osobně nevěřím tomu, že Vettel zaspal při restartu nebo že na zídce není technik, který nezná technické regule. Z jejich strany to byla jasná týmová režie: vsadili na riskantní strategii, byli si jistí Vettelovým vítězstvím a proto se soustředili na double. Nemusíš studovat na Oxfordu, abys to pochopil.
Stále se mluví o týmové režii.Tak jak už to mnozí řekli a tak jak to všichni vědí. Týmová režie byla, je a bude. Pokud chcete vítězit, musí někdo stanovovat strategie.
V čele šampionátu je další z vašich ex-pilotů, Mark Webber.Vždy jsem věřil v jeho kvality. Je to tvrdý pilot, fyzicky perfektně připravený, s citlivým a čistým jízdním stylem, což ostatně předvedl v Maďarsku, kde odkroužil 44 kol na měkkých pneumatikách. V minulosti závodil ve špatných vozech, i loni byl limitovaný po ošklivém úrazu, který si přivodil na kole. Mark je velkým pilotem, bohužel taky hodně podceňovaným.
Sedm závodů před koncem šampionátu je ve hře pět pilotů.Ne tři. Dle mého názoru pouze oba piloti Red Bullu a Alonso.
A McLaren?McLaren má problémy. Je v roli, kdy již zmiňovaným kandidátům na titul může znepříjemnit život tím, že je připraví o část bodů. Ale jedinou oporou v týmu je Hamilton, Button je tam pouze proto, aby se na něm zkoušela riskantní technická rozhodnutí. Ale ztrácí body a další bude ztrácet.
Souboj ve třechJako fanoušek, říkám Fernando. Bude to ještě hodně napínavé, chyby v Red Bullu mohou být rozhodující.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.