Jaime Alguersuari se k velkému překvapení jeho samotného neobjevil na FIA zveřejněné startovní listině šampionátu 2010. Teď však očekává, že do konce ledna dojde k oficiálnímu potvrzení. To Andy Soucek je v jiné pozici, ale ani tak pro něj pozice testovacího jezdce není to, co by si představoval.
I když se Alguersuari nikdy nepřestal připravovat na novou sezónu, nad jeho startem kolují neustále pochybnosti. Problémem by podle španělského listu Marca měl být jak jinak něž finančního charakteru. Red Bull se tímto krokem snaží vyvinout tlak na španělské sponzory a získat více peněz.
Přestože se překvapení pravděpodobně konat nebude a Jaime Alguersuari nakonec své místo po boku Sébastiena Buemiho v Toro Rosso dostane, přece jenom by si tento nejmladší závodník v historii formule 1 mohl pohoršit například do role testovacího jezdce a své místo uvolnit bohatším uchazečům.
Andy Soucek by si také rád pro příští rok zajistil pozici závodního pilota. „Raději bych se stal závodním jezdcem některého z nových týmů, než být testovacím jezdcem Williamsu,“ uvedl 24-letý rodák z Madridu pro španělský list Marca. „Je důležité abych závodil, protože se naučíte okruhy a další věci okolo mnohem lépe, něž jako testovací jezdec.“
Soucek letos vyhrál znovu obnovenou sérii formule 2, kde získal 115 bobů a druhý v pořadí jen 64 bodů. V prosincových testech mladých talentů zapůsobil nejrychlejším časem hned v úvodním dni testů. Nenechal tak na pochybách ani Patricka Heada z Williamsu (informovali jsme zde).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.