Brazilský pilot F1 Felipe Massa otevřel ve středu v Praze nový showroom Ferrari. Jeho program v české metropoli byl pouze tříhodinový, pilot italské stáje hned spěchal do Barcelony, kde se v neděli koná Velká cena Španělska, první evropský podnik letošního mistrovství světa.
Massa přijel do sídla společnosti Scuderia Praha, jediného českého zastoupení Ferrari a Maserati, přímo z letiště. Slavnostně přestřihl pásku k novému showroomu a odhalil nový model Ferrari Italia. "Jsem rád, že jsem v Praze, je to poprvé. Rád bych měl ovšem víc času, určitě se sem ještě vrátím," řekl Massa na tiskové konferenci. "Showroom je skutečně krásný, fantastický. Odpovídá tomu, co činí značku Ferrari značkou Ferrari. Jsem rád, že jsem součástí toho světa, Ferrari je moje krev," dodal.
"Všechno, co děláme s nejdokonalejšími technologiemi v F1, pak přenášíme i do silničních modelů. Ferrari jsou nejkrásnější auta," řekl Massa poté, co odhalil vůz Ferrari Italia a zapózoval v něm. "Je to skvělé auto. Už mnohokrát jsem ho řídil, je pohodlné a rychlé," ocenil Massa a dodal, že podobně nabitý program, jaký má ve středu v Praze, zažívá během sezony dost často. "Je to součást mojí práce, být pilotem, to není jen řídit auto. Patří k tomu i akce pro stáj, setkání s médii, sponzory a podobně. Je hezké vidět různé země, já si to užívám," dodal pilot, kterého v Praze čekal ještě krátký oběd a setkání se zástupci českého klubu majitelů Ferrari.
Massa se pak vrátil k poněkud komplikované cestě z Velké ceny Číny v Šanghaji v době, kdy byl nad většinou Evropy uzavřen letecký prostor kvůli popílku z islandské sopky. "Já jsem měl štěstí, letěl jsem v pondělí odpoledne přes Dubaj do francouzského Nice, tam bylo letiště otevřené. Žiju v Monaku, takže odtamtud jsem to měl domů už jen kousek. Ale hodně lidí muselo čekat v Šanghaji třeba až do čtvrtka, také auta se opozdila. Ale nakonec jsme všechno stihli a na Barcelonu jsme dobře připravení," věří vicemistr světa z roku 2008.
Brazilský pilot hovořil i o svých zkušenostech s největší novinkou v pravidlech letošního mistrovství světa F1 - zákazem dotankovávání paliva. "Téměř každý rok se v pravidlech objeví něco nového a my se musíme pořád učit. Tentokrát je nový tankovací systém a ten je skutečně hodně odlišný od toho, na co jsme byli zvyklí. Můžete mít jakkoli rychlé auto, když ho na závod naložíte benzínem, je těžké a ubere vám dost času. Ale nedá se nic dělat, musíme se s tím naučit jezdit. Já osobně bych ale preferoval dotankovávání. Mám rád, když je auto co nejrychlejší," vysvětlil.
Velkým tématem v F1 je letos návrat Michaela Schumachera. "Michael měl skvělou kariéru, sedm titulů, to je nádhera. Ale asi se mu stýskalo, nebyl spokojený, že sedí doma. Návrat je pro něj velkou výzvou, přece jen se mnohé změnilo za ty tři roky, co tu nebyl," řekl Massa. "Já nemůžu mluvit za něj, mně není jednačtyřicet let... Ale podle mého názoru se bude závod od závodu zlepšovat, jeho talent se za ty tři roky neztratil," soudí Brazilec.FOTOGRAFIE SLEDUJTE ZDE
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.