Felipe Massa přiznal, že není zrovna dvakrát šťastný z dosavadního průběhu letošní sezony. Brazilce především trápí pneumatiky v kvalifikacích. Ex-vice mistr světa F1 momentálně ztrácí 78 bodů na vedoucího Hamiltona. V posledních třech závodech dokonce vůbec nebodoval! Felipe nestačí na svého kolegu Alonsa, o čemž svědčí jejich vzájemný kvalifikační duel 7 ku 2 ve prospěch Alonsa.
„Zajisté nejsem spokojený. Začátek sezony nebyl podle mých představ. Prvních pár závodů docela ušlo, dostali jsme se dvakrát na pódium. Jenže poté už jsme neměli dobré Grand Prix. Poslední tři závody byly opravdu špatné, pokaždé se v závodu něco stalo, což mi nedovolilo bodovat,“ smutní Massa.
Největší starostí Massy je, že nedokáže v kvalifikaci pořádně zahřát pneumatiky, zvláště když Bridgestone doveze tvrdší sady, jako tomu bylo například ve Velké Británii: „V Británii to nebylo poprvé, co jsem měl tyto problémy. Už se mi to stalo například v Barceloně nebo Melbourne. Letos máme opravdu tvrdé pneumatiky, které se těžko přivádí do optimální teploty. Na tratích, kde je buďto trošku chladněji nebo není přilnavost tak velká, s tím mám v kvalifikacích vždy problém.“
Massa spíš než se soupeři bojuje s pneumatikami
„V závodech už jsou pneumatiky v pořádku. Hlavní problém je zahřát pneumatiky už při prvním kole v kvalifikaci. Když se Vám to nepovede, určitě budete mít problémy a nezajedete dobré kolo. Pracuji na odstranění tohoto problému a doufám, že už tyto problémy mít nebudu.“
„V posledních dvou závodech jsme použili pár nových dílů. Myslím, že nám docela pomohly. Musíte si ale udržet velkou motivaci, aby se auto neustále vyvíjelo,“ zakončil Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.