Významná persona amerického motosportu pracuje na návratu Formule 1 do Spojených států - nemusí to však nutně být na okruh v Indianapolis, kde se jela poslední Velká cena Spojených států.
George je bývalým šéfem tamějšího okruhu Indianapolis Motor Speedway a americké série IRL (Indy Racing League). V roce 2009 byl odejit, a tak si loni založil vlastní IRL tým. Nyní tvrdě pracuje i na návratu F1 do Států, dle místních zdrojů však už Indianapolis není jeho prioritou, ačkoliv jej jeho rodina nadále spravuje.
Poslední závod na americké půdě se odjel v roce 2007, od té doby však George s Bernie Ecclestonem nenašli společnou řeč v podobě konkrétní komerční dohody.
Stále tam však existuje početná skupina fanoušků Formul 1 a Ecclestone si je dobře vědom velkých finančních možností této země, z čehož by ještě rád něco vytěžil.
George byl spatřen minulý týden při Velké ceně Číny v Šanghaji, kde byl Ecclestonovým hostem. Jednali spolu o budoucích plánech a možném uspořádání závodů ve Spojených státech, došlo také na setkání s potenciálními sponzory.
Ecclestone se nijak netají tím, že by chtěl raději uspořádat závod v New Yorku spíše než na tradičním indianapoliském okruhu, kde by musel značně slevit ze svých finančních požadavků, které se obvykle pohybují od 10 do 30 miliónů dolarů za závod - jinak by pro tamější pořadatele nemělo smysl přemýšlet o společné akci.
Na dotaz, zda pro něj Indianapolis nepředstavuje nejlepší místo pro závod v Americe, Ecclestone odpověděl: "Jo, to je. Akorát jsou kolem špatní lidé. Ve skutečnosti tam nic nefungovalo. Muselo by dojít k velké změně, ale rádi bychom se tam vrátili."
Dle Zaka Browna, zakladatele a šéfa Just Marketing International (marketingová společnost působící v motosportu, která sídlí v Indianapolis), jenž byl také v Šanghaji, se sponzoři dožadují přítomnosti F1 v USA: "Tony [George] má v motosportu spoustu kontaktů a ví, jak uspořádat Velkou cenu Spojených států. Pokud by měl možnost dostat Formuli 1 zpět do Států, rád tomu pomůže. Tony má s Berniem velmi dobrý vztah, Tony má navíc velký zájem o to, aby se F1 do Států vrátila."
Brown dokonce dodal, že Ecclestonovým dlouhodobým cílem je uspořádat ve Spojených státech dva závody, jak tomu bylo kdysi. Bernie nedávno prohlásil, že kalendář Formule 1 by mohl obsahovat až 25 závodů v rámci jedné sezóny.
V Indianapolis jsou vzhledem k návratu F1 opatrní: "Ve světě zábavy - od F1 po NFL - je všechno vnímáno jako konkurence," prohlašuje Randy Bernard - nový šéf IRL, kterou nyní sužují problémy. "Pokud to bude pro okruh v Indianapolis, město a stát dobré, kdo jsem já, abych prezentoval opačný názor? Ale když zde naposledy selhali, proč by se měli vracet?" Někteří se návratu F1 obávají a veřejně proti němu brojí.
Jiní se pro změnu obávají důsledků toho, že by se závod uskutečnil na jiném místě v Americe. "Pokud by se královna motosportu vrátila do Spojených států, ale ne do Indianapolis, pak byste měli přijít o hlavu," prohlásil Tim Frost, prezident jedné chicagské konzultační společnosti, která působí v motosportu. "George je stále vlastníkem okruhu. Nevím, proč by měl Formuli 1 přivádět na jiné místo - pokud není opravdu přesvědčen, že by to tam nefungovalo."
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.