Kazuki Nakajima má už údajně podepsanou smlouvu se Stefan GP na pozici závodního pilota pro letošní sezonu. Těsně před podpisem smlouvy je prý i Jacques Villeneuve, který by usedal do druhého vozu. Jako testovací pilot by se měl představit Karun Chandhok, píše německý motorsport-total.com.
Přestože Zoran Stefanovic stále nemá jasné místo na startovním roštu F1 v příští sezoně, tak neponechává nic náhodě. To, že by v týmu mohl dostat nějakou úlohu Kazuki Nakajima, bylo více méně jasné od začátku. Stefan GP totiž odkoupil od Toyoty veškeré vybavení, a tak není žádným překvapením, že Toyota protlačila Nakajimu do nového týmu. To by mohlo Stefan GP přinést nějaké peníze nebo třeba slevu na motory, jako tomu bylo vloni u Williamsu.
Na pozici druhého jezdce by se mělo objevit velké překvapení: Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve. Spíše se totiž hovořilo o jezdcí jako Ralfu Schumacherovi nebo Narainu Karthikeyanovi. Smlouva však zatím není podepsaná ani se šéfem F1, Ecclestonem, ani s Villeneuvem. Kdyby se však přece jenom Kanaďan do F1 vrátil, mohli bychom být opět svědky souboje Schumacher vs. Villeneuve jako v sezoně 1997.
V roce 2006 byl Villeneuve v půlce sezony nahrazen u BMW Sauberu Kubicou
"Milují závodní svět. Už jsem se takový narodil. Vozu F1 se prostě nic nevyrovná. Byl bych hloupý, kdybych se nepokusil o návrat," prohlásil vloni na návštěve GP Singapouru Villeneuve. Mohlo by se tak stát, že se na start sezony 2010 postaví hned pět mistrů světa: Jenson Button, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Fernando Alonso a Jacques Villeneuve.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.