Fernando Alonso věří, že pilotování vozů Ferrari mu přinese víc emocí, než zisk dvou titulů mistra světa, které získal v Renaultu v letech 2005 a 2006. Další by chtěl přidat již tuto sezonu v týmu z Maranella.
Alonso přitom porazil v bojích o titul velmi dobré jezdce, konkrétně v roce 2005 Kimiho Räikkönena na McLarenu a v roce 2006 Michaela Schumachera na Ferrari. Poté podepsal pro rok 2007 tým McLaren, kde svedl další velmi těžkou bitvu s týmovým kolegou a nováčkem toho roku, Lewisem Hamiltonem. Tak dlouho o titul bojovali dva týmoví kolegové, až jim ho vyfoukl Räikkönen na Ferrari. To vše je už ale za Fernandem a teď cítí jako nejdůležitější věc to, že může bojovat za tým s nejdelší historií na startovním roštu: Ferrari.„Můj táta mi vždy říkal, že jednou budu jezdit za Ferrari. Táta mi také řekl: Až budeš jezdit za Ferrari, tak budeš moct skončit, tvůj život bude kompletní,“ popisuje tátovu prognózu Alonso. „Když jsem získal dva tituly pro Renault, tak sem si řekl, že už můžu skončit, že je můj život kompletní. Ale táta mi na to řekl: Ne, není! Lidé zapomenou na šampióny, kteří nejezdili za Ferrari. Budou si tě pamatovat jako šampióna Ferrari,“ pokračuje Španěl.
„Já na to odpověděl: OK tati, uvidíme, co se dá dělat. Teď si myslím, že měl každopádně pravdu. Ferrari Vám dá speciální pocity ze závodění,“ popisuje situaci v týmu Alonso. Posledním, kdo dokázal získat titul pro Scuderii, byl v roce 2007 Kimi Räikkönen. Teď lidé v Maranellu doufají, že by letos mohli ukončit druhou nejdelší sérii bez titulu (nejdelší byla v rozmezí let 1979 až 2000).
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.