Španělský pilot F1 Fernando Alonso neočekává, že bude mít ve Ferrari pozici jezdce číslo jedna, a tvrdí, že ani nikdy předtím nepožadoval, aby byl týmovou jedničkou.
"Mám ve zvyku pracovat na 110 procent a jsem člověk, který tlačí i všechny kolem sebe, aby také odváděli co nejlepší práci, ale nikdy jsem nechtěl pro sebe nějaké výhody," řekl Alonso v průběhu setkání stáje Ferrari v horském středisku Madonna di Campiglio.
"Nikdy za celou svou kariéru jsem nepožadoval, abych byl jezdcem číslo jedna. Je ale jasné, co nechci. Nechci být stájovou dvojkou, jako tomu bylo v roce 2007," připomněl Alonso své roční působení v týmu McLaren, který podle něho upřednostňoval Lewise Hamiltona a z něhož po roce předčasně odešel.
Dvojnásobný mistr světa tvrdí, že se svým novým stájovým kolegou Felipem Massou vychází dobře. "Je to dobré. Pro mě je výhoda, že Felipe není v týmu nový. Myslím, že budeme silná dvojice," dodal Španěl, kterého těší návrat Michaela Schumachera. "Jsem šťastný, že je zpět. Pro F1 je to výjimečně dobré, rok 2010 bude pro fanoušky velmi zajímavý," je si jistý rodák z Ovieda, který se Schumacherem v minulosti svedl řadu soubojů.
"V posledních dvou letech jeho kariéry jsme byli velkými soupeři. V roce 2006 jsme bojovali o titul až do posledního kola posledního závodu v Brazílii," připomněl Alonso. "Michael bude mít určitě velkou motivaci, aby získal svůj osmý titul mistra světa. Já mám zase svou motivaci v tom, že jsem nyní v týmu Ferrari, kde on závodil a vyhrával. Chci tady taky vítězit," řekl Alonso.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.