Jaime Alguersuari se k velkému překvapení jeho samotného neobjevil na FIA zveřejněné startovní listině šampionátu 2010. Teď však očekává, že do konce ledna dojde k oficiálnímu potvrzení. To Andy Soucek je v jiné pozici, ale ani tak pro něj pozice testovacího jezdce není to, co by si představoval.
I když se Alguersuari nikdy nepřestal připravovat na novou sezónu, nad jeho startem kolují neustále pochybnosti. Problémem by podle španělského listu Marca měl být jak jinak něž finančního charakteru. Red Bull se tímto krokem snaží vyvinout tlak na španělské sponzory a získat více peněz.
Přestože se překvapení pravděpodobně konat nebude a Jaime Alguersuari nakonec své místo po boku Sébastiena Buemiho v Toro Rosso dostane, přece jenom by si tento nejmladší závodník v historii formule 1 mohl pohoršit například do role testovacího jezdce a své místo uvolnit bohatším uchazečům.
Andy Soucek by si také rád pro příští rok zajistil pozici závodního pilota. „Raději bych se stal závodním jezdcem některého z nových týmů, než být testovacím jezdcem Williamsu,“ uvedl 24-letý rodák z Madridu pro španělský list Marca. „Je důležité abych závodil, protože se naučíte okruhy a další věci okolo mnohem lépe, něž jako testovací jezdec.“
Soucek letos vyhrál znovu obnovenou sérii formule 2, kde získal 115 bobů a druhý v pořadí jen 64 bodů. V prosincových testech mladých talentů zapůsobil nejrychlejším časem hned v úvodním dni testů. Nenechal tak na pochybách ani Patricka Heada z Williamsu (informovali jsme zde).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.