Fernando Alonso dnes poprvé seděl v monopostu, který se mu na letošní sezónu stane druhým domovem. Španěl je spokojený s vozem, nadšený ze spolupráce v novém týmu a překvapený masivní podporou fanoušků.
Dvojnásobný mistr světa dnes převzal F10 od kolegy Felipeho Massy. Brazilec vévodil po oba první dny testů ve Valencii tabulkám s časy. Alonso ho dnes hladce překonal. Podle svých slov může Massovi jedině poděkovat za skvěle připravený vůz.„Byl to pro mě jakožto nováčka ve Ferrari velmi důležitý den. Myslím, že jsem ho plně využil, když zvážím odjetá kola a čas strávený na trati. Cítím se dobře. V autě je spousta věcí, které musím nastavit – sedačka, pedály, volant a dokonce i přilba, která je teď úplně nová. Také jsem nikdy nejel s brzdami Brembo, i to pro mě bylo poprvé,“ řekl po testování Alonso.„Měl jsem ve voze dobrý základ díky práci, kterou Felipe za ty dva dny odvedl. Myslím, že mi to obrovsky pomohlo, protože jsem nemusel ztrácet čas nastavováním auta. Soustředil jsem se jen na to, abych se cítil pohodlně, protože Felipeho nastavení bylo dost dobré, abych s ním ráno mohl jezdit,“ zdůraznil Španěl. Alonsa velmi potěšil zájem fanoušků. Návštěvnost na okruhu dnes přesáhla třicet tisíc a zvýšený zájem dokonce v okolí okruhu způsobil dopravní zácpy. „Je to úžasné. Dnes není svátek ani víkend, je normální pracovní den a přišlo tolik lidí, aby podpořili tým, mě, aby si užili formuli jedna,“ prohlásil idol španělských milovníků formule jedna. „Jak už jsem mnohokrát zopakoval, je to neuvěřitelné, ten pocit tady, atmosféra, vášeň. Je příjemné být v garáži a mluvit se všemi mechaniky italsky. Mají smysl pro humor velmi podobný španělskému, takže se zatím cítím moc, moc dobře – užívám si života!“ dodal Alonso nadšeně.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.