Velká cena Spojených států se po letech opět vrátí v roce 2012 do kalendáře Formule 1 poté, co byla podepsána smlouva o pořádání závodů v texaském Austinu.
Po několika týdnech spekulací ohledně toho, kde by se mohla jet budoucí Velká cena Spojených států, učinil promotér Formule 1 Bernie Ecclestone přítrž spekulacím. Dnes večer oznámil, že podepsal desetiletou smlouvu (2012 - 2021) s nově budovaným okruhem v Austinu - tedy žádný New York, New Jersey, Monticello či Indianapolis.
"Poprvé v historii Formule 1 ve Spojených státech k tomu bude vybudováno prvotřídní zázemí. Před 30 lety se Velká cena Spojených států Formule 1 naposledy konala (1961 - 1980) na k tomuto účelu vybudovaném silničním okruhu ve Watkins Glen v New Yorku, kde zažívala velké úspěchy," říká Ecclestone.
"Od té doby F1 hostovala v Long Beach, v Las Vegas, v Detroitu, v Dallasu a ve Phoenixu - vše na dočasných městských tratích. Indianapolis, kde přistavěli část dráhy uvnitř slavného oválu, se přidala v roce 2000.
Lewis Hamilton se stal posledním vítězem Velké ceny F1 Spojených států v roce 2007, čímž završil osm let na okruhu Indianapolis Motor Speedway. Nyní to tedy bude poprvé, co bude v USA vybudováno zařízení speciálně pro F1," dodává supremo.
Večerní Austin v americkém Texasu
Smlouvu podepsal s pořádající společností Full Throttle Productions a jejím správcem Tavo Hellmundem, jenž uvedl: "Jsme extrémně potěšení a pyšní na to, že jsme uzavřeli dohodu s držitelem komerčních práv F1.
Několik let pilně pracujeme na tom, abychom tento skvělý podnik uspořádali v Austinu, ve státě Texasu a zpět ve Spojených státech. Všechny zainteresované strany mají velkou vzájemnou důvěru a jsou odhodláni k tomu, aby se z Velké ceny Formule 1 Spojených států stala v Austinu prestižní celosvětová událost."
Bližší informace o konfiguraci okruhu ani o tom, kde přesně bude v Austinu vystavěn, zatím nejsou známy.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.