Lídr mistrovství světa F1 a vítěz dvou letošních závodů Mark Webber prohlásil, že nevylučuje možnost přestupu do jiné stáje, až na konci sezony vyprší jeho kontrakt s týmem Red Bull.
Třiatřicetiletý Australan se dostal do čela šampionátu, které sdílí se svým stájovým kolegou Sebastianem Vettelem, poté, co vyhrál poslední dva závody, Velkou cenu Španělska a Velkou cenu Monaka. Vzhledem k tomu, že mu letos končí smlouva, stal se jednou z klíčových postav na trhu pilotů. Ačkoli připouští, že je v týmu Red Bull spokojený, nechává otevřenou i možnost, že půjde někam jinam. Volných míst bude hned několik, například u Ferrari vyprší smlouva na konci sezony i Felipemu Massovi.
"Jen jsem vyhrál dva závody a lidi se mě už ptají, kam půjdu, za koho budu jezdit příští rok," řekl Webber. "Mám hodně blízko k lidem v Red Bullu, hodně jsme spolu zažili a mám s nimi skvělé vztahy. V tomhle byznysu se ale věci mění velmi rychle, člověk neví, co se stane v příští chvíli," dodal Webber, který očekává, že se o jeho budoucnosti rozhodne do začátku července, kdy se koná Velká cena Velké Británie.
"V téhle chvíli myslím jen na další závod, což je příští víkend Velká cena Turecka. Ostatní přijde samo. Jsou tady ještě stovky bodů k rozdělení a já se soustředím jen na svou práci. Řekl bych, že otázka další sezony bude jasnější během šesti týdnů nebo tak nějak. Ale co je nejdůležitější, pořád mám velkou chuť do závodění," řekl Australan.
Webber se ještě vrátil ke svému vítězství ve Velké ceně Monaka, která je pro většinu jezdců nejprestižnějším závodem roku. "Dost mě to zasáhlo, večeře s princem byla něco neuvěřitelného, byl jsem součástí historie. Nikdy nezapomenu na ohňostroj nad střechami, byl to skvělý konec neuvěřitelného týdne v mém životě," vzpomíná Webber, který se do ulic Monte Carla vrátil den po svém vítězství, aby si ho připomněl.
"Jel jsem po stejné trati ve svém cestovním voze, jen abych si to připomněl," řekl Australan. "Při závodě jsem byl pěkně napjatý. Vím, jak těžké je tady vyhrát. Malá chyba, a závod je pryč. Potřeboval jsem se na to znovu podívat," dodal.
Šéf týmu Red Bull Christian Horner tento týden prohlásil, že nepochybuje o tom, že se s Webberem dohodne na nové smlouvě.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.