Speciální víkend prožil brazilský pilot formule 1 Felipe Massa, který se po červencové havárii vrátil na závodní okruh. V závodech motokár na domácím okruhu ve Florianopolisu obsadil celkově třetí pozici, v pondělí pak oslavil narození syna, v úterý o tom informuje lequipe.fr.
Osmadvacetiletý Massa utrpěl při červencové kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska frakturu lebky, když ho do hledí přilby zasáhl úlomek z vozu Rubense Barrichella. Brazilec podstoupil několik operací a absolvoval téměř půlroční úspěšnou rekonvalescenci, díky níž mohl znovu usednout za volant závodního vozu.
První soutěžní zkušenost od ošklivé havárie si pilot Ferrari vyzkoušel během posledního listopadového víkendu na tradičním motokárovém závodu ve Florianopolis na trati Granja Viana. Celkový triumf si z Brazílie odvezl sedminásobný mistr světa formule 1 Michael Schumacher, který skončil v sobotním závodě na první pozici a v neděli si připsal stříbrnou příčku. A právě nedělní jízda se nejlépe vydařila Massovi, jenž jako první projel cílovou rovinkou, 0,087 vteřin před Schumacherem.
Ještě více než umístění na bedně však Massu v pondělí potěšila zpráva o narození jeho prvorozeného syna. Malého závodníka, jehož Brazilci nazvali "Felipinho", porodila Massova manželka Raffaela v nemocnici Alberta Einsteina v Sao Paulo, kde se po nehodě léčil i hrdý otec. Chlapeček vážil při narození 3,37 kilogramu a měřil 49 centimetrů.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.