Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že rozhodnutí dát nové přední křídlo Vettelovi by učinili znovu, kdyby se mohli vrátit v čase. A dle stejných kritérií by se rozhodli stejně i v budoucnu.
Situace uvnitř Red Bullu se během Velké ceny Británie hodně přetřásala. Do Silverstone totiž dovezli dvě nová přední křídla, jenže to Vettelovo mu během třetího tréninku prasklo, tým mu dal poté to Webberovo.
Na dotaz novinářů, zda lituje svého rozhodnutí, odpověděl: Ne, protože jsme tým a co nejvíce se snažíme vyrobit ta nejrychlejší auta, jaká můžeme.
A někdy se musíte rozhodnout. Ocitli jsme se v situaci, v níž jsme nechtěli být - s jedním předním křídlem, s nímž jsme chtěli závodit. Kdokoliv v naší garáži by ho dostal, ten druhý by byl z toho nešťastný.
Museli jsme použít logiku, přidržet se jí a budeme ji aplikovat i v budoucnu, pokud nastane stejná situace. Měli jsme na to velmi málo času. Až 25 min před kvalifikací jsme přišli na to, že s křídlem budeme závodit, protože Adrian [Newey] to moc chtěl kvůli dalšímu vývoji. A tak jsme učinili to rozhodnutí!
Musíte se rozhodnout dle nějakých kritérií - a tím kritériem bylo postavení v šampionátu. A jak říkám, pokud k tomu dojde v budoucnu znovu, použijeme stejnou logiku."
Na adresu Webberových stížností šéf Red Bullu poznamenal: "Mark je u týmu již čtvrtou sezónu. Zná hloubku vášně a oddanosti, kterou tento nezávislý tým věnoval tomu, aby své auta dostal do čela. Ví lépe než kdokoliv jiný uvnitř týmu, že je jeho důležitou součástí. Odvedl dnes svůj kus práce stejně jako kdokoliv jiný.
Samozřejmě, že si o tom promluvíme. Pokud je třeba si něco vyjasnit, pak si to vyjasníme. Je sportovcem a pohybuje se v tomto odvětví již dost dlouho na to, aby věděl, že někdy je třeba učinit obtížná rozhodnutí."
Webberovu ironickou poznámku o týmové dvojce v rádiu po vítězství bagatelizoval: Mark je králem jednořádkových prohlášení, jak všichni víte. Nejpodstatnější věcí dneška je, že vyhrál Velkou cenu Británie a já jsem s jeho jízdou více než spokojený. Nevidím v jeho komentáři žádnou zákeřnost. Kvůli včerejšímu rozhodnutí byl očividně naštvaný. Měli jsme však pouze jedno křídlo, nemohl jsem ho rozpůlit.
Co je nejdůležitější - jsme tým. A jako tým jsme vyhráli Velkou cenu Británie. Mark dnes odjel brilantní závod. Měl lepší start. Měl jsem více než radost z toho, jak zvládli první zatáčku," dodal Horner.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.