„Red Bull není připraven zvládnout dva špičkové jezdce, zatímco Alonso má za sebou celé Ferrari, které bude pracovat jen pro něj,“ uvádí Giancarlo Minardi v rozhovoru ve včerejší vydání italské Gazzety dello Sport.
Z pětice jezdců, kteří mají největší šanci na zisk titulu, začínali u Giancarla Minardiho dva: Fernando Alonso v roce 2001 a Mark Webber o rok později, když před domácím publikem v Melbourne, získal se slabým Minardi dva body za páté místo.
Giancarlo, začneme u Alonsa a jeho první sezoně s Ferrari.Fernando je velkým přínosem. Silně motivovaný, odhodlaný, je to pilot, který si umí získat autoritu v týmu. A lidé okolo něj vědí, že odvádí 100% práci a navíc se dokáže podílet na vývoji vozu.
Získal si Maranello.Mluví dobře italsky a v italském týmu je mu to jen ku prospěchu. A pak je to hoch, který je oblíbený i mimo závodní dráhu.
V několika málo závodech se stal styčným bodem týmu.Styčným bodem je časomíra, jsou to časy na jedno kolo, které určují míru. Bez toho, abychom nějak sráželi Felipeho výkony, je to vynikající pilot a dobrý zaměstnanec. Pokud oba budou spolupracovat, mohou ve Ferrari dokázat velké věci.Je tu znát určité napětí. Tak jako v Německu.V Německu Massa pravděpodobně nedocenil vzniklou situaci. Bylo evidentní, že jeho stájový kolega je rychlejší. Jsem přesvědčený o tom, že Massa dobře ví o kvalitách svého kolegy a Alonso má ještě něco navíc. Smířit se s tímto faktem je velice těžké, ale tituly se získávají s těmi nejrychlejšími.
Pouhý den po závodě v Maďarsku, Alonso trénoval na simulátoru.To znovu potvrzuje má slova o jeho pracovním nasazení a odhodlanosti, dobře ví, že dva získané tituly mu cestu neusnadní a on musí tvrdě pracovat, aby mohl pomýšlet na další. Teď přijde fáze, kdy musí znovu načerpat síly, v Maďarsku závodil na limitu možností svých i svého vozu, Fernando dobře ví jak tvrdá práce ho čeká v závěru šampionátu.
Letošní rok je ve znamení Red Bullu.Red Bull má určitě navrch. Mají vítězný vůz, ale jak jsme mohli již několikrát vidět, tým není připravený na to, aby dokázal obsloužit dva kandidáty na titul. Osobně nevěřím tomu, že Vettel zaspal při restartu nebo že na zídce není technik, který nezná technické regule. Z jejich strany to byla jasná týmová režie: vsadili na riskantní strategii, byli si jistí Vettelovým vítězstvím a proto se soustředili na double. Nemusíš studovat na Oxfordu, abys to pochopil.
Stále se mluví o týmové režii.Tak jak už to mnozí řekli a tak jak to všichni vědí. Týmová režie byla, je a bude. Pokud chcete vítězit, musí někdo stanovovat strategie.
V čele šampionátu je další z vašich ex-pilotů, Mark Webber.Vždy jsem věřil v jeho kvality. Je to tvrdý pilot, fyzicky perfektně připravený, s citlivým a čistým jízdním stylem, což ostatně předvedl v Maďarsku, kde odkroužil 44 kol na měkkých pneumatikách. V minulosti závodil ve špatných vozech, i loni byl limitovaný po ošklivém úrazu, který si přivodil na kole. Mark je velkým pilotem, bohužel taky hodně podceňovaným.
Sedm závodů před koncem šampionátu je ve hře pět pilotů.Ne tři. Dle mého názoru pouze oba piloti Red Bullu a Alonso.
A McLaren?McLaren má problémy. Je v roli, kdy již zmiňovaným kandidátům na titul může znepříjemnit život tím, že je připraví o část bodů. Ale jedinou oporou v týmu je Hamilton, Button je tam pouze proto, aby se na něm zkoušela riskantní technická rozhodnutí. Ale ztrácí body a další bude ztrácet.
Souboj ve třechJako fanoušek, říkám Fernando. Bude to ještě hodně napínavé, chyby v Red Bullu mohou být rozhodující.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.