Vítěz nedělní GP Španělska se může stát po víc než padesáti letech dalším Australanem, který vyhraje Velkou cenu Monaka, pokud se svým vozem Red Bull zopakuje dominantní výkon z Barcelony.
Trojnásobný mistr světa, dnes čtyřiaosmdesátiletý Jack Brabham vyhrál jeden z neočekávanějších závodů sezony F1, Velkou cenu Monaka, v roce 1959 a bylo to první z jeho čtrnácti vítězství v seriálu. Od té doby se to žádnému Australanovi nepodařilo, blízko byl jen Alan Jones, který v roce 1981 skončil druhý.
Pro Webbera hovoří fakt, že v neděli v Barceloně měl absolutně nejrychlejší auto, a také sebevědomí, které díky třetímu vítězství v kariéře nabyl. "Tohle je výjimečné místo, žádné podobné v kalendáři F1 není. Pro jezdce neuvěřitelná výzva, všichni sem rádi jezdíme. Celý víkend je odlišný, tréninky jezdíme už ve čtvrtek, zatímco v pátek je volno. Celá atmosféra Velké ceny Monaka je skvělá," řekl třiatřicetiletý Webber v Monte Carlu před nedělním závodem.
Piloti stáje Red Bull odstartovali z prvního místa do všech pěti dosavadních závodů této sezony, třikrát získal pole position Sebastian Vettel, dvakrát Mark Webber a každý vybojovali jedno vítězství.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.