Felipe Massa věří, že se Ferrari ještě dotáhne na Red Bull a McLaren v letošní bitvě o prvenství ve světových šampionátech - bez ohledu na slabé výkony v Turecku.
Ferrari přitom letos nezačalo vůbec špatně - úvodní podnik sezóny začalo "doublem," když v Bahrajnu dojel Alonso první a Massa druhý.
Postupně se však propadalo dozadu, což vyvrcholilo v Turecku, kde ztrácelo nejen na McLaren a Red Bull, ale už i na Mercedes a Renault.
Z pohledu postavení v šampionátech není ještě nic ztraceno - na nejlepší týmy ztrácí 25, resp. 26 bodů a Alonso na prvního Webbera pouze 14 - dle vývoje výkonnosti se nicméně zdá, že brzy o šanci na boj o prvenství přijdou.
Massa však věří, že k obratu dojde: "Co se týče šampionátu, situace z našeho pohledu ještě není kritická. Vzhledem k tomu, že zbývá ještě 12 závodů, je to 100% otevřené, což znamená, že ještě můžeme bojovat o oba tituly."
Uvědomuje si, že výkonnost Ferrari stále klesá, což se potvrdilo i v Turecku, kde dojel před svým týmovým kolegou až sedmý: "Myslím, že to můžeme upřímně označit za nejhorší výkon Scuderie letošní sezóny. Byli jsme nekonkurenceschopní po celý víkend od pátku až do neděle, trápili jsme se v každé části, zejména v kvalifikaci."
Ferrari do sezóny vstoupilo ve skvělé formě, podle něj je to tedy pouze o tom zjistit, kde udělali chybu a zrychlit tempo vývoje: "Máme na to, protože jsme odvedli přes zimu fantastickou práci a do sezóny vstoupili se skvělým autem, které bylo mnohem lepší než loňské, s nímž jsme zakončili sezónu 2009." Je třeba ovšem poznamenat, že loni ukončili velmi brzy vývoj monopostu F60, díky čemuž přišli nakonec i o třetí místo v šampionátu konstruktérů, ale zároveň získali náskok ve vývoji monpostu.
"V tom čase jsem zvolili správný směr v jeho vývoji. Od jisté doby se díky našemu vývoji nezlepšilo tak, jak jsme očekávali. Zatímco soupeři od stejného okamžiku své vozy vylepšili výrazně," popisuje Brazilec. Ferrari příliš mnoho energie a zdrojů soustředilo mj. i na nasazení F-kanálu, který se snaží všichni po vzoru McLarenu okopírovat, ovšem s horšími výsledky. Po Barceloně dokonce Scuderia prohlásila, že jeho nasazení vedlo k mírnému zhoršení aerodynamické efektivity monopostu F10.
McLarenu se podařil přeci jen husarský kousek - sice neutajil F-kanál a jeho fungování na svém voze, ale soupeře stojí příliš velké úsilí jeho nasazení a zejména správné vyladění na okruzích. A tak zatímco ve Wokingu vylepšují různé jiné části svého vozu, který je již druhým nejrychlejším ve startovním poli (v Turecku za Red Bullem zaostávali pouze o 0,15 vteřiny), většina soupeřů se trápí s vyladěním F-kanálu a přešlapuje na místě.
"To je situace, které čelíme - musíme proto nejdříve poznat, proč se už ve vývoji neubíráme správným směrem. jsem si jistý, že to dokážeme, protože Ferrari má dostatečné lidské kapacity a protože v minulosti se již několikrát podařilo z konce startovního pole se propracovat na špici s nejlepšími vozy," dodává Massa.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.