Lewis Hamilton a Fernando Alonso vedou statistku předjížděcích manévrů za první čtyři závody letošního roku. V průměru dojde k předjetí jednou za minutu a pul. Výsledky přinesl německý odborný server motorsport-total.com.
Výsledek statistiky až tak nepřekvapí, protože se na prvním místě umístil Lewis Hamilton, který se musel často prokousávat polem, s 23 úspěšnými předjížděcími manévry v dosavadním průběhu sezony. Na druhém místě je s 18 předjetími Fernando Alonso. Celková bilance Hamiltona je +21 (23 úspěšných předjetí a 2krát byl přejet), jeho rival Alonso má celkovou bilanci +16, když byl 2krát přejet a 18krát předjel on někoho.
Vyrovnanou bilanci drží Button (3 přejetí, 3krát předjet) a Luizzi (2 předjetí, 2krát předjet). Na opačném konci tabulky jsou docela pochopitelně jezdci nových týmu. Úplně poslední místo drží Heikki Kovalainen s Lotusem, který byl předjet 26krát a pouze 1 někoho předjel. Finovi však hodně "uškodila" VC Číny, kde v jednu chvíli jezdil na šestém místě (kvůli strategii při přezouvání pneumatik), ale postupně se propadal zpět na konec startovního pole.
Zatím jsme za první čtyři závody viděli 156 předjížděcích manévrů, což je v průměru 39 na každou Grand Prix. Toto číslo také znamená, že jsme v průměru viděli předjetí každou minutu a půl. Jen pro porovnání dodejme, že za minulý rok fanoušci viděli 244 přejetí. Dosavadní rekord předjížděcích manévrů za jednu sezonu je z roku 1984, kdy se jezdci na trati předjeli 666 krát.
Výsledky za první čtyři závody:
01. Lewis Hamilton +21 (23/2)02. Fernando Alonso +16 (18/2)03. Mark Webber +9 (13/4)04. Nico Hülkenberg +7 (9/2)05. Sebastian Vettel +5 (8/3)06. Adrian Sutil +4 (11/7)07. Robert Kubica +4 (6/2)08. Rubens Barrichello +3 (13/10)09. Felipe Massa +2 (8/6)10. Michael Schumacher +1 (11/10)11. Jaime Alguersuari 0 (8/8)12. Jenson Button 0 (3/3)13. Vitantonio Liuzzi 0 (2/2)14. Pedro de la Rosa -2 (6/8)15. Sébastien Buemi -2 (3/5)16. Kamui Kobayashi -2 (0/2)17. Timo Glock -3 (3/6)18. Nico Rosberg -3 (0/3)19. Vitaly Petrov -5 (5/10)20. Lucas di Grassi -6 (2/8)21. Karun Chandhok -6 (1/7)22. Bruno Senna -8 (0/8)23. Jarno Trulli -10 (2/12)24. Heikki Kovalainen -25 (1/26)
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.