Piloti Ferrari soudí, že s vylepšeným monoposterm Ferrari uspějí v nedělní Velké ceně Evropy F1 ve španělské Valencii, snem Fernanda Alonsa je vyhrát před domácím publikem, Felipe Massa věří, že jeho šance na titul stále žijí.
Nový bodovací systém, který platí od této sezony, způsobil, že boj o titul, odehrávající se mezi piloty stájí Ferrari, McLarenu a Red Bullu, je mnohem vyrovnanější Brazilský pilot Ferrari Felipe Massa ví, že několik dobrých výsledků může průběh sezony úplně změnit. "Dokud si matematicky nespočítáte, že už nemáte šanci, je mistrovství světa rozhodně stále otevřené," prohlásil Massa, vicemistr světa z roku 2008. "Nedávno jsme to viděli, během dvou závodů se změnila řada věcí. A stejně tak se může hodně změnit i v příštích dvou závodech," vysvětlil osmadvacetiletý pilot, který měl při poslední Velké ceně Kanady problémy, když se hned po startu dostal do kolize, a dojel až patnáctý. Před Valencií je však optimistou. "Valencie je okruh podobný Montrealu, a tam jsme měli dobré a spolehlivé auto. Zajížděl jsem rychlá kola. Na to se můžeme těšit i ve Valencii," slíbil Massa.
Jeho španělský stájový kolega Fernando Alonso je nadšený návratem na domácí trať. Rád by zvítězil a dostal se znovu na dohled lídra šampionátu Lewise Hamiltona. "Očekávám, že budeme ve Valencii velmi silní," řekl Španěl. "Naším cílem je být v neděli odpoledne na pódiu, mým snem je ten závod vyhrát. V týmu je výborná atmosféra, jsem velkým optimistou," uzavřel Alonso.
Mistrovství světa vede po osmi závodech se 109 body Brit Lewis Hamilton ze stáje McLaren, Fernando Alonso je s 94 body čtvrtý. Felipe Massa má bodů 67 a je osmý.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.