Trojnásobný mistr světa F1 Jackie Stewart přisuzuje velké šance na letošní titul australskému pilotovi stáje Red Bull Marku Webberovi, který vyhrál poslední dva závody.
Stewart, šampion z let 1969, 1971 a 1973, tvrdí, že v podání Marka Webbera to nejlepší teprve přijde. "Vysoce si ho cením," řekl Stewart. "Je mu třiatřicet let a podle mě jsou piloti právě v tomtu věku krátce po třicítce v nejlepších jezdeckých letech. Vím to podle sebe. Vím, jak jsem se choval, když mi bylo okolo třiceti, jak jsem přistupoval k přípravě, k týmu," vysvětlil Skot. "Mark má za sebou dlouhá učňovská léta, v nichž nic nenasvědčovalo tomu, že je to možná budoucí mistr světa. Ale obě jeho vítězství v Barceloně i v Monaku byla neuvěřitelně přesvědčivá. Má zřejmě velmi dobré auto, ale také on sám je nyní velmi vyspělým jezdcem. Myslím, že má letos skvělou šanci stát se mistrem světa," dodal.
Pokud by se to Webberovi podařilo, stal by se teprve třetím Australanem po Jacku Brabhamovi a Alanu Jonesovi na trůně mistra světa F1. Stewart, který v roce 1960 s Brabhamem bojoval, prohlásil, že oba mají zcela odlišný styl. "Webber je velmi taktickým pilotem. Takový byl třeba Denny Hulme (Novozélanďan, mistr světa z roku 1967). On také nevyhrál moc závodů, ale já myslím, že Mark jich ještě pár vyhraje, není všem dnům konec," vyložil.
Přestože je optimistou ohledně Webberových šancí na titul, Stewart předpokládá, že do boje zasáhne i druhý pilot Red Bullu, Sebastienm Vettel. "Nemyslím, že byste si chtěli na jednoho nebo na druhého vsadit moc peněz. Bude to hodně těsné," tuší Stewart.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.