Významná persona amerického motosportu pracuje na návratu Formule 1 do Spojených států - nemusí to však nutně být na okruh v Indianapolis, kde se jela poslední Velká cena Spojených států.
George je bývalým šéfem tamějšího okruhu Indianapolis Motor Speedway a americké série IRL (Indy Racing League). V roce 2009 byl odejit, a tak si loni založil vlastní IRL tým. Nyní tvrdě pracuje i na návratu F1 do Států, dle místních zdrojů však už Indianapolis není jeho prioritou, ačkoliv jej jeho rodina nadále spravuje.
Poslední závod na americké půdě se odjel v roce 2007, od té doby však George s Bernie Ecclestonem nenašli společnou řeč v podobě konkrétní komerční dohody.
Stále tam však existuje početná skupina fanoušků Formul 1 a Ecclestone si je dobře vědom velkých finančních možností této země, z čehož by ještě rád něco vytěžil.
George byl spatřen minulý týden při Velké ceně Číny v Šanghaji, kde byl Ecclestonovým hostem. Jednali spolu o budoucích plánech a možném uspořádání závodů ve Spojených státech, došlo také na setkání s potenciálními sponzory.
Ecclestone se nijak netají tím, že by chtěl raději uspořádat závod v New Yorku spíše než na tradičním indianapoliském okruhu, kde by musel značně slevit ze svých finančních požadavků, které se obvykle pohybují od 10 do 30 miliónů dolarů za závod - jinak by pro tamější pořadatele nemělo smysl přemýšlet o společné akci.
Na dotaz, zda pro něj Indianapolis nepředstavuje nejlepší místo pro závod v Americe, Ecclestone odpověděl: "Jo, to je. Akorát jsou kolem špatní lidé. Ve skutečnosti tam nic nefungovalo. Muselo by dojít k velké změně, ale rádi bychom se tam vrátili."
Dle Zaka Browna, zakladatele a šéfa Just Marketing International (marketingová společnost působící v motosportu, která sídlí v Indianapolis), jenž byl také v Šanghaji, se sponzoři dožadují přítomnosti F1 v USA: "Tony [George] má v motosportu spoustu kontaktů a ví, jak uspořádat Velkou cenu Spojených států. Pokud by měl možnost dostat Formuli 1 zpět do Států, rád tomu pomůže. Tony má s Berniem velmi dobrý vztah, Tony má navíc velký zájem o to, aby se F1 do Států vrátila."
Brown dokonce dodal, že Ecclestonovým dlouhodobým cílem je uspořádat ve Spojených státech dva závody, jak tomu bylo kdysi. Bernie nedávno prohlásil, že kalendář Formule 1 by mohl obsahovat až 25 závodů v rámci jedné sezóny.
V Indianapolis jsou vzhledem k návratu F1 opatrní: "Ve světě zábavy - od F1 po NFL - je všechno vnímáno jako konkurence," prohlašuje Randy Bernard - nový šéf IRL, kterou nyní sužují problémy. "Pokud to bude pro okruh v Indianapolis, město a stát dobré, kdo jsem já, abych prezentoval opačný názor? Ale když zde naposledy selhali, proč by se měli vracet?" Někteří se návratu F1 obávají a veřejně proti němu brojí.
Jiní se pro změnu obávají důsledků toho, že by se závod uskutečnil na jiném místě v Americe. "Pokud by se královna motosportu vrátila do Spojených států, ale ne do Indianapolis, pak byste měli přijít o hlavu," prohlásil Tim Frost, prezident jedné chicagské konzultační společnosti, která působí v motosportu. "George je stále vlastníkem okruhu. Nevím, proč by měl Formuli 1 přivádět na jiné místo - pokud není opravdu přesvědčen, že by to tam nefungovalo."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.