Stefano Domenicali je presvedčený, že Ferrari má pred sebou dobrý rok. Talian verí, že neúspechy zo sezóny 2009 ostanú len nepríjemnou spomienkou.
Tímu Ferrari sa podarilo v uplynulom ročníku zaznamenať len jediné víťazstvo a stajňa sa musela skloniť pred konkurenciou z Brawnu, Red Bullu a McLarenu. V nasledujúcej sezóne už musí byť všetko inak a Domenicali nepochybuje, že fanúšikovia "červených" budú môcť byť opäť spokojní.
"Tento rok bol pre nás komplikovaný a to hneď z viacerých dôvodov. Potrebujeme však hľadieť dopredu," analyzuje nedávne neúspechy boss Ferrari. "Budúca sezóna pre nás znamená novú výzvu a my sa musíme uistiť, že odvedieme čo najlepšiu prácu. Presne o to, sa v naši inžinieri v súčasnosti pokúšajú. Vývoj monopostu napreduje, ale či bolo naše úsilie úspešné budeme môcť povedať až vtedy, keď sa reálne porovnáme s konkurenciou. S istotou môžem povedať, že pred nami je nový začiatok. Skôr ako pred prvými pretekmi však víťaziť nemôžeme. Nasledujúca sezóna bude náročná a dlhá, a my v nej chceme postupovať pomaly, krok, po kroku," upresnil Domenicali.
Boss Ferrari je nadšený z novej tímovej dvojice, ktorú tvorí Felipe Massa a dvojnásobný šampión z Renaultu Fernando Alonso. Od Španiela si v tíme veľa sľubujú.
"Myslím, že je to bežný jav spojený s práchodom nového pilota," uviedol Domenicali. "Veríme, že Fernando so sebou prinesie čerstvý, svieži vietor a s Felipem bude tvoriť úžasnú pretekársku dvojicu. Obaja sa už na začiatok nového ročníka veľmi tešia."
Šéf tímu Ferrari nezabudol ani na Kimiho Räikkonena, majiteľa dosiaľ posledného víťazstva tímu v Spa-Francorchamps.
"Kimimu by som rád zaželal všetko dobré v jeho novej výzve, ktorou sa stali súťaže rally. Som presvedčený o tom, že odvedie skvelú prácu," vyslovil názor Domenicali.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.