Australan navazuje na svůj výborný výkon z Barcelony a i v druhém podniku evropské části soutěže na legendárním okruhu v Monaku poráží všechny své soupeře. Do zítřejšího závodu odstartuje z první řady společně s Robertem Kubicou.
Od nedělního závodu v Barceloně neuběhl ani celý týden a je tu kvalifikace na legendární VC Monaka. Po dvou čtvrtečních trénincích to vypadalo, že Alonso ve Ferrari konečně přeruší šňůru výher v kvalifikacích Red Bullu, ale při dopoledním sobotním tréninku nezvládl svůj monopost, jak uvedl pro místní tisk, a jeho mechanici jej již nestihnou opravit do odpolední kvalifikace. Nuže, může ho zastoupit výborně jedoucí Robert Kubica s Renaultem, který vyhrál třetí trénink.První část kvalifikace: Černý kůň dnešní kvalifikace Robert Kubica ukázal svůj potenciál hned v úvodu kvalifikace a ujímá se vedení. V problémech v zatáčce za tunelem Chandok, který ale bravurně zvládl smýkající se monopost HRT. V Monaku se ale rozpoutalo opravdové peklo, jelikož se na prvním stupínku vystřídalo hned několik jezdců, které od sebe dělí několik setin, či tisícin. V prozatímním vedení Massa před Webberem a Vettelem ve vozech Red Bullu. Sedm nepostupových pozic zatím okupují podle předpokladů piloti týmů HRT, Virginu a Lotusu, doplnění o Alonsa. Blíží se nám konec první části kvalifikace, která nám žádná dramata v podobě havárie, či překvapivého postupu či sestupu nepřinesla.
Nepostupující: 24. F. Alonso, 23. K. Chandok, 22. B. Senna, 21. L. Di Grassi, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. H. KovalainenDruhou část kvalifikace: Po prvních pokusech v čele Rosberg následovaný se ztrátou necelé jedné setiny sekundy Webberem. Kdo se trápí je Button na Mclarenu, který je desátý s náskokem šesti tisícin od sestupové pozice. Pořadí se neustále mění, leč poslední pokusy jsou na spadnutí, ale co se to stalo. Žlutá fáze v první zatáčce okruhu, kde havaroval Petrov na Renaultu. Čas, který měli závodníci k zajetí posledních pokusů, se zúžil na jednu minutu. Na sestupových pozicích se nachází oba piloti Sauberu a Toro Rosso společně s jedenáctým Hulkenbergem a dvanáctým Sutilem, které od sebe dělí pouhá jedna tisícina sekundy.Nepostupující: 17. J. Algersuari, 16. K. Kobajaši, 15. P. De La Rosa, 14. V. Petrov, 13. S. Buemi, 12. A. Sutil, 11. N. Hulkenberg
Třetí část kvalifikace: Desetiminutová závěrečná část je tu a my se můžeme těšit na těsný souboj mezi těmi nejlepšími. Menším překvapením může být postoupivší Liuzzi z Force India. Po prvních pokusech Kubica zajíždí nejlepší čas víkendu!!! Polský jezdec má našlápnuto k vynikajícímu výsledku. Na trati máme před závěrečnými pokusy všechny jezdce. Kubica opět ve svém nejrychlejším kole ale nevylepšil svůj čas. V zápětí neuvěřitelným výkonem poláka překonává Webber na Red Bullu a jako jediný se dostává pod hranicí jedné minuty a čtrnácti sekund. Webber navazuje na svoje výkony z Barcelony a získává pro Red Bull už šestou pole position v řadě za sebou.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.