Felipe Massa je pri chuti. Po nedávnom víťazstve vo Florianopolise Brazílčan zaznamenal triumf aj na domácich vytrvalostných pretekoch Granja Viana 500.
Massa nejazdil sám, súčasťou jeho tímu boli Lucas di Grassi a jazdec podujatí série Stock Car Light Julio Campos. Trojica sa ukázala ako neporaziteľná, nakoľko súperom nedala ani najmenšiu šancu.
Vytrvalostné preteky Granja Viana trvali 11 hodín a cieľom prešiel ako prvý Felipe Massa. Rodák zo Sao Paula výhru okamžite venoval svojmu nedávno narodenému synovi Felipinhovi. Ako druhý bol na konci odmávaný Ricardo Zonta, ktorý súťažil za tím Techspeed a z tretieho miesta sa radovala družina Rubensa Barrichella.
"Myslím, že sme získali to, čo sme si zaslúžili. Vedenie sme prevzali už od samotného štartu a udržali sme si ho až do cieľa," povedal šťastný Felipe Massa, ktorý sa zatiaľ rozhodne neukazuje v zlej fyzickej, či psychickej forme. Motokáry sú však predsa len iná záležitosť ako pekelne rýchle monoposty F1.
"Podarilo sa nám dať dohromady dobrý tím, rýchlosť nás všetkých bola v priebehu pretekov podobná. Rád by som sa poďakoval nášmu manažérovi Ricardovi Marfiovi i obom mojim spolujazdcom Di Grassimu a Camposovi. Počínali si skvele, keď sa to žiadalo, tak šetrili materiál a počas celých pretekov neurobili vážnejšiu chybu," uzavrel Massa.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.