Dnešní kvalifikaci v Malajsii, kterou ovlivnil déšť vyhrál australan Mark Webber, který tak pro svůj tým Red Bull získal třetí pole position ze třech dosavadních odjetých kvalifikací. Potvrdil tak rychlost monopostu Red Bull a do zítřejšího závodu bude startovat z prvního místa. Vettel ho doplní z třetí pozice.
Vítám Vás před třetím pokračováním kolotoče Formule 1, a to přesněji v Malajsii na okruhu Sepang. Minulý ročník tu celý víkend hustě pršelo, což ovlivnilo jak kvalifikaci, tak i závod samotný. Poslední třetí trénink před dnešní kvalifikací vyhrál Webber před Hamiltonem. Pokud to tak bude i v samotné kvalifikaci zjistíme již za několik okamžiků.
První část kvalifikace, a je to tady!!! První důležitou informací je hustý déšť, který zkrápí trať v Malajsii. Proto všechny týmy přezouvají na pneumatiky do přechodných podmínek. Tyto podmínky mohou dozajista ovlivnit kvalifikaci, jelikož první kola budou spíše o tom vyjet a vysušit ideální stopu, tudíž vše podstatné se bude dít až ke konci první části. První žlutou vlajku zapříčinil Petrov na Renaultu, ale jeho hodiny nebyli nijak zásadní, a tak může bez problémů dále pokračovat. Na trati nefigurují jen piloti týmů Ferrari, McLarenu a Mercedesu GP, kteří zřejmě čekají až trať oschne. To se ale dvanáct minut před koncem první části změnilo a na trati již máme kompletní sestavu pilotů. Po polovině této části kvalifikace je na čele Kubica, De La Rosa, Vettel, Petrov, Kobajaši. Menší problémy má Hamilton v poslední zatáčce, ale naštěstí pro něj i pro tým může pokračovat dál, což se ale nedá říct o úřadujícím mistru světa Jensonu Buttonovi, který vyjel mimo trať a uvízl v kačírku. Tím pádem pro něj kvalifikace končí. Necelých šest minut do konce a na nepostupových pozicích jsou překvapivě jména, která bychom na těchto místech před začátkem kvalifikace určitě nečekali, a to oba piloti Ferrari a Hamilton. Déšť neustává a je docela dost možné, že výsledky budou více než neočekávané. Pořadí se ale stále nemění a na řadu přichází poslední pokusy, které o všem rozhodnou. Neuveřitelné se stává skutečností a ze třetí části nepostoupili.
Nepostupující: 24. L. Di Grassi, 23. B. Senna, 22. K. Chandok, 21. F. Massa, 20. L. Hamilton, 19. F. Alonso, 18. J. TrulliDruhá část kvalifikace, nám začíná a musíme konstatovat, že Button přesto že se štěstím postoupil, druhé části se už neúčastní. Téměř všechny piloty máme na trati, která je stále velmi mokrá. Po pěti minutách je na prvním místě Schumacher na Mercedesu. Všichni piloti se chtějí vyvarovat chyby, na kterou doplatili ti nepostupující, a tak se snaží zajet svá kola hned v úvodu druhé části než se znovu rozprší. Déšť ale stále nepřichází a trať nám zrychluje, čehož využívá rus Vitalij Petrov, který se dostal na první příčku, ale Schumacher mu to záhy vrací. Velmi rychlé mezičasy zajíždí Vettel na Red Bullu a po právu zajíždí prozatímní nejrychlejší čas. Napodobují ho ale všichni ostatní a tak se nám pořadí neustále mění. Kubica opět na čele za ním Sutil a Hulkenberg. V posledních pěti minutách ale znovu začalo na částech trati lehce pršet, a tak už k žádným změnám nedošlo.
Nepostupující: 17. J. Button, 16. T. Glock, 15. H. Kovalainen, 14. J. Algersuari, 13. S. Buemi, 12. P. De La Rosa, 11. V. Petrov Třetí část kvalifikace, všichni se nám tlačí na konci boxové uličky a to z důvodu opětovného očekávání hustého deště. Poslední desetiminutová část kvalifikace začíná a podmínky jsou velmi složité. Je možné že rozhodne jedno jediné kolo, ale ředitelství závodu v zápětí zastavuje kvalifikaci. Ta nám ale opět začíná a piloti se snaží opět zajet alespoň jedno rychlé kolo. První takové zajíždí Adrian Sutil následovaný svým týmovým kolegou Liuzzim, který se ale zařadil za něj. Liuzziho ale v zápětí překonává Kubica, Hulkengerg, Barrichello, Schumacher a Vettel. Následují pokusy druhé. Sutil se opět zlepšuje a drží se na první pozici. Webber jde na první místo díky přechodným pneumatikám!!! Za ním Rosberg a Vettel. Sutil padá dolů, ale stihne ještě jedno rychlé kolo. Bouhužel ale opět prší a tak už se nic měnit nebude. Pole position tedy získává Mark Webber na Red Bullu, čímž svému týmu zajišťuje třetí pole position v třetím závodě letošní sezony.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.