MALAJSIE - 2. TRÉNINK; Druhý devadesátiminutový trénink začal po přeháňce opět za hezkého počasí. Podmínky tak příliš neodpovídaly těm, které dle meteorologů čekají na piloty během nedělního závodu. Odpoledne byl opět nejrychlejší Lewis Hamilton na McLarenu, následovaný Sebastianem Vettelem a Nicem Rosbergem.
Finální výsledky 2. tréninku v Malajsii:
9:30 - Končí druhý měřený trénink v Sepangu.
9:30 - Massa si na měkčí sadě polepšil - 1:36,602 min, patnácté místo.
9:29 - Problém u Massy vyřešen, Felipe ještě rychle vyjíždí na dráhu.
9:27 - Je rušno, v boxech zůstávají pouze Webber s Petrovem.
9:25 - Alonso nyní využívá tvrdou směs, na voze Massy mechanici řeší nějaké problémy v zadní části monopostu. Dle Ferrari drobné.
9:24 - Na závěr se po dráze prohání 20 vozů.
9:19 - Alonso je po krátkém výjezdu na měkčí sadě sedmý - 1:35,581 min.
9:18 - Posledních 5 min tréninku by mohlo propršet, nad okruhem se mračí.
9:16 - Button se potýká na sjetých pneumatikách s nedotáčivostí a nestabilitou zadní části monopostu. Zadní gumy se mu viditelně drolí.
9:15 - Alonso je znovu na trati, pneumatiky mu ale mechanici nevyměnili, jede na ojeté měkčí sadě.
Mapka okruhu v Sepangu
9:14 - Massa si vylepšuje svůj odpolední rekord - 1:38,603 min. Stále to je ale pouze 19. místo. Mezitím Hamilton - 1:39,2 min.
9:11 - Hamilton s Buttonem nyní jezdí mnohem pomaleji, zřejmě mají více natankováno - 1:38,8, Button - 1:40,0 min.
9:09 - Massa pokračuje po krátké návštěvě boxů ve svém dlouhém výjezdu na měkčí sadě.
9:06 - Senna má stále problémy v zatáčce č. 14, dnes ji snad ani jednou ještě neprojel čistě. Teď se dostal až do štěrku a míří do boxů.
9:01 - Alguersuari opět prozkoumává okolí okruhu v zatáčce č. 6.
9:00 -
8:57 - Alonso opět projíždí boxy, kde trénuje starty. Ferrari volí odlišný program, zaostávají o 4,3 vteřiny - což je podle mě dáno pouze větším množstvím paliva.
8:56 - Vettel si stěžuje na problémy s posilovačem řízení.
8:53 - Vettel pátý s lehčím vozem - 1:34,863 min.
Sutilovy trable
8:52 - Sutil vyletěl z dráhy do štěrku v zatáčce č. 10, ale pokračuje nepoškozen dál.
8:51 - Hamilton vylepšuje svůj čas - 1:34,175 min.
8:51 - Rosberg vyjíždí na měkčí směsi a je hned velmi rychlý. Posouvá se před Buttona na druhé místo - 1:34,443 min.
8:50 - Hamilton si stěžuje na řazení: směrem nahoru je velmi agresivní, protáčejí se mu kola.
8:48 - Maximální rychlosti na rovince: 1. Hamilton - 303 km/hod; 2. Petrov - 297; 3. Rosberg - 296; 4. Liuzzi - 296; 5. Button - 295; 6. Kobajaši - 294.
8:47 - Zlepšuje se Button a jde opět za Hamiltona - 1:34,538 min.
8:46 - Dle meteorologů se na Sepang řítí další přeháňka.
8:45 - To se Hamiltonovi nelíbí a hned kontruje - 1:34,276 min.
8:44 - Schumacher vyskakuje na první příčku - 1:34,674 min.
8:41 - Kubica ve slušném čase, 6. místo - 1:35,706 min.
8:37 - Alonso na měkčí směsi stále 15. - 1:38,637. Zkouší delší výjezd s větším množstvím paliva.
8:35 - Rosberg jde na druhé místo před Schumachera - 1:35,145 min. Na Hamiltona ztrácí 0,38 sec.
8:31 - Webber zpomaluje a sjíždí z dráhy v zatáčce č. 9. U Red Bullu další technické problémy. Z opakovaných záběrů je patrná náhlá ztráta výkonu.
8:30 -
8:29 - Hamilton vylepšuje svůj čas - 1:34,765 min.
8:25 - Alonso hlásí spokojenost s vyvážením, je však třeba zapracovat na nastavení a zrychlit.
Alonso zatlačován do garáže Ferrari po prvním výjezdu ve 2. tréninku
8:21 - Rosberg odsunul Buttona na třetí místo: 1:35,351 min. Pořadí na prvních pěti místech je momentálně stejné jako na konci prvního tréninku.
8:20 - Webber - 1:38,840. Red Bully s Ferrari zatím jezdí o 4 vteřiny pomaleji než McLaren, jejich piloti jsou seřazeni od 15. - 18. místa.
8:18 - Krouží obě Ferrari - vyhodnocují chování tvrdší směsi se závodním nastavením a větším množstvím paliva. Alonso 15., Massa 17.
Kovalainen nacvičuje zastávky v boxech
8:15 - Schumacher se posouvá před Kubicu na třetí místo: 1:35,681 min.
8:12 - Renaultu se daří, Kubica je třetí: 1:36,012 min.
8:11 - Na trati je hustý provoz, v garáži zůstaly pouze dva vozy (Glock s Webberem).
8:10 - Alonso zajel měřený čas - 1:39,716; zatím je 13.
Hamilton měl nakročeno k výraznému vylepšení svého času (rekordy v prvních dvou sektorech), zabočil však do boxů, do rádia hlási: "Dobré první kolo, z auta jde ale dostat více."
8:07 - McLareny jdou opět do čela: Hamilton - 1:34,954; Button - 1:35,541 min. Lewis i přesto, že v poslední zatáčce udělal drobnou chybu.
8:04 - První měřená kola: Liuzzi - 1:38,679; Di Grassi - 1:43,500; Kovalainen - 1:44,393 min.
Poslední porada Buttona s jeho inženýrem Andreasenem před usednutím do vozu
8:03 - Telemetrii z vozů McLarenu a rádiokomunikaci sledujte zde.
8:02 - Teplota asfaltu dosahuje 47 °C.
8:01 - Vyrážejí Kovalainen, Di Grassi, Webber, Liuzzi, Glock, Kobajaši.
8:00 - Zelená světla, v Sepangu začíná druhý měřený trénink.
V prvním tréninku piloti McLarenu dosahovali nejvyšších rychlostí na všech rovinkách. To jim umožňuje sofistikovaný systém F-kanálu, díky němuž kvůli toho nemusí obětovat přítlak a jezdit pomaleji v zatáčkách.
Sauber tento systém testoval jako divý - Kobajaši ujel v prvním tréninku nejvíce kol ze všech - 28. S upraveným F-kanálem se snažili nasbírat co nejvíce dat.
7:50 - Počasí je nevyzpytatelné, během druhého tréninku by mohlo znovu zapršet.
7:45 - Před 30 min se nad Sepangem prohnala dešťová přeháňka, ale počasí se umoudřilo a už opět svítí slunce a trať je suchá.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.