Piloti Ferrari soudí, že s vylepšeným monoposterm Ferrari uspějí v nedělní Velké ceně Evropy F1 ve španělské Valencii, snem Fernanda Alonsa je vyhrát před domácím publikem, Felipe Massa věří, že jeho šance na titul stále žijí.
Nový bodovací systém, který platí od této sezony, způsobil, že boj o titul, odehrávající se mezi piloty stájí Ferrari, McLarenu a Red Bullu, je mnohem vyrovnanější Brazilský pilot Ferrari Felipe Massa ví, že několik dobrých výsledků může průběh sezony úplně změnit. "Dokud si matematicky nespočítáte, že už nemáte šanci, je mistrovství světa rozhodně stále otevřené," prohlásil Massa, vicemistr světa z roku 2008. "Nedávno jsme to viděli, během dvou závodů se změnila řada věcí. A stejně tak se může hodně změnit i v příštích dvou závodech," vysvětlil osmadvacetiletý pilot, který měl při poslední Velké ceně Kanady problémy, když se hned po startu dostal do kolize, a dojel až patnáctý. Před Valencií je však optimistou. "Valencie je okruh podobný Montrealu, a tam jsme měli dobré a spolehlivé auto. Zajížděl jsem rychlá kola. Na to se můžeme těšit i ve Valencii," slíbil Massa.
Jeho španělský stájový kolega Fernando Alonso je nadšený návratem na domácí trať. Rád by zvítězil a dostal se znovu na dohled lídra šampionátu Lewise Hamiltona. "Očekávám, že budeme ve Valencii velmi silní," řekl Španěl. "Naším cílem je být v neděli odpoledne na pódiu, mým snem je ten závod vyhrát. V týmu je výborná atmosféra, jsem velkým optimistou," uzavřel Alonso.
Mistrovství světa vede po osmi závodech se 109 body Brit Lewis Hamilton ze stáje McLaren, Fernando Alonso je s 94 body čtvrtý. Felipe Massa má bodů 67 a je osmý.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.