Fernando Alonso se omluvil za svou prudkou reakci po nedělní Velké ceně Evropy ve španělské Valencii, v níž krizitoval komisaře Mezinárodní automobilové federace (FIA) za to, že zmanipulovali závod.
Alonso řekl, že nikdy neměl v úmyslu vyslovit jakékoli podezření, že FIA zmanipulovala závod. "S odstupem času jsem samozřejmě mnohem klidnější, než jsem byl bezprostředně po závodě," uvedl Alonso ve svém diáři na webových stránkách Ferrari. "Tehdy jsem reagoval emocionálně. V takové situaci je snadné říct věci, které se dají špatně interpretovat, což jsem vůbec nechtěl."
Španělský pilot Ferrari se ve Valencii zlobil, když v úvodu závodu vyjel safety car po havári Marka Webbera, a zatímco před ním jedoucí Lewis Hamilton zaváděcí vůz předjel, on sám zůstal za ním. Hamilton za to byl sice potrestán průjezdem boxovou uličkou, svou druhou pozici si ale udržel až do cíle, zatímco Alonso skončil osmý. Podle Alonsa udělili komisaři, mezi nimiž byl i Čech Radovan Novák, trest Hamiltonovi se zpožděním, takže pilot McLarenu stačil získat náskok a poté projet boxy tak, aby neztratil pozici.
Dva dny nato Alonso prohlásil, že už je mnohem klidnější a vysvětlil, že jeho poznámky pramenily z frustrace, že ztratil tím, že respektoval pravidla, zatímco Hamilton těžil z toho, že regule porušil. "Jistě, chápu, že komisaři mají těžkou práci, musejí dělat rozhodnutí, která nejsou snadná. Měl jsem na myslí, že jezdci, kteří respektují pravidla, jako třeba já, v téhle situaci bohužel ztratili mnohem víc, než ti, kteří je porušili. A to přes tresty, které dostali. Nemluvím o nikom konkrétním, je to obecná záležitost. Měli bychom si o tom v klidu promluvit, aby se takové věci nestávaly."
Mezinárodní automobilové federaci se Alonsovy komentáře nelíbily a objevily se dokonce spekulace, že by pilot za ně mohl být potrestán a s ním i jeho stáj Ferrari. Alonsova omluva, jak se zdá, celou záležitost uzavřela. FIA si nicméně uvědomuje, že nedělní události připomněly notoricky známé problémy s pravidly zaváděcího vozu, a chce situaci řešit, což Alonso přivítal. "Rád slyším, že FIA reaguje okamžitě. Jsem si jistý, že všechny sporné body budou vyjasněny."
Španělský pilot, vítěz úvodního závodu sezony, zůstává ohledně svých šancí v mistrovství světa optimistický. "Ve Valencii to nedopadlo tak, jak jsme si představovali. Ale žádné nenapravitelné škody nám nevznikly. Je pravda, že ztráta na první místo vzrostla na 29 bodů, ale ještě nejsme ani v půlce sezony. Je to pořád otevřené," věří dvojnásobný mistr světa.
Velkou cenu Evropy vyhrál ve Valencii Němec Sebastian Vettel na voze Red Bull před dvojicí Britů, Lewisem Hamiltonem a Jensonem Buttonem na monopostech stáje McLaren. Fernando Alonso skončil osmý, jeho stájový kolega z Ferrari Felipe Massa nebodoval. V čele mistrovství světa je Lewis Hamilton, který má 127 bodů, Fernando Alonso je s 98 body pátý.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.