Významná persona amerického motosportu pracuje na návratu Formule 1 do Spojených států - nemusí to však nutně být na okruh v Indianapolis, kde se jela poslední Velká cena Spojených států.
George je bývalým šéfem tamějšího okruhu Indianapolis Motor Speedway a americké série IRL (Indy Racing League). V roce 2009 byl odejit, a tak si loni založil vlastní IRL tým. Nyní tvrdě pracuje i na návratu F1 do Států, dle místních zdrojů však už Indianapolis není jeho prioritou, ačkoliv jej jeho rodina nadále spravuje.
Poslední závod na americké půdě se odjel v roce 2007, od té doby však George s Bernie Ecclestonem nenašli společnou řeč v podobě konkrétní komerční dohody.
Stále tam však existuje početná skupina fanoušků Formul 1 a Ecclestone si je dobře vědom velkých finančních možností této země, z čehož by ještě rád něco vytěžil.
George byl spatřen minulý týden při Velké ceně Číny v Šanghaji, kde byl Ecclestonovým hostem. Jednali spolu o budoucích plánech a možném uspořádání závodů ve Spojených státech, došlo také na setkání s potenciálními sponzory.
Ecclestone se nijak netají tím, že by chtěl raději uspořádat závod v New Yorku spíše než na tradičním indianapoliském okruhu, kde by musel značně slevit ze svých finančních požadavků, které se obvykle pohybují od 10 do 30 miliónů dolarů za závod - jinak by pro tamější pořadatele nemělo smysl přemýšlet o společné akci.
Na dotaz, zda pro něj Indianapolis nepředstavuje nejlepší místo pro závod v Americe, Ecclestone odpověděl: "Jo, to je. Akorát jsou kolem špatní lidé. Ve skutečnosti tam nic nefungovalo. Muselo by dojít k velké změně, ale rádi bychom se tam vrátili."
Dle Zaka Browna, zakladatele a šéfa Just Marketing International (marketingová společnost působící v motosportu, která sídlí v Indianapolis), jenž byl také v Šanghaji, se sponzoři dožadují přítomnosti F1 v USA: "Tony [George] má v motosportu spoustu kontaktů a ví, jak uspořádat Velkou cenu Spojených států. Pokud by měl možnost dostat Formuli 1 zpět do Států, rád tomu pomůže. Tony má s Berniem velmi dobrý vztah, Tony má navíc velký zájem o to, aby se F1 do Států vrátila."
Brown dokonce dodal, že Ecclestonovým dlouhodobým cílem je uspořádat ve Spojených státech dva závody, jak tomu bylo kdysi. Bernie nedávno prohlásil, že kalendář Formule 1 by mohl obsahovat až 25 závodů v rámci jedné sezóny.
V Indianapolis jsou vzhledem k návratu F1 opatrní: "Ve světě zábavy - od F1 po NFL - je všechno vnímáno jako konkurence," prohlašuje Randy Bernard - nový šéf IRL, kterou nyní sužují problémy. "Pokud to bude pro okruh v Indianapolis, město a stát dobré, kdo jsem já, abych prezentoval opačný názor? Ale když zde naposledy selhali, proč by se měli vracet?" Někteří se návratu F1 obávají a veřejně proti němu brojí.
Jiní se pro změnu obávají důsledků toho, že by se závod uskutečnil na jiném místě v Americe. "Pokud by se královna motosportu vrátila do Spojených států, ale ne do Indianapolis, pak byste měli přijít o hlavu," prohlásil Tim Frost, prezident jedné chicagské konzultační společnosti, která působí v motosportu. "George je stále vlastníkem okruhu. Nevím, proč by měl Formuli 1 přivádět na jiné místo - pokud není opravdu přesvědčen, že by to tam nefungovalo."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.