Velká cena Spojených států se po letech opět vrátí v roce 2012 do kalendáře Formule 1 poté, co byla podepsána smlouva o pořádání závodů v texaském Austinu.
Po několika týdnech spekulací ohledně toho, kde by se mohla jet budoucí Velká cena Spojených států, učinil promotér Formule 1 Bernie Ecclestone přítrž spekulacím. Dnes večer oznámil, že podepsal desetiletou smlouvu (2012 - 2021) s nově budovaným okruhem v Austinu - tedy žádný New York, New Jersey, Monticello či Indianapolis.
"Poprvé v historii Formule 1 ve Spojených státech k tomu bude vybudováno prvotřídní zázemí. Před 30 lety se Velká cena Spojených států Formule 1 naposledy konala (1961 - 1980) na k tomuto účelu vybudovaném silničním okruhu ve Watkins Glen v New Yorku, kde zažívala velké úspěchy," říká Ecclestone.
"Od té doby F1 hostovala v Long Beach, v Las Vegas, v Detroitu, v Dallasu a ve Phoenixu - vše na dočasných městských tratích. Indianapolis, kde přistavěli část dráhy uvnitř slavného oválu, se přidala v roce 2000.
Lewis Hamilton se stal posledním vítězem Velké ceny F1 Spojených států v roce 2007, čímž završil osm let na okruhu Indianapolis Motor Speedway. Nyní to tedy bude poprvé, co bude v USA vybudováno zařízení speciálně pro F1," dodává supremo.
Večerní Austin v americkém Texasu
Smlouvu podepsal s pořádající společností Full Throttle Productions a jejím správcem Tavo Hellmundem, jenž uvedl: "Jsme extrémně potěšení a pyšní na to, že jsme uzavřeli dohodu s držitelem komerčních práv F1.
Několik let pilně pracujeme na tom, abychom tento skvělý podnik uspořádali v Austinu, ve státě Texasu a zpět ve Spojených státech. Všechny zainteresované strany mají velkou vzájemnou důvěru a jsou odhodláni k tomu, aby se z Velké ceny Formule 1 Spojených států stala v Austinu prestižní celosvětová událost."
Bližší informace o konfiguraci okruhu ani o tom, kde přesně bude v Austinu vystavěn, zatím nejsou známy.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.