Mark Webber s odstupem několika dní a vychladnutou hlavou promluvil o uplynulém víkendu, který proslul mimo jiné i neshodou uvnitř Red Bullu kvůli novému křídlu. Australan vydal následující prohlášení.
Vítězství ve Velké ceně Británie bylo pro nás všechny v Red Bullu silným zážitkem. Mé sobotní zklamání jsem si přenesl i do neděle, bylo však způsobeno tím, že já - stejně jako kterýkoliv jiný pilot na roštu - jsem chtěl mít co nejvyšší šance na úspěch.
Sebastian dostal nové přední křídlo z důvodů, které mi nebyly do pozdního nedělního odpoledne jasně vysvětleny. Samozřejmě dokážu pochopit, že tým může v určitých chvílích upřednostnit svého pilota, který má v šampionátu více bodů, pokud má k dispozici zdroje pouze pro jednoho z nás.
Závod jsme společně v továrně rozebrali a pročistili vzduch. Nyní je jasné, že pokud muset řešit znovu podobné dilema - což je nepravděpodobné, bude preferován ten, kdo má více bodů v šampionátu.
Webbera v sobotu chápavě chlácholil Alonso
V daný vypjaté situaci byly samozřejmě vyřčeny věci, které při zpětném pohledu zřejmě vyřčeny být neměly. Formule 1 je nabitou arénou plnou tvrdých soubojů, kde občas planou emoce a teče adrenalin stejně jako v jiných sportech a můj komentář v rádiu po závodu byl příkladem australského sarkasmu: v tom nejlepším i nejhorším, záleží na tom, jak se na to díváte.
Mohu vás ujistit, že pod helmou jsem byl hodně ovlivněn vítězstvím jednoho z nejprestižnějších závodů v kalendáři F1 a domácím pro Red Bull. Domácím závodem to je částečně i pro mě: žiji 40 min odtud a Velká Británie a hrabství Buckinghamshire jsou pro mě samozřejmě domovem již více než 15 let, takže Silverstone a Velká cena Británie pro mě znamenají velmi mnoho.
S Christianem Hornerem s vzájemně znám již mnoho let, jsme přátelé a máme k sobě velký vzájemný respekt - což pokračuje a přenáší se to i do dalších aktivit, jako například do našeho týmu v GP3 a do zájmu o hledání a výchovu mladých závodních talentů.
Tým vyprodukoval skvělé auto a během krátké doby učinil velký pokrok. V Milton Keynes v továrně Red Bullu pracuje přes 500 lidí a vím, že každý z nich sdílí prožívá naše dobré i špatné momenty, které se Sebastianem během sezóny prožíváme. Podpora, které se nám oběma dostává, je fenomenální a v neděli večer se spousta z nich k nám přidala na Christianově výročním pozávodním večírku a stylově oslavila naše vítězství.
Markova radost na stupních vítězů
Respekt uvnitř týmu se týká i pilotů. Vím, že mám za svého týmového kolegu velmi dobrého jezdce a vůbec nic bych na tom nechtěl měnit. Volně si vyměňujeme informace na týmových schůzkách a přispíváme k vývoji a vylepšení našich vozů. Seb a já nejsme nepřátelé, jsme jen dva piloti, kteří se usilovně snaží a chtějí ze sebe dostat pro sebe i pro tým to nejlepší, je to jednoduché.
Velká cena Británie mně i týmu přinesla báječný výsledek. Čas však rychle běží a ohlížení se zpět nám nepomůže s přípravami na Německo. Posunuli jsme se kupředu.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.