Audi neplánuje svoje zapojení se do F1 jako druhý německý výrobce. V německých mediích totiž panovaly zvěsti, podle kterých se u Audi vstup do F1 zvažovalo.
V současnosti se v F1 angažují pouze dvě automobilky, jsou jimi Mercedes a Fiat – ten přes Ferrari, které mu patří. Jen dodejme, že Renault je na startu sice také, ale tým již automobilka nevlastní a má v něm pouze menšinový podíl. Audi znovu vyvrátilo spekulace, podle kterých by se k těmto automobilkám mělo přidat.„Jsme přesvědčeni, že F1 není pro Audi vhodná, minimálně ne s technologiemi, které jsou v současnosti používány. Nemají totiž žádnou vazbu na vývoj našich sériových vozů,“ říká Dr. Wolfgang Ullrich, šéf motorsportu Audi, pro německou agenturu SID.I když tyto spekulace byly již několikrát opakovaně vyvráceny, trojité vítězství ve 24 hodinovce v Le Mans, která se jela minulý měsíc, tyto spekulace znovu oprášilo (reportáž z 24 hodinovky v Le Mans naleznete zde).
Audi letos v Le Mans vyhrálo, zase...
„Krom toho, že musíme vyhrát ještě minimálně sedmkrát, abychom se dostali na nejvyšší stupínek tabulky v počtu vítězství v Le Mans, vidíme Le Mans jako nejlepší platformu pro testování a demonstraci našich nových technologií ve sportu. Je to lepší než kterýkoliv jiný druh sportu,“ zakončil Ullirich.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.