Andy Soucek se stal s náskokem dvou desetin vteřiny vítězem prvního dne testů, kdy se po Jerezu proháněl ve Williamsu, čímž samozřejmě vzbudil pozornost.
Mladý Španěl obdržel možnost testovat monopost F1 jako odměnu za vítězství v letošním šampionátu Formule 2. Včera si na trati poradil, kde se proháněla "školka F1," poradil s dalšími mladými talenty, jako je šampión britské F3 Daniel Ricciardo, vítěz evropské F3 Jules Bianchi (včera jezdil s Ferrari) a také nejlepší pilot Formule Renault 3.5 Bertrand Baguette (Renault).
Španěl zapůsobil při svém startu, kdy se v průběhu dne dostal do vedení a nakonec všechny trumfnul časem 1:19,158 min. Svým uměním za volantem a profesionálním přístupem zapůsobil i na klíčové lidi ve Williamsu.
Ředitel inženýrů Patrick Head na jeho adresu řekl: "Z průběhu dne jsme měli radost, Andy odvedl dobrou práci. Přes svůj věk je docela zkušený a jeho informace o voze a jeho charakteristikách pro nás byly zajímavé. Určitě má v F1 budoucnost a doufám, že v ní dostane svou příležitost. Disponuje všemi správnými předpoklady pro závodění ve Formuli 1; jeho inteligence a jezdecké schopnosti mu pomohou."
Jonathan Palmer, výkonný ředitel MotorSport Vision - společnosti, která pořádá šampionát Formule 2 pod záštitou FIA, Soucka rovněž chválil: "Mám samozřejmě radost z toho, že Andy stanul na čele výsledkové listiny prvního dne testů F1 v Jerezu. Hodně jsem věřil, že s Williamsem F1 odvede dobrou práci - což se mu také povedlo - poté, co v F2 vyhrál dominantním způsobem šampionát. Dokazuje, že v F1 může být úspěšný, což také dokazuje vysokou úroveň a vyrovnanost vozů v F2."
Nadšený Soucek po včerejšku dokonce prohlásil, že si je jistý tím, že si příští rok ve Formuli 1 zazávodí. To jsem tedy zvědav, karty už jsou podle mě pro rok 2010 rozdány; nové týmy navíc potřebují zkušené piloty, které by jim pomohly s vývojem vozu, a ne mladíky, kteří se budou učit a bourat. Leda že by s sebou do F1 přinesli obrovský balík peněz - který ale ve Španělsku momentálně chybí (proto má problémy Pedro de la Rosa).
Dnes se testů zúčastní další pilot série F2 - Mirko Bortolotti, jenž letos skončil čtvrtý. Šanci v Jerezu mu dá tým Toro Rosso.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.