Dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso tvrdí, že Ferrari musí být nejlepší ze zbytku startovního pole, má-li mít šanci získat letošní titul.
Italská stáj se vrátila do užšího okruhu uchazečů o titul díky silným výsledkům v Německu a Maďarsku, Alonso nyní ztrácí dvacet bodů na lídra šampionátu Marka Webbera z Red Bullu, Ferrari je třetí v Poháru konstruktérů o 74 body za Red Bullem.
Španěl prohlásil, že má důvod být spokojený s průběhem prvních dvou třetin sezony, ale je si vědom, že v závěrečné fázi musí být velmi silný. "S tím, jak to šlo dosud, musíme být, myslím, spokojení. Měli jsme velmi dobré, ale i velmi špatné závody, ale celkově jsme na tom dobře, neztrácíme mnoho. Je nás pět, kteří bojujeme o titul mistra světa jezdců. Je dobré, že tam jsme," řekl devětadvacetiletý Alonso.
"Do konce sezony zbývá sedm závodů, stát se může ještě hodně věcí. Všichni teď začínáme od nuly a právě v této fázi musíme být nejlepší, pokud chceme získat titul. Nikdo z nás pěti nemá nic jistého. Nikdo se nemůže cítit jako lídr, stejně jako nikdo se necítí jako pátý," řekl Alonso, jemuž páté místo v šampionátu aktuálně patří. "Cítíme se jako skupina, která bojuje o titul. Teď se bude hrát o všechno," upozornil vítěz dvou letošních závodů.
Podle Španěla, který vyhrál Velkou cenu Německa a dojel druhý v Maďarsku, musí Ferrari zůstat v klidu, přestože Red Bull ukázal během posledního víkendu neuvěřitelnou rychlost. Uznal ovšem, že ztráta byla pro něj zklamáním. "My ve Ferrari musíme neustále pomýšlet na vítězství. Musíme usilovat o pole position a o vítězství v každém závodě, do něhož nastoupíme. Ale v Maďarsku to prostě nebylo možné. Nebyli jsme tak rychlí jako Red Bull. To bylo trochu zklamání," přiznal.
"Ale přijdou také okruhy, které budou sedět víc nám. Musíme využít každou příležitost," burcuje Alonso, který soudí, že tratě zbývajících Velkých cen by mohly monopostům Ferrari vyhovovat. "Jsme v pozici, kdy se můžeme dostat do čela šampionátu, pokud vyhraju třeba i jeden závod, takže musíme hlavně zůstat v klidu," uzavřel mistr světa z let 2005 a 2006.
Vedení v průběžném pořadí mistrovství světa převzal po GP Maďarska její vítěz, Australan Webber, který má 161 bod. Druhý je předchozí lídr, britský pilot stáje McLaren Lewis Hamilton, jenž na Webbera ztrácí čtyři body. Na třetím místě je další jezdec týmu Red Bull, Němec Sebastian Vettel se 151 bodem, obhájce titulu mistra světa Jenson Button vyjel se svým vozem McLaren 147 bodů a je čtvrtý. Alonso vybojoval pro Ferrari 141 bod.
Mistrovství světa pokračuje po letní přestávce 29. srpna ve Spa Velkou cenou Belgie.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.