Felipe Massa je zpět v plné kondici, což v pondělí také podpořil nejrychlejším kolem při testech ve Valencii s novým vozem Ferrari.
Brazilec, který byl po ošklivé nehodě v Maďarsku v loňském roce mimo kolotoč F1, se včera vrátil ve Valencii v plné parádě. F10ku pořádně proháněl a na konci prvního testovacího dne se umístil na špici s časem 1:12,574 min.
"Mám samozřejmě radost z toho, že jsem zpátky po tak dlouhé době, kdy jsem sledoval závody v televizi," vypráví Massa. "Myslím, že to byl velmi pozitivní den. Vůz se choval velmi dobře. Podařilo se nám začít a dokončit náš program tak, jak jsme očekávali, vlastně jsme odjeli několik kol navíc, než jsme čekali. Takže první den to probíhalo všechno moc dobře."
"Auto se chovalo správně - cítil jsem, že se ovládá snadněji než to loňské. Minulý rok to byl vždy problém najít správné vyvážení. Letos to byl zatím pouze jeden den, ale byl docela pozitivní a snadněji se nám ho podařilo nastavit a vyvážit."
"V pneumatikách jsem také neviděl žádný problém. Vše šlo na první den velmi dobře, ale to nestačí. Stále musíme pracovat na vylepšení mnoha věcí, než začne to nejdůležitější - první závod. S prvním dne však jsem spokojen. Bylo to jiné než loni, kdy jsme měli s autem pořád problémy. Tentokrát jsme mohli velmi lehce dokončit náš program, takže mám radost."
"Vždy to je dobré, když jsou první dojmy z vozu dobré, uvědomuji si ale, že je před námi ještě dlouhá cesta. Takže musíme pracovat každý den. Víme, jak se věci v F1 rychle mění - pokud nezlepšíte každý den auto, je to pak těžké," popisuje Brazilec své dojmy z nového vozu po prvním dnu.
A ještě jedna dobrá zpráva na závěr - Felipe netrpí žádnými přetrvávajícími problémy z loňské nehody, při níž měl velké štěstí: "Co se týče fyzičky, je to velmi dobré. Odjel jsem 100 kol, ale zvládl bych ještě mnohem více. Jsem 100% připraven k návratu do závodění. Po prvním dnu jsem šťastný."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.