Fernando Alonso se nechal slyšet, že si o motory nedělá žádné starosti, protože problémy s nimi byly vyřešeny. Krom toho oznámil, kolik stojí dle nové pojistné smlouvy jeho palec.
Alonso všechny uklidňuje, přesto že ho letos motor již dvakrát zradil. Pomineme-li preventivní výměnu před závodem v Bahrajnu - poprvé kvůli motoru odstoupil v Malajsii, podruhé selhal jeho agregát v Číně během úvodního tréninku.
Piloti mohou využít bez penalizace během sezóny pouze osm pohonných jednotek, Španěl ale věří, že Ferrari již problémy odstranilo a do zbytku sezóny mu poskytnou spolehlivý vůz. V pondělí prohlásil: "Nedělám si starosti, vím že tým na odstranění potíží tvrdě pracuje a jsem přesvědčený o tom, že budu mít k dispozici spolehlivý a silný motor."
Popřel přitom zprávy, že příčinou problému je únik vzduchu ze systému, kvůli čehož mělo Ferrari požádat FIA o povolení k dodatečné úpravě svých agregátů: "Vím, že se píše o [vzduchových] válcích a systému spotřeby vzduchu našeho motoru - nic z toho ale není pravda, jako obvykle. Měli jsme několik problémů, ale žádný z těch, o kterých se píše. Všechny jsme vyřešili."
Alonsa pozlobil motor i během tréninku v Číně
A jeho dojmy po Číně? "V neděli večer v Šanghaji jsem moc velkou radost neměl, když se ale ohlédnu zpět s chladnou hlavou, můžu být se začátkem sezóny opravdu spokojený. Nevyužili jsme sice plně našeho potenciálu, bojujeme však o titul, a to je cennější, než cokoliv jiného - obzvlášť když vezmu v potaz poslední dva roky, kdy bylo po čtyřech závodech už jasné, že nemám žádnou šanci."
Alonso na závěr také oznámil, že si nechal pojistit své palce u osobního sponzora Santanderu na hodnotu 10 milionu Euro (každý ze dvou palců na 5 milionů Euro), což je v přepočtu téměř 260 milionu Kč.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.