Brazilský pilot F1 Felipe Massa otevřel ve středu v Praze nový showroom Ferrari. Jeho program v české metropoli byl pouze tříhodinový, pilot italské stáje hned spěchal do Barcelony, kde se v neděli koná Velká cena Španělska, první evropský podnik letošního mistrovství světa.
Massa přijel do sídla společnosti Scuderia Praha, jediného českého zastoupení Ferrari a Maserati, přímo z letiště. Slavnostně přestřihl pásku k novému showroomu a odhalil nový model Ferrari Italia. "Jsem rád, že jsem v Praze, je to poprvé. Rád bych měl ovšem víc času, určitě se sem ještě vrátím," řekl Massa na tiskové konferenci. "Showroom je skutečně krásný, fantastický. Odpovídá tomu, co činí značku Ferrari značkou Ferrari. Jsem rád, že jsem součástí toho světa, Ferrari je moje krev," dodal.
"Všechno, co děláme s nejdokonalejšími technologiemi v F1, pak přenášíme i do silničních modelů. Ferrari jsou nejkrásnější auta," řekl Massa poté, co odhalil vůz Ferrari Italia a zapózoval v něm. "Je to skvělé auto. Už mnohokrát jsem ho řídil, je pohodlné a rychlé," ocenil Massa a dodal, že podobně nabitý program, jaký má ve středu v Praze, zažívá během sezony dost často. "Je to součást mojí práce, být pilotem, to není jen řídit auto. Patří k tomu i akce pro stáj, setkání s médii, sponzory a podobně. Je hezké vidět různé země, já si to užívám," dodal pilot, kterého v Praze čekal ještě krátký oběd a setkání se zástupci českého klubu majitelů Ferrari.
Massa se pak vrátil k poněkud komplikované cestě z Velké ceny Číny v Šanghaji v době, kdy byl nad většinou Evropy uzavřen letecký prostor kvůli popílku z islandské sopky. "Já jsem měl štěstí, letěl jsem v pondělí odpoledne přes Dubaj do francouzského Nice, tam bylo letiště otevřené. Žiju v Monaku, takže odtamtud jsem to měl domů už jen kousek. Ale hodně lidí muselo čekat v Šanghaji třeba až do čtvrtka, také auta se opozdila. Ale nakonec jsme všechno stihli a na Barcelonu jsme dobře připravení," věří vicemistr světa z roku 2008.
Brazilský pilot hovořil i o svých zkušenostech s největší novinkou v pravidlech letošního mistrovství světa F1 - zákazem dotankovávání paliva. "Téměř každý rok se v pravidlech objeví něco nového a my se musíme pořád učit. Tentokrát je nový tankovací systém a ten je skutečně hodně odlišný od toho, na co jsme byli zvyklí. Můžete mít jakkoli rychlé auto, když ho na závod naložíte benzínem, je těžké a ubere vám dost času. Ale nedá se nic dělat, musíme se s tím naučit jezdit. Já osobně bych ale preferoval dotankovávání. Mám rád, když je auto co nejrychlejší," vysvětlil.
Velkým tématem v F1 je letos návrat Michaela Schumachera. "Michael měl skvělou kariéru, sedm titulů, to je nádhera. Ale asi se mu stýskalo, nebyl spokojený, že sedí doma. Návrat je pro něj velkou výzvou, přece jen se mnohé změnilo za ty tři roky, co tu nebyl," řekl Massa. "Já nemůžu mluvit za něj, mně není jednačtyřicet let... Ale podle mého názoru se bude závod od závodu zlepšovat, jeho talent se za ty tři roky neztratil," soudí Brazilec.FOTOGRAFIE SLEDUJTE ZDE
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.