Felipe Massa je pri chuti. Po nedávnom víťazstve vo Florianopolise Brazílčan zaznamenal triumf aj na domácich vytrvalostných pretekoch Granja Viana 500.
Massa nejazdil sám, súčasťou jeho tímu boli Lucas di Grassi a jazdec podujatí série Stock Car Light Julio Campos. Trojica sa ukázala ako neporaziteľná, nakoľko súperom nedala ani najmenšiu šancu.
Vytrvalostné preteky Granja Viana trvali 11 hodín a cieľom prešiel ako prvý Felipe Massa. Rodák zo Sao Paula výhru okamžite venoval svojmu nedávno narodenému synovi Felipinhovi. Ako druhý bol na konci odmávaný Ricardo Zonta, ktorý súťažil za tím Techspeed a z tretieho miesta sa radovala družina Rubensa Barrichella.
"Myslím, že sme získali to, čo sme si zaslúžili. Vedenie sme prevzali už od samotného štartu a udržali sme si ho až do cieľa," povedal šťastný Felipe Massa, ktorý sa zatiaľ rozhodne neukazuje v zlej fyzickej, či psychickej forme. Motokáry sú však predsa len iná záležitosť ako pekelne rýchle monoposty F1.
"Podarilo sa nám dať dohromady dobrý tím, rýchlosť nás všetkých bola v priebehu pretekov podobná. Rád by som sa poďakoval nášmu manažérovi Ricardovi Marfiovi i obom mojim spolujazdcom Di Grassimu a Camposovi. Počínali si skvele, keď sa to žiadalo, tak šetrili materiál a počas celých pretekov neurobili vážnejšiu chybu," uzavrel Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.