MALAJSIE - 3. TRÉNINK; V dopoledním tréninku před kvalifikací na Velkou cenu Malajsie byl nejrychlejší Mark Webber. Australan jako jediný porazil dlouho nepřekonaný čas Lewise Hamiltona. Ačkoli byl déšť doslova na spadnutí, na poslední chvíli se okruhu vyhnul.
8:00 - Trénink je u konce. Pro výsledky třetího tréninku rolujte dolů.
Ve Ferrari nejsou s výkony na měkkých pneumatikách moc spokojení. Alonso je čtvrtý, Massa osmý.
7:56 - Sebastian Vettel si vylepšil osobní maxima ve všech třech sektorech, v prostředním byl dokonce nejrychlejší, na Webbera to však nestačilo. Němec zůstává třetí za Webber a Hamiltonem.
7:55 - Mark Webber si připsal absolutně nejrychlejší čas v prostředním sektoru a vzápětí překonal Lewise Hamiltona na čele tabulky časem 1:33,542 min.
7:53 - Alonso byl absolutně nejrychlejší v prvním sektoru, ve druhém ztrácel jen zlomek času na vedoucího Hamiltona. Ve třetím sektoru však dojel Petrova a čas si tak příliš nevylepšil - zůstává čtvrtý.
7:53 - Mark Webber si zlepšuje čas a řadí se na druhé místo za Lewise Hamiltona časem 1:33,630. Je o tři desetiny rychlejší než Michael Schumacher na třetím místě.
7:52 - Do konce tréninku zbývá osm minut a provoz na trati houstne. V tuto chvíli je pouhých šest vozů v boxech.
7:50 - Vyjíždí Felipe Massa, také na měkčí sadě.
7:49 - Vyjíždějí Webber a Liuzzi, vzápětí také di Grassi a Alonso. Alonso je na měkčí sadě pneumatik.
7:47 - Na trati jsou nyní pouze Alguersuari, Sutil, Senna a Kobajaši. Ostatní se připravují na závěrečný stint.
7:43 - Soukromou bitvu mezi novými týmy zatím vede Glock na Virginu. Celkově je devatenáctý s časem 1:37,299.
Barrichello si připravuje "půdu" - pokrývá asfalt gumou.
7:41 - První duo McLarenu v tabulce rozdělují Mercedesy. Schumacher zajíždí čas 1:33,992, Rosberg 1:34,090. Hamilton zůstává stále skoro o půl vteřiny rychlejší.
V Lotusu se domnívají, že déšť okruh v Sepangu tentokrát mine. Radarové zprávy jim dávají o několik málo okamžiků později za pravdu - přeháňka se přesunula víc na jih.
7:39 - Glock opouští boxy na měkčích pneumatikách. Bude simulovat kvalifikaci.
7:38 - Oba Renaulty jsou už také v akci - na tvrdších pneumatikách.
Ojedinělé kapky se objevují na asfaltu. Přeháňka je tu každou chvíli. Týmy se snaží najet co nejvíc, než začne pršet.
7:35 - Alguersuari si vylepšuje čas a posunuje se z patnáctého na osmé místo. Jeho kolega Sebastien Buemi jde dokonce na čtvrté místo! Je o vteřinu pomalejší, než první Hamilton.
7:33 - Na dráhu vyjíždějí také obě Ferrari. Hamilton s Button berou první dvě místa v tabulce, mladší Brit pokořuje hranici minuty a třiceti čtyř vteřin - 1:33,559.
7:32 - McLareny přezuly na měkčí směs a vydávají se na trať. Společnost jim dělají obě Force Indie, oba vozy Toro Rossa a Williamsu, HRT, Lotusu a Pedro de la Rosa.
Během pěti minut bychom se měli dočkat deště.
7:27 - Po rušné čtvrthodince se trať vyprazdňuje. Krouží už pouze Sutil, Senna, Trulli a oba Mercedesy.
7:25 - Lewis Hamilton si vylepšuje čas na 1:34,029 min a jde do čela tabulky. Druhý Alonso na to hned neodpoví, je v boxech. Buttonovi se nepovedlo překonat Webbera a s časem o pouhých sedm tisícin pomalejší než jeho australský kolega se zařadil na šesté místo.
7:24 - Průběžné pořadí na prvních pěti místech - Alonso, Hamilton, Schumacher, Vettel, Webber. Ke vstupu do první pětky má výrazně nakročeno Jenson Button.
7:23 - Di Grassi je v boxech, podle týmu možná má problémy s nekterým ze senzorů.
7:22 - Na třetím místě se mezi Hamiltonem a Vettelem objevil Michael Schumacher: 1:34,711 min.
7:21 - Liuzzi v boxech, za volantem ho vystřídá Sutil. Lewis Hamilton zajíždá čas 1:34,598 a řadí se na první místo. Okamžitě ho však sesazuje Fernando Alonso svým o osm setim lepším časem.
Obě Ferrari mají obutou tvrdší směs pneumatik. Stejný přístup zvolil i Liuzzi.
7:18 - Od Vettela vzápětí přebírá žezlo Fernando Alonso. 1:34,678 min.
7:17 - Prvenství se ujímá Webberův kolega Vettel: 1:34,714 min. Na trati je 18 vozů.
7:16 - Mark Webber jde do čela tabulky časem 1:34,920 min.
7:14 - Na trati už je živo. Krouží už také Chandhok, Kobajaši, Vettel, Liuzzi, Massa a Glock.
7:13 - Vyjíždějí také oba Lotusy. Mají v plánu start z konce uličky a každý po pěti kolech.
7:11 - Z garáží vyráží k měřeným kolům jako první Pedro de la Rosa na Sauberu, krátce po něm Mark Webber a Lucas di Grassi.
Z Ferrari hlásí, že výsledky instalačního kola jsou v nejlepším pořádku. U Virginu mění Glockovi volant.
Kontrola telemetrie v garáži Renaultu
7:07 - K instalačnímu kolu vyráží opozdilec Rosberg. Je posledním, kdo se dnes ještě neukázal na dráze.
Týmy pracují na vyhodnocování dat. Piloti jsou v garážích a studují telemetrii. Jakmile bude potvrzeno, že je všechno v pořádku, vyrazí do tréninku naplno.
7:05 - K Britovi se přidává kolega Button následovaný Schumacherem.
7:04 - Vyjíždí také Lewis Hamilton.
7:03 - Celý roj pilných jezdců se po instalačních kolech vrací postupně do boxů. Na trati jsou nyní Rubens Barrichello a Timo Glock.
7:00 - Třetí trénink začíná. Na dráhu okamžitě vyrážejí oba Lotusy, oba vozy Toro Rossa, HRT, Sauberu, Red Bullu, Force Indie, Ferrari, Renaultu a di Grassi z Virginu.
6:55 - V Malajsii dnes bude opravdu opravdu horko. Týmy hlásí, že se na Sepangu pečou ve vlastní šťávě. Předpověd ukazuje dvaatřicet stupnů ve stínu, trať je rozpálená na šestačtyřicet stupňů. Asfalt je teď suchý, možnost přeháněk je ale vysoká.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.