Felipe Massa se pustil do kritiky nováčků ve formuli jedna. Tým Ferrari se svými kritickými názory na značné rozšíření startovního pole netají. Nyní se k ostrým hlasům z Maranella připojil i pilot rudých, Brazilec Massa.
Podle rodáka ze Sao Paula by zaostávání nových týmů za tempem zavedených stájí mohlo být nebezpečné. „Šest nebo sedm týmů od sebe dělí vteřina, zatímco tyhle zaostávají o čtyři sekundy. Není to dobré pro sport ani pro ně. Jako bychom měli dvě odlišné série,“ vyjádřil svou nelibost Massa.Osmadvacetiletý závodník hořce prorokuje: „Budou trpět. A my taky, až je budeme mít před sebou v kvalifikaci.“ Do nováčků na startu se před nedávnem opřelo Ferrari na svých oficiálních webových stránkách, jejich kritika si vyžádala velkou pozornost médií. Její ohlas jste mohli zaznamenat i na našem webu zde.Lotus a Virgin na předsezónních testech skutečně zaostávaly, zástupci obou stájí jsou si však jisti, že s přibývajícím počtem ujetých kilometrů se mezera na špičku zmenší. Třetí nováček HRT si svou premiéru odbude v prvním závodě letošní sezóny. Velká cena Bahrajnu startuje už za týden, v neděli 14. března.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.