Fernando Alonso se nechal slyšet, že si o motory nedělá žádné starosti, protože problémy s nimi byly vyřešeny. Krom toho oznámil, kolik stojí dle nové pojistné smlouvy jeho palec.
Alonso všechny uklidňuje, přesto že ho letos motor již dvakrát zradil. Pomineme-li preventivní výměnu před závodem v Bahrajnu - poprvé kvůli motoru odstoupil v Malajsii, podruhé selhal jeho agregát v Číně během úvodního tréninku.
Piloti mohou využít bez penalizace během sezóny pouze osm pohonných jednotek, Španěl ale věří, že Ferrari již problémy odstranilo a do zbytku sezóny mu poskytnou spolehlivý vůz. V pondělí prohlásil: "Nedělám si starosti, vím že tým na odstranění potíží tvrdě pracuje a jsem přesvědčený o tom, že budu mít k dispozici spolehlivý a silný motor."
Popřel přitom zprávy, že příčinou problému je únik vzduchu ze systému, kvůli čehož mělo Ferrari požádat FIA o povolení k dodatečné úpravě svých agregátů: "Vím, že se píše o [vzduchových] válcích a systému spotřeby vzduchu našeho motoru - nic z toho ale není pravda, jako obvykle. Měli jsme několik problémů, ale žádný z těch, o kterých se píše. Všechny jsme vyřešili."
Alonsa pozlobil motor i během tréninku v Číně
A jeho dojmy po Číně? "V neděli večer v Šanghaji jsem moc velkou radost neměl, když se ale ohlédnu zpět s chladnou hlavou, můžu být se začátkem sezóny opravdu spokojený. Nevyužili jsme sice plně našeho potenciálu, bojujeme však o titul, a to je cennější, než cokoliv jiného - obzvlášť když vezmu v potaz poslední dva roky, kdy bylo po čtyřech závodech už jasné, že nemám žádnou šanci."
Alonso na závěr také oznámil, že si nechal pojistit své palce u osobního sponzora Santanderu na hodnotu 10 milionu Euro (každý ze dvou palců na 5 milionů Euro), což je v přepočtu téměř 260 milionu Kč.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.