Lídr mistrovství světa F1 a vítěz dvou letošních závodů Mark Webber prohlásil, že nevylučuje možnost přestupu do jiné stáje, až na konci sezony vyprší jeho kontrakt s týmem Red Bull.
Třiatřicetiletý Australan se dostal do čela šampionátu, které sdílí se svým stájovým kolegou Sebastianem Vettelem, poté, co vyhrál poslední dva závody, Velkou cenu Španělska a Velkou cenu Monaka. Vzhledem k tomu, že mu letos končí smlouva, stal se jednou z klíčových postav na trhu pilotů. Ačkoli připouští, že je v týmu Red Bull spokojený, nechává otevřenou i možnost, že půjde někam jinam. Volných míst bude hned několik, například u Ferrari vyprší smlouva na konci sezony i Felipemu Massovi.
"Jen jsem vyhrál dva závody a lidi se mě už ptají, kam půjdu, za koho budu jezdit příští rok," řekl Webber. "Mám hodně blízko k lidem v Red Bullu, hodně jsme spolu zažili a mám s nimi skvělé vztahy. V tomhle byznysu se ale věci mění velmi rychle, člověk neví, co se stane v příští chvíli," dodal Webber, který očekává, že se o jeho budoucnosti rozhodne do začátku července, kdy se koná Velká cena Velké Británie.
"V téhle chvíli myslím jen na další závod, což je příští víkend Velká cena Turecka. Ostatní přijde samo. Jsou tady ještě stovky bodů k rozdělení a já se soustředím jen na svou práci. Řekl bych, že otázka další sezony bude jasnější během šesti týdnů nebo tak nějak. Ale co je nejdůležitější, pořád mám velkou chuť do závodění," řekl Australan.
Webber se ještě vrátil ke svému vítězství ve Velké ceně Monaka, která je pro většinu jezdců nejprestižnějším závodem roku. "Dost mě to zasáhlo, večeře s princem byla něco neuvěřitelného, byl jsem součástí historie. Nikdy nezapomenu na ohňostroj nad střechami, byl to skvělý konec neuvěřitelného týdne v mém životě," vzpomíná Webber, který se do ulic Monte Carla vrátil den po svém vítězství, aby si ho připomněl.
"Jel jsem po stejné trati ve svém cestovním voze, jen abych si to připomněl," řekl Australan. "Při závodě jsem byl pěkně napjatý. Vím, jak těžké je tady vyhrát. Malá chyba, a závod je pryč. Potřeboval jsem se na to znovu podívat," dodal.
Šéf týmu Red Bull Christian Horner tento týden prohlásil, že nepochybuje o tom, že se s Webberem dohodne na nové smlouvě.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.