Velká cena Spojených států se po letech opět vrátí v roce 2012 do kalendáře Formule 1 poté, co byla podepsána smlouva o pořádání závodů v texaském Austinu.
Po několika týdnech spekulací ohledně toho, kde by se mohla jet budoucí Velká cena Spojených států, učinil promotér Formule 1 Bernie Ecclestone přítrž spekulacím. Dnes večer oznámil, že podepsal desetiletou smlouvu (2012 - 2021) s nově budovaným okruhem v Austinu - tedy žádný New York, New Jersey, Monticello či Indianapolis.
"Poprvé v historii Formule 1 ve Spojených státech k tomu bude vybudováno prvotřídní zázemí. Před 30 lety se Velká cena Spojených států Formule 1 naposledy konala (1961 - 1980) na k tomuto účelu vybudovaném silničním okruhu ve Watkins Glen v New Yorku, kde zažívala velké úspěchy," říká Ecclestone.
"Od té doby F1 hostovala v Long Beach, v Las Vegas, v Detroitu, v Dallasu a ve Phoenixu - vše na dočasných městských tratích. Indianapolis, kde přistavěli část dráhy uvnitř slavného oválu, se přidala v roce 2000.
Lewis Hamilton se stal posledním vítězem Velké ceny F1 Spojených států v roce 2007, čímž završil osm let na okruhu Indianapolis Motor Speedway. Nyní to tedy bude poprvé, co bude v USA vybudováno zařízení speciálně pro F1," dodává supremo.
Večerní Austin v americkém Texasu
Smlouvu podepsal s pořádající společností Full Throttle Productions a jejím správcem Tavo Hellmundem, jenž uvedl: "Jsme extrémně potěšení a pyšní na to, že jsme uzavřeli dohodu s držitelem komerčních práv F1.
Několik let pilně pracujeme na tom, abychom tento skvělý podnik uspořádali v Austinu, ve státě Texasu a zpět ve Spojených státech. Všechny zainteresované strany mají velkou vzájemnou důvěru a jsou odhodláni k tomu, aby se z Velké ceny Formule 1 Spojených států stala v Austinu prestižní celosvětová událost."
Bližší informace o konfiguraci okruhu ani o tom, kde přesně bude v Austinu vystavěn, zatím nejsou známy.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.