Felipe Massa přiznal, že není zrovna dvakrát šťastný z dosavadního průběhu letošní sezony. Brazilce především trápí pneumatiky v kvalifikacích. Ex-vice mistr světa F1 momentálně ztrácí 78 bodů na vedoucího Hamiltona. V posledních třech závodech dokonce vůbec nebodoval! Felipe nestačí na svého kolegu Alonsa, o čemž svědčí jejich vzájemný kvalifikační duel 7 ku 2 ve prospěch Alonsa.
„Zajisté nejsem spokojený. Začátek sezony nebyl podle mých představ. Prvních pár závodů docela ušlo, dostali jsme se dvakrát na pódium. Jenže poté už jsme neměli dobré Grand Prix. Poslední tři závody byly opravdu špatné, pokaždé se v závodu něco stalo, což mi nedovolilo bodovat,“ smutní Massa.
Největší starostí Massy je, že nedokáže v kvalifikaci pořádně zahřát pneumatiky, zvláště když Bridgestone doveze tvrdší sady, jako tomu bylo například ve Velké Británii: „V Británii to nebylo poprvé, co jsem měl tyto problémy. Už se mi to stalo například v Barceloně nebo Melbourne. Letos máme opravdu tvrdé pneumatiky, které se těžko přivádí do optimální teploty. Na tratích, kde je buďto trošku chladněji nebo není přilnavost tak velká, s tím mám v kvalifikacích vždy problém.“
Massa spíš než se soupeři bojuje s pneumatikami
„V závodech už jsou pneumatiky v pořádku. Hlavní problém je zahřát pneumatiky už při prvním kole v kvalifikaci. Když se Vám to nepovede, určitě budete mít problémy a nezajedete dobré kolo. Pracuji na odstranění tohoto problému a doufám, že už tyto problémy mít nebudu.“
„V posledních dvou závodech jsme použili pár nových dílů. Myslím, že nám docela pomohly. Musíte si ale udržet velkou motivaci, aby se auto neustále vyvíjelo,“ zakončil Massa.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.