Návrat Takumu Sata do Formule 1 sa neuskutoční s Lotusom. Mená dvoch pilotov tímu, ktoré by mali byť zverejnené v pondelok, budú zrejme Jarno Trulli a Heikki Kovalainen.
Šéf novej stajne Tony Fernandes v piatok prostredníctvom siete twitter oznámil, že je na ceste do Malajzie, kde sa uskutoční oficiálna prezentácia budúcoročnej jazdeckej dvojice. Manažmentu Takumu Sata bolo povedané, že japonský pilot miesto v tíme nedostane.
"Už vieme, že Taku za Lotus pretekať nebude. Dozvedeli sme sa to včera," poznamenal Satov agent Matthew Winter, ktorý viedol rozhovor s agentúrou Reuters. "Z ich zoznamu želaných pilotov teda definitívne vypadol. Nevieme, aké boli kritériá pri hodnotení jazdcov, ale nie je veľa takých Ázijčanov ako Taku. Mali sme pocit, že o jeho služby je záujem a že je naozaj silným kandidátom na zisk kokpitu Lotusu."
Sato naposledy pretekal vo Formule 1 počas sezóny 2008, keď obliekal overal tímu Super Aguri. Celý ročník však neabsolvoval, nakoľko po kolapse stajne tesne pred Veľkou cenou Turecka musel prestížny seriál opustiť. Hovorilo sa, že jeho budcúnosť by mohla byť spätá s podujatiami série Indycar, no Sato viackrát uviedol, že prioritou ostáva Formula 1.
"Niekoľko voľných miest v "efjednotke" predsa len ešte ostalo. My sa na ne pokúsime pozrieť. Takumove možnosti sa postupne zmenšujú, zatiaľ teda nevieme povedať naisto, či bude o rok v F1," uzavrel Matthew Winter.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.