Felipe Massa je spokojený s výkonem Ferrari F10 na předsezónních testech. Nemyslí si však, že by průběžné výsledky testů měly velkou výpovědní hodnotu. Rozhodně neočekává, že by Rudí od prvního závodu drtili konkurenci.
Ferrari se dařilo na všech třech testech. Ve Valencii vedlo rychlostní tabulky. Na dlouhých stintech F10 také ukázalo, že je i spolehlivé. Podle Massy by však byla chyba přikládat těmto výsledkům přílišnou váhu. Poukázal také na to, že v Barceloně se do rozmezí jedné vteřiny vešlo osm vozů.
„Jsem spokojený se všemi testy, ne jen s tím v Barceloně. I ve Valencii a Jerezu jsme zvládli, co jsme si vytyčili, ale zdá se, že to bude velmi těžký a těsný šampionát.
Nikdy jsme nečekali, že budeme mít nějakou výhodu, se kterou půjdeme do prvního závodu a snadno vyhrajeme, to vůbec ne. Čekali jsme konkurenceschopné auto a myslím, že to máme. Je spolehlivé, ale také konzistentní, a přesně to jsme do začátku sezóny chtěli.
Nejsme tu od toho, abychom se stali šampiony předsezónních testů. Jsme tu, abychom pracovali na autě a bojovali o vítězství v mistrovství,“ vysvětlil Felipe Massa.
Osmadvacetiletý Brazilec také prohlásil, že se mu s novým kolegou Alonsem pracuje velmi dobře. „Mám s každým dobré vztahy. Nikdy jsem neměl s kolegy problémy. Jsem si stoprocentně jistý, že s Fernandem nebudu mít nikdy potíže. Dobře se nám spolupracuje, a na tom jediném záleží,“ je si jistý Massa.
„Je inteligentní a ví, že pro tým je důležité mít dobré auto. To vím i já, takže se nám dobře pracuje a jdeme správným směrem,“ pochválil Alonsa Brazilec.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.