Jaime Alguersuari se k velkému překvapení jeho samotného neobjevil na FIA zveřejněné startovní listině šampionátu 2010. Teď však očekává, že do konce ledna dojde k oficiálnímu potvrzení. To Andy Soucek je v jiné pozici, ale ani tak pro něj pozice testovacího jezdce není to, co by si představoval.
I když se Alguersuari nikdy nepřestal připravovat na novou sezónu, nad jeho startem kolují neustále pochybnosti. Problémem by podle španělského listu Marca měl být jak jinak něž finančního charakteru. Red Bull se tímto krokem snaží vyvinout tlak na španělské sponzory a získat více peněz.
Přestože se překvapení pravděpodobně konat nebude a Jaime Alguersuari nakonec své místo po boku Sébastiena Buemiho v Toro Rosso dostane, přece jenom by si tento nejmladší závodník v historii formule 1 mohl pohoršit například do role testovacího jezdce a své místo uvolnit bohatším uchazečům.
Andy Soucek by si také rád pro příští rok zajistil pozici závodního pilota. „Raději bych se stal závodním jezdcem některého z nových týmů, než být testovacím jezdcem Williamsu,“ uvedl 24-letý rodák z Madridu pro španělský list Marca. „Je důležité abych závodil, protože se naučíte okruhy a další věci okolo mnohem lépe, něž jako testovací jezdec.“
Soucek letos vyhrál znovu obnovenou sérii formule 2, kde získal 115 bobů a druhý v pořadí jen 64 bodů. V prosincových testech mladých talentů zapůsobil nejrychlejším časem hned v úvodním dni testů. Nenechal tak na pochybách ani Patricka Heada z Williamsu (informovali jsme zde).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.