Bývalý mistr světa F1 Jacques Villeneuve hodlá spojit síly se stájí Durango a pro příští sezonu se chce ucházet o uvolněné třinácté místo v seriálu. Podle sobotní informace agentury Reuters to potvrdil majitel týmu Ivone Pinton.
Pinton v sobotu serveru 422race.com prozradil, že Durango a devětatřicetiletý Kanaďan, který naposledy závodil v F1 v roce 2006, se dohodli na společném projektu s týmem Villeneuve Racing a v příštím roce by rádi nahradili v seriálu MS stáj USF1, která letos nedokázala nastoupit do šampionátu.
"Jsem přesvědčený o tom, že společně se nám povede uspět," soudí Pinton. "Stále ještě nevíme, kde bychom vyráběli monoposty, ale tým by bezesporu sídlil ve Venetu, naší současné základně," dodal.
Stáj Durango v dubnu oznámila, že se bude ucházet o volné třinácté místo v F1 pro příští sezonu. Její prohlášení tehdy vyvolalo jistou vlnu skepticismu, protože tým musel loni kvůli finančním problémům odstoupit ze série GP2. Vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA) by do konce července mělo rozhodnout o tom, zda někdo z uchazečů splňuje kritéria pro start v F1. Některé přední stáje, jako Prodrive, Lola nebo ART, už účast kvůli vysokým finančním nárokům odmítly.
Villeneuve, mistr světa F1 z roku 1997 s Williamsem a vítěz sérií Indy 500 a CART, v rozhovoru pro britskou stanici BBC uvedl, že "intenzívně pracuje na projektu F1", ale detaily si nechal pro sebe. Na začátku letošního roku se v souvislosti s ním mluvilo o angažmá v srbské stáji Stefan GP, ta ale se svou žádostí o letošní vstup do F1 neuspěla.
Zkušený Kanaďan vyhrál celkem 11 závodů F1 a jeho kariéra začala pozvolna upadat ve chvíli, kdy v roce 1998 přestoupil z Williamsu do týmu BAR. Poté, co ho jeho nový zaměstnavatel v roce 2003 propustil, objevil se o rok později ještě ve třech Velkých cenách ve vozech Renault a následně působil v týmu BMW-Sauber, kde ale v roce 2006 uvolnil místo Robertu Kubicovi z Polska.
Villeneuvův bývalý velký rival, jednačtyřicetiletý sedminásobný mistr světa Michael Schumacher, se letos po třech letech vrátil do seriálu F1 jako pilot Mercedesu.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.