Piloti Ferrari soudí, že s vylepšeným monoposterm Ferrari uspějí v nedělní Velké ceně Evropy F1 ve španělské Valencii, snem Fernanda Alonsa je vyhrát před domácím publikem, Felipe Massa věří, že jeho šance na titul stále žijí.
Nový bodovací systém, který platí od této sezony, způsobil, že boj o titul, odehrávající se mezi piloty stájí Ferrari, McLarenu a Red Bullu, je mnohem vyrovnanější Brazilský pilot Ferrari Felipe Massa ví, že několik dobrých výsledků může průběh sezony úplně změnit. "Dokud si matematicky nespočítáte, že už nemáte šanci, je mistrovství světa rozhodně stále otevřené," prohlásil Massa, vicemistr světa z roku 2008. "Nedávno jsme to viděli, během dvou závodů se změnila řada věcí. A stejně tak se může hodně změnit i v příštích dvou závodech," vysvětlil osmadvacetiletý pilot, který měl při poslední Velké ceně Kanady problémy, když se hned po startu dostal do kolize, a dojel až patnáctý. Před Valencií je však optimistou. "Valencie je okruh podobný Montrealu, a tam jsme měli dobré a spolehlivé auto. Zajížděl jsem rychlá kola. Na to se můžeme těšit i ve Valencii," slíbil Massa.
Jeho španělský stájový kolega Fernando Alonso je nadšený návratem na domácí trať. Rád by zvítězil a dostal se znovu na dohled lídra šampionátu Lewise Hamiltona. "Očekávám, že budeme ve Valencii velmi silní," řekl Španěl. "Naším cílem je být v neděli odpoledne na pódiu, mým snem je ten závod vyhrát. V týmu je výborná atmosféra, jsem velkým optimistou," uzavřel Alonso.
Mistrovství světa vede po osmi závodech se 109 body Brit Lewis Hamilton ze stáje McLaren, Fernando Alonso je s 94 body čtvrtý. Felipe Massa má bodů 67 a je osmý.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.