MALAJSIE - 2. TRÉNINK; Druhý devadesátiminutový trénink začal po přeháňce opět za hezkého počasí. Podmínky tak příliš neodpovídaly těm, které dle meteorologů čekají na piloty během nedělního závodu. Odpoledne byl opět nejrychlejší Lewis Hamilton na McLarenu, následovaný Sebastianem Vettelem a Nicem Rosbergem.
Finální výsledky 2. tréninku v Malajsii:
9:30 - Končí druhý měřený trénink v Sepangu.
9:30 - Massa si na měkčí sadě polepšil - 1:36,602 min, patnácté místo.
9:29 - Problém u Massy vyřešen, Felipe ještě rychle vyjíždí na dráhu.
9:27 - Je rušno, v boxech zůstávají pouze Webber s Petrovem.
9:25 - Alonso nyní využívá tvrdou směs, na voze Massy mechanici řeší nějaké problémy v zadní části monopostu. Dle Ferrari drobné.
9:24 - Na závěr se po dráze prohání 20 vozů.
9:19 - Alonso je po krátkém výjezdu na měkčí sadě sedmý - 1:35,581 min.
9:18 - Posledních 5 min tréninku by mohlo propršet, nad okruhem se mračí.
9:16 - Button se potýká na sjetých pneumatikách s nedotáčivostí a nestabilitou zadní části monopostu. Zadní gumy se mu viditelně drolí.
9:15 - Alonso je znovu na trati, pneumatiky mu ale mechanici nevyměnili, jede na ojeté měkčí sadě.
Mapka okruhu v Sepangu
9:14 - Massa si vylepšuje svůj odpolední rekord - 1:38,603 min. Stále to je ale pouze 19. místo. Mezitím Hamilton - 1:39,2 min.
9:11 - Hamilton s Buttonem nyní jezdí mnohem pomaleji, zřejmě mají více natankováno - 1:38,8, Button - 1:40,0 min.
9:09 - Massa pokračuje po krátké návštěvě boxů ve svém dlouhém výjezdu na měkčí sadě.
9:06 - Senna má stále problémy v zatáčce č. 14, dnes ji snad ani jednou ještě neprojel čistě. Teď se dostal až do štěrku a míří do boxů.
9:01 - Alguersuari opět prozkoumává okolí okruhu v zatáčce č. 6.
9:00 -
8:57 - Alonso opět projíždí boxy, kde trénuje starty. Ferrari volí odlišný program, zaostávají o 4,3 vteřiny - což je podle mě dáno pouze větším množstvím paliva.
8:56 - Vettel si stěžuje na problémy s posilovačem řízení.
8:53 - Vettel pátý s lehčím vozem - 1:34,863 min.
Sutilovy trable
8:52 - Sutil vyletěl z dráhy do štěrku v zatáčce č. 10, ale pokračuje nepoškozen dál.
8:51 - Hamilton vylepšuje svůj čas - 1:34,175 min.
8:51 - Rosberg vyjíždí na měkčí směsi a je hned velmi rychlý. Posouvá se před Buttona na druhé místo - 1:34,443 min.
8:50 - Hamilton si stěžuje na řazení: směrem nahoru je velmi agresivní, protáčejí se mu kola.
8:48 - Maximální rychlosti na rovince: 1. Hamilton - 303 km/hod; 2. Petrov - 297; 3. Rosberg - 296; 4. Liuzzi - 296; 5. Button - 295; 6. Kobajaši - 294.
8:47 - Zlepšuje se Button a jde opět za Hamiltona - 1:34,538 min.
8:46 - Dle meteorologů se na Sepang řítí další přeháňka.
8:45 - To se Hamiltonovi nelíbí a hned kontruje - 1:34,276 min.
8:44 - Schumacher vyskakuje na první příčku - 1:34,674 min.
8:41 - Kubica ve slušném čase, 6. místo - 1:35,706 min.
8:37 - Alonso na měkčí směsi stále 15. - 1:38,637. Zkouší delší výjezd s větším množstvím paliva.
8:35 - Rosberg jde na druhé místo před Schumachera - 1:35,145 min. Na Hamiltona ztrácí 0,38 sec.
8:31 - Webber zpomaluje a sjíždí z dráhy v zatáčce č. 9. U Red Bullu další technické problémy. Z opakovaných záběrů je patrná náhlá ztráta výkonu.
8:30 -
8:29 - Hamilton vylepšuje svůj čas - 1:34,765 min.
8:25 - Alonso hlásí spokojenost s vyvážením, je však třeba zapracovat na nastavení a zrychlit.
Alonso zatlačován do garáže Ferrari po prvním výjezdu ve 2. tréninku
8:21 - Rosberg odsunul Buttona na třetí místo: 1:35,351 min. Pořadí na prvních pěti místech je momentálně stejné jako na konci prvního tréninku.
8:20 - Webber - 1:38,840. Red Bully s Ferrari zatím jezdí o 4 vteřiny pomaleji než McLaren, jejich piloti jsou seřazeni od 15. - 18. místa.
8:18 - Krouží obě Ferrari - vyhodnocují chování tvrdší směsi se závodním nastavením a větším množstvím paliva. Alonso 15., Massa 17.
Kovalainen nacvičuje zastávky v boxech
8:15 - Schumacher se posouvá před Kubicu na třetí místo: 1:35,681 min.
8:12 - Renaultu se daří, Kubica je třetí: 1:36,012 min.
8:11 - Na trati je hustý provoz, v garáži zůstaly pouze dva vozy (Glock s Webberem).
8:10 - Alonso zajel měřený čas - 1:39,716; zatím je 13.
Hamilton měl nakročeno k výraznému vylepšení svého času (rekordy v prvních dvou sektorech), zabočil však do boxů, do rádia hlási: "Dobré první kolo, z auta jde ale dostat více."
8:07 - McLareny jdou opět do čela: Hamilton - 1:34,954; Button - 1:35,541 min. Lewis i přesto, že v poslední zatáčce udělal drobnou chybu.
8:04 - První měřená kola: Liuzzi - 1:38,679; Di Grassi - 1:43,500; Kovalainen - 1:44,393 min.
Poslední porada Buttona s jeho inženýrem Andreasenem před usednutím do vozu
8:03 - Telemetrii z vozů McLarenu a rádiokomunikaci sledujte zde.
8:02 - Teplota asfaltu dosahuje 47 °C.
8:01 - Vyrážejí Kovalainen, Di Grassi, Webber, Liuzzi, Glock, Kobajaši.
8:00 - Zelená světla, v Sepangu začíná druhý měřený trénink.
V prvním tréninku piloti McLarenu dosahovali nejvyšších rychlostí na všech rovinkách. To jim umožňuje sofistikovaný systém F-kanálu, díky němuž kvůli toho nemusí obětovat přítlak a jezdit pomaleji v zatáčkách.
Sauber tento systém testoval jako divý - Kobajaši ujel v prvním tréninku nejvíce kol ze všech - 28. S upraveným F-kanálem se snažili nasbírat co nejvíce dat.
7:50 - Počasí je nevyzpytatelné, během druhého tréninku by mohlo znovu zapršet.
7:45 - Před 30 min se nad Sepangem prohnala dešťová přeháňka, ale počasí se umoudřilo a už opět svítí slunce a trať je suchá.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.