Lewis Hamilton a Fernando Alonso vedou statistku předjížděcích manévrů za první čtyři závody letošního roku. V průměru dojde k předjetí jednou za minutu a pul. Výsledky přinesl německý odborný server motorsport-total.com.
Výsledek statistiky až tak nepřekvapí, protože se na prvním místě umístil Lewis Hamilton, který se musel často prokousávat polem, s 23 úspěšnými předjížděcími manévry v dosavadním průběhu sezony. Na druhém místě je s 18 předjetími Fernando Alonso. Celková bilance Hamiltona je +21 (23 úspěšných předjetí a 2krát byl přejet), jeho rival Alonso má celkovou bilanci +16, když byl 2krát přejet a 18krát předjel on někoho.
Vyrovnanou bilanci drží Button (3 přejetí, 3krát předjet) a Luizzi (2 předjetí, 2krát předjet). Na opačném konci tabulky jsou docela pochopitelně jezdci nových týmu. Úplně poslední místo drží Heikki Kovalainen s Lotusem, který byl předjet 26krát a pouze 1 někoho předjel. Finovi však hodně "uškodila" VC Číny, kde v jednu chvíli jezdil na šestém místě (kvůli strategii při přezouvání pneumatik), ale postupně se propadal zpět na konec startovního pole.
Zatím jsme za první čtyři závody viděli 156 předjížděcích manévrů, což je v průměru 39 na každou Grand Prix. Toto číslo také znamená, že jsme v průměru viděli předjetí každou minutu a půl. Jen pro porovnání dodejme, že za minulý rok fanoušci viděli 244 přejetí. Dosavadní rekord předjížděcích manévrů za jednu sezonu je z roku 1984, kdy se jezdci na trati předjeli 666 krát.
Výsledky za první čtyři závody:
01. Lewis Hamilton +21 (23/2)02. Fernando Alonso +16 (18/2)03. Mark Webber +9 (13/4)04. Nico Hülkenberg +7 (9/2)05. Sebastian Vettel +5 (8/3)06. Adrian Sutil +4 (11/7)07. Robert Kubica +4 (6/2)08. Rubens Barrichello +3 (13/10)09. Felipe Massa +2 (8/6)10. Michael Schumacher +1 (11/10)11. Jaime Alguersuari 0 (8/8)12. Jenson Button 0 (3/3)13. Vitantonio Liuzzi 0 (2/2)14. Pedro de la Rosa -2 (6/8)15. Sébastien Buemi -2 (3/5)16. Kamui Kobayashi -2 (0/2)17. Timo Glock -3 (3/6)18. Nico Rosberg -3 (0/3)19. Vitaly Petrov -5 (5/10)20. Lucas di Grassi -6 (2/8)21. Karun Chandhok -6 (1/7)22. Bruno Senna -8 (0/8)23. Jarno Trulli -10 (2/12)24. Heikki Kovalainen -25 (1/26)
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.