Bývalý mistr světa F1 Jacques Villeneuve hodlá spojit síly se stájí Durango a pro příští sezonu se chce ucházet o uvolněné třinácté místo v seriálu. Podle sobotní informace agentury Reuters to potvrdil majitel týmu Ivone Pinton.
Pinton v sobotu serveru 422race.com prozradil, že Durango a devětatřicetiletý Kanaďan, který naposledy závodil v F1 v roce 2006, se dohodli na společném projektu s týmem Villeneuve Racing a v příštím roce by rádi nahradili v seriálu MS stáj USF1, která letos nedokázala nastoupit do šampionátu.
"Jsem přesvědčený o tom, že společně se nám povede uspět," soudí Pinton. "Stále ještě nevíme, kde bychom vyráběli monoposty, ale tým by bezesporu sídlil ve Venetu, naší současné základně," dodal.
Stáj Durango v dubnu oznámila, že se bude ucházet o volné třinácté místo v F1 pro příští sezonu. Její prohlášení tehdy vyvolalo jistou vlnu skepticismu, protože tým musel loni kvůli finančním problémům odstoupit ze série GP2. Vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA) by do konce července mělo rozhodnout o tom, zda někdo z uchazečů splňuje kritéria pro start v F1. Některé přední stáje, jako Prodrive, Lola nebo ART, už účast kvůli vysokým finančním nárokům odmítly.
Villeneuve, mistr světa F1 z roku 1997 s Williamsem a vítěz sérií Indy 500 a CART, v rozhovoru pro britskou stanici BBC uvedl, že "intenzívně pracuje na projektu F1", ale detaily si nechal pro sebe. Na začátku letošního roku se v souvislosti s ním mluvilo o angažmá v srbské stáji Stefan GP, ta ale se svou žádostí o letošní vstup do F1 neuspěla.
Zkušený Kanaďan vyhrál celkem 11 závodů F1 a jeho kariéra začala pozvolna upadat ve chvíli, kdy v roce 1998 přestoupil z Williamsu do týmu BAR. Poté, co ho jeho nový zaměstnavatel v roce 2003 propustil, objevil se o rok později ještě ve třech Velkých cenách ve vozech Renault a následně působil v týmu BMW-Sauber, kde ale v roce 2006 uvolnil místo Robertu Kubicovi z Polska.
Villeneuvův bývalý velký rival, jednačtyřicetiletý sedminásobný mistr světa Michael Schumacher, se letos po třech letech vrátil do seriálu F1 jako pilot Mercedesu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.