Bývalý mistr světa F1 Jacques Villeneuve hodlá spojit síly se stájí Durango a pro příští sezonu se chce ucházet o uvolněné třinácté místo v seriálu. Podle sobotní informace agentury Reuters to potvrdil majitel týmu Ivone Pinton.
Pinton v sobotu serveru 422race.com prozradil, že Durango a devětatřicetiletý Kanaďan, který naposledy závodil v F1 v roce 2006, se dohodli na společném projektu s týmem Villeneuve Racing a v příštím roce by rádi nahradili v seriálu MS stáj USF1, která letos nedokázala nastoupit do šampionátu.
"Jsem přesvědčený o tom, že společně se nám povede uspět," soudí Pinton. "Stále ještě nevíme, kde bychom vyráběli monoposty, ale tým by bezesporu sídlil ve Venetu, naší současné základně," dodal.
Stáj Durango v dubnu oznámila, že se bude ucházet o volné třinácté místo v F1 pro příští sezonu. Její prohlášení tehdy vyvolalo jistou vlnu skepticismu, protože tým musel loni kvůli finančním problémům odstoupit ze série GP2. Vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA) by do konce července mělo rozhodnout o tom, zda někdo z uchazečů splňuje kritéria pro start v F1. Některé přední stáje, jako Prodrive, Lola nebo ART, už účast kvůli vysokým finančním nárokům odmítly.
Villeneuve, mistr světa F1 z roku 1997 s Williamsem a vítěz sérií Indy 500 a CART, v rozhovoru pro britskou stanici BBC uvedl, že "intenzívně pracuje na projektu F1", ale detaily si nechal pro sebe. Na začátku letošního roku se v souvislosti s ním mluvilo o angažmá v srbské stáji Stefan GP, ta ale se svou žádostí o letošní vstup do F1 neuspěla.
Zkušený Kanaďan vyhrál celkem 11 závodů F1 a jeho kariéra začala pozvolna upadat ve chvíli, kdy v roce 1998 přestoupil z Williamsu do týmu BAR. Poté, co ho jeho nový zaměstnavatel v roce 2003 propustil, objevil se o rok později ještě ve třech Velkých cenách ve vozech Renault a následně působil v týmu BMW-Sauber, kde ale v roce 2006 uvolnil místo Robertu Kubicovi z Polska.
Villeneuvův bývalý velký rival, jednačtyřicetiletý sedminásobný mistr světa Michael Schumacher, se letos po třech letech vrátil do seriálu F1 jako pilot Mercedesu.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.