Australan navazuje na svůj výborný výkon z Barcelony a i v druhém podniku evropské části soutěže na legendárním okruhu v Monaku poráží všechny své soupeře. Do zítřejšího závodu odstartuje z první řady společně s Robertem Kubicou.
Od nedělního závodu v Barceloně neuběhl ani celý týden a je tu kvalifikace na legendární VC Monaka. Po dvou čtvrtečních trénincích to vypadalo, že Alonso ve Ferrari konečně přeruší šňůru výher v kvalifikacích Red Bullu, ale při dopoledním sobotním tréninku nezvládl svůj monopost, jak uvedl pro místní tisk, a jeho mechanici jej již nestihnou opravit do odpolední kvalifikace. Nuže, může ho zastoupit výborně jedoucí Robert Kubica s Renaultem, který vyhrál třetí trénink.První část kvalifikace: Černý kůň dnešní kvalifikace Robert Kubica ukázal svůj potenciál hned v úvodu kvalifikace a ujímá se vedení. V problémech v zatáčce za tunelem Chandok, který ale bravurně zvládl smýkající se monopost HRT. V Monaku se ale rozpoutalo opravdové peklo, jelikož se na prvním stupínku vystřídalo hned několik jezdců, které od sebe dělí několik setin, či tisícin. V prozatímním vedení Massa před Webberem a Vettelem ve vozech Red Bullu. Sedm nepostupových pozic zatím okupují podle předpokladů piloti týmů HRT, Virginu a Lotusu, doplnění o Alonsa. Blíží se nám konec první části kvalifikace, která nám žádná dramata v podobě havárie, či překvapivého postupu či sestupu nepřinesla.
Nepostupující: 24. F. Alonso, 23. K. Chandok, 22. B. Senna, 21. L. Di Grassi, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. H. KovalainenDruhou část kvalifikace: Po prvních pokusech v čele Rosberg následovaný se ztrátou necelé jedné setiny sekundy Webberem. Kdo se trápí je Button na Mclarenu, který je desátý s náskokem šesti tisícin od sestupové pozice. Pořadí se neustále mění, leč poslední pokusy jsou na spadnutí, ale co se to stalo. Žlutá fáze v první zatáčce okruhu, kde havaroval Petrov na Renaultu. Čas, který měli závodníci k zajetí posledních pokusů, se zúžil na jednu minutu. Na sestupových pozicích se nachází oba piloti Sauberu a Toro Rosso společně s jedenáctým Hulkenbergem a dvanáctým Sutilem, které od sebe dělí pouhá jedna tisícina sekundy.Nepostupující: 17. J. Algersuari, 16. K. Kobajaši, 15. P. De La Rosa, 14. V. Petrov, 13. S. Buemi, 12. A. Sutil, 11. N. Hulkenberg
Třetí část kvalifikace: Desetiminutová závěrečná část je tu a my se můžeme těšit na těsný souboj mezi těmi nejlepšími. Menším překvapením může být postoupivší Liuzzi z Force India. Po prvních pokusech Kubica zajíždí nejlepší čas víkendu!!! Polský jezdec má našlápnuto k vynikajícímu výsledku. Na trati máme před závěrečnými pokusy všechny jezdce. Kubica opět ve svém nejrychlejším kole ale nevylepšil svůj čas. V zápětí neuvěřitelným výkonem poláka překonává Webber na Red Bullu a jako jediný se dostává pod hranicí jedné minuty a čtrnácti sekund. Webber navazuje na svoje výkony z Barcelony a získává pro Red Bull už šestou pole position v řadě za sebou.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.