Významná persona amerického motosportu pracuje na návratu Formule 1 do Spojených států - nemusí to však nutně být na okruh v Indianapolis, kde se jela poslední Velká cena Spojených států.
George je bývalým šéfem tamějšího okruhu Indianapolis Motor Speedway a americké série IRL (Indy Racing League). V roce 2009 byl odejit, a tak si loni založil vlastní IRL tým. Nyní tvrdě pracuje i na návratu F1 do Států, dle místních zdrojů však už Indianapolis není jeho prioritou, ačkoliv jej jeho rodina nadále spravuje.
Poslední závod na americké půdě se odjel v roce 2007, od té doby však George s Bernie Ecclestonem nenašli společnou řeč v podobě konkrétní komerční dohody.
Stále tam však existuje početná skupina fanoušků Formul 1 a Ecclestone si je dobře vědom velkých finančních možností této země, z čehož by ještě rád něco vytěžil.
George byl spatřen minulý týden při Velké ceně Číny v Šanghaji, kde byl Ecclestonovým hostem. Jednali spolu o budoucích plánech a možném uspořádání závodů ve Spojených státech, došlo také na setkání s potenciálními sponzory.
Ecclestone se nijak netají tím, že by chtěl raději uspořádat závod v New Yorku spíše než na tradičním indianapoliském okruhu, kde by musel značně slevit ze svých finančních požadavků, které se obvykle pohybují od 10 do 30 miliónů dolarů za závod - jinak by pro tamější pořadatele nemělo smysl přemýšlet o společné akci.
Na dotaz, zda pro něj Indianapolis nepředstavuje nejlepší místo pro závod v Americe, Ecclestone odpověděl: "Jo, to je. Akorát jsou kolem špatní lidé. Ve skutečnosti tam nic nefungovalo. Muselo by dojít k velké změně, ale rádi bychom se tam vrátili."
Dle Zaka Browna, zakladatele a šéfa Just Marketing International (marketingová společnost působící v motosportu, která sídlí v Indianapolis), jenž byl také v Šanghaji, se sponzoři dožadují přítomnosti F1 v USA: "Tony [George] má v motosportu spoustu kontaktů a ví, jak uspořádat Velkou cenu Spojených států. Pokud by měl možnost dostat Formuli 1 zpět do Států, rád tomu pomůže. Tony má s Berniem velmi dobrý vztah, Tony má navíc velký zájem o to, aby se F1 do Států vrátila."
Brown dokonce dodal, že Ecclestonovým dlouhodobým cílem je uspořádat ve Spojených státech dva závody, jak tomu bylo kdysi. Bernie nedávno prohlásil, že kalendář Formule 1 by mohl obsahovat až 25 závodů v rámci jedné sezóny.
V Indianapolis jsou vzhledem k návratu F1 opatrní: "Ve světě zábavy - od F1 po NFL - je všechno vnímáno jako konkurence," prohlašuje Randy Bernard - nový šéf IRL, kterou nyní sužují problémy. "Pokud to bude pro okruh v Indianapolis, město a stát dobré, kdo jsem já, abych prezentoval opačný názor? Ale když zde naposledy selhali, proč by se měli vracet?" Někteří se návratu F1 obávají a veřejně proti němu brojí.
Jiní se pro změnu obávají důsledků toho, že by se závod uskutečnil na jiném místě v Americe. "Pokud by se královna motosportu vrátila do Spojených států, ale ne do Indianapolis, pak byste měli přijít o hlavu," prohlásil Tim Frost, prezident jedné chicagské konzultační společnosti, která působí v motosportu. "George je stále vlastníkem okruhu. Nevím, proč by měl Formuli 1 přivádět na jiné místo - pokud není opravdu přesvědčen, že by to tam nefungovalo."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.