Felipe Massa věří, že se Ferrari ještě dotáhne na Red Bull a McLaren v letošní bitvě o prvenství ve světových šampionátech - bez ohledu na slabé výkony v Turecku.
Ferrari přitom letos nezačalo vůbec špatně - úvodní podnik sezóny začalo "doublem," když v Bahrajnu dojel Alonso první a Massa druhý.
Postupně se však propadalo dozadu, což vyvrcholilo v Turecku, kde ztrácelo nejen na McLaren a Red Bull, ale už i na Mercedes a Renault.
Z pohledu postavení v šampionátech není ještě nic ztraceno - na nejlepší týmy ztrácí 25, resp. 26 bodů a Alonso na prvního Webbera pouze 14 - dle vývoje výkonnosti se nicméně zdá, že brzy o šanci na boj o prvenství přijdou.
Massa však věří, že k obratu dojde: "Co se týče šampionátu, situace z našeho pohledu ještě není kritická. Vzhledem k tomu, že zbývá ještě 12 závodů, je to 100% otevřené, což znamená, že ještě můžeme bojovat o oba tituly."
Uvědomuje si, že výkonnost Ferrari stále klesá, což se potvrdilo i v Turecku, kde dojel před svým týmovým kolegou až sedmý: "Myslím, že to můžeme upřímně označit za nejhorší výkon Scuderie letošní sezóny. Byli jsme nekonkurenceschopní po celý víkend od pátku až do neděle, trápili jsme se v každé části, zejména v kvalifikaci."
Ferrari do sezóny vstoupilo ve skvělé formě, podle něj je to tedy pouze o tom zjistit, kde udělali chybu a zrychlit tempo vývoje: "Máme na to, protože jsme odvedli přes zimu fantastickou práci a do sezóny vstoupili se skvělým autem, které bylo mnohem lepší než loňské, s nímž jsme zakončili sezónu 2009." Je třeba ovšem poznamenat, že loni ukončili velmi brzy vývoj monopostu F60, díky čemuž přišli nakonec i o třetí místo v šampionátu konstruktérů, ale zároveň získali náskok ve vývoji monpostu.
"V tom čase jsem zvolili správný směr v jeho vývoji. Od jisté doby se díky našemu vývoji nezlepšilo tak, jak jsme očekávali. Zatímco soupeři od stejného okamžiku své vozy vylepšili výrazně," popisuje Brazilec. Ferrari příliš mnoho energie a zdrojů soustředilo mj. i na nasazení F-kanálu, který se snaží všichni po vzoru McLarenu okopírovat, ovšem s horšími výsledky. Po Barceloně dokonce Scuderia prohlásila, že jeho nasazení vedlo k mírnému zhoršení aerodynamické efektivity monopostu F10.
McLarenu se podařil přeci jen husarský kousek - sice neutajil F-kanál a jeho fungování na svém voze, ale soupeře stojí příliš velké úsilí jeho nasazení a zejména správné vyladění na okruzích. A tak zatímco ve Wokingu vylepšují různé jiné části svého vozu, který je již druhým nejrychlejším ve startovním poli (v Turecku za Red Bullem zaostávali pouze o 0,15 vteřiny), většina soupeřů se trápí s vyladěním F-kanálu a přešlapuje na místě.
"To je situace, které čelíme - musíme proto nejdříve poznat, proč se už ve vývoji neubíráme správným směrem. jsem si jistý, že to dokážeme, protože Ferrari má dostatečné lidské kapacity a protože v minulosti se již několikrát podařilo z konce startovního pole se propracovat na špici s nejlepšími vozy," dodává Massa.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.