Mark Webber se při dojezdu do cíle neváhal dotknout zacházení, jaké se mu o víkendu v Red Bullu dostalo poté, co nové přední křídlo dostal Sebastian Vettel a on musel jezdit se starým.
Do rádia po projetí cílem prohlásil: "Na pilota číslo dvě to nebylo špatné!" Na tiskové konferenci poté řekl, že by před několika měsíci svůj kontrakt s Red Bullem neprodloužil, kdyby věděl, že se takto zachová.
V případě vítězství dnes podle něj zaúřadovala vyšší moc - karma. Jak vidí rozhodnutí týmu přidělit nové křídlo Vettelovi? "Samozřejmě jsem z toho neměl radost. Jsem si jistý, že si zítra o tom v klidu popovídáme. Nemyslím si, že by se věci měli takto řešit, vůbec se mi to rozhodnutí nelíbilo, tak už to ale někdy chodí. Někteří z pilotů mi nabízeli během slavnostního představení jezdců svá přední křídla. Seb nikoliv," prohlásil dnes po závodě.
Měl by po včerejším rozhodnutí týmu ty nejlepší díly dostat v příštím závodě on? "Ano, měl bych. Včera to byla opravdu ojedinělá situace: poprvé měl tým k dispozici pouze jeden díl."
Nelibost nad řešením této nové situace dal jasně najevo: "Upřímně: nikdy bych s nimi nepodepsal smlouvu na příští rok, pokud by se věci měli takto vyvíjet. Uvidíme, jak to bude pokračovat v budoucnu, já se však budu snažit dělat to, co dělám, snad to bude stačit."
Na dotaz, zde by vyžadoval rovnocenný přístup ze strany týmu, odpověděl: "Ano." Byl dnes více motivován a snažil se ukázat týmu, zač je toho loket? "Během své kariéry jsem musel překonat několik překážek, ale ano, myslím, že soudíte osobnost člověka podle toho, jak se dokáže zotavit z nepřízně osudu. Všichni piloti to v určitý moment své kariéry zažili. Nějakou dobu se zde již pohybuji a možná jsem to zažil vícekrát, než ostatní. Nechcete, aby k takovýmto problémům docházelo neustále."
Webber dnešní závod naštěstí perfektně zvládl. Zařídil se dle rady Flavia Briatoreho, s nímž si včera večer telefonoval. Ten mu řekl: "Marku, stačí, když dobře odstartuješ." A Mark poslechl, dostal se před svého kolegu již v nájezdu do první zatáčky a suverénně vyhrál.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.