Mark Webber s odstupem několika dní a vychladnutou hlavou promluvil o uplynulém víkendu, který proslul mimo jiné i neshodou uvnitř Red Bullu kvůli novému křídlu. Australan vydal následující prohlášení.
Vítězství ve Velké ceně Británie bylo pro nás všechny v Red Bullu silným zážitkem. Mé sobotní zklamání jsem si přenesl i do neděle, bylo však způsobeno tím, že já - stejně jako kterýkoliv jiný pilot na roštu - jsem chtěl mít co nejvyšší šance na úspěch.
Sebastian dostal nové přední křídlo z důvodů, které mi nebyly do pozdního nedělního odpoledne jasně vysvětleny. Samozřejmě dokážu pochopit, že tým může v určitých chvílích upřednostnit svého pilota, který má v šampionátu více bodů, pokud má k dispozici zdroje pouze pro jednoho z nás.
Závod jsme společně v továrně rozebrali a pročistili vzduch. Nyní je jasné, že pokud muset řešit znovu podobné dilema - což je nepravděpodobné, bude preferován ten, kdo má více bodů v šampionátu.
Webbera v sobotu chápavě chlácholil Alonso
V daný vypjaté situaci byly samozřejmě vyřčeny věci, které při zpětném pohledu zřejmě vyřčeny být neměly. Formule 1 je nabitou arénou plnou tvrdých soubojů, kde občas planou emoce a teče adrenalin stejně jako v jiných sportech a můj komentář v rádiu po závodu byl příkladem australského sarkasmu: v tom nejlepším i nejhorším, záleží na tom, jak se na to díváte.
Mohu vás ujistit, že pod helmou jsem byl hodně ovlivněn vítězstvím jednoho z nejprestižnějších závodů v kalendáři F1 a domácím pro Red Bull. Domácím závodem to je částečně i pro mě: žiji 40 min odtud a Velká Británie a hrabství Buckinghamshire jsou pro mě samozřejmě domovem již více než 15 let, takže Silverstone a Velká cena Británie pro mě znamenají velmi mnoho.
S Christianem Hornerem s vzájemně znám již mnoho let, jsme přátelé a máme k sobě velký vzájemný respekt - což pokračuje a přenáší se to i do dalších aktivit, jako například do našeho týmu v GP3 a do zájmu o hledání a výchovu mladých závodních talentů.
Tým vyprodukoval skvělé auto a během krátké doby učinil velký pokrok. V Milton Keynes v továrně Red Bullu pracuje přes 500 lidí a vím, že každý z nich sdílí prožívá naše dobré i špatné momenty, které se Sebastianem během sezóny prožíváme. Podpora, které se nám oběma dostává, je fenomenální a v neděli večer se spousta z nich k nám přidala na Christianově výročním pozávodním večírku a stylově oslavila naše vítězství.
Markova radost na stupních vítězů
Respekt uvnitř týmu se týká i pilotů. Vím, že mám za svého týmového kolegu velmi dobrého jezdce a vůbec nic bych na tom nechtěl měnit. Volně si vyměňujeme informace na týmových schůzkách a přispíváme k vývoji a vylepšení našich vozů. Seb a já nejsme nepřátelé, jsme jen dva piloti, kteří se usilovně snaží a chtějí ze sebe dostat pro sebe i pro tým to nejlepší, je to jednoduché.
Velká cena Británie mně i týmu přinesla báječný výsledek. Čas však rychle běží a ohlížení se zpět nám nepomůže s přípravami na Německo. Posunuli jsme se kupředu.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.